Sessió1. Col·legi Sant Josep.

El treball de les TAC a
la ZER El Sió.

  • Antecedents:
    Recursos tecnològics: Projecte red.es. (2003/04)
    Experiències prèvies.

  • Marc teòric:
    Projecte d’innovació “L’ordinador a l’aula”. (2007/10)

http://www.xtec.cat/zerelsio/proj_innov.pdf
  • Les TAC com a mitjà de:
    gestió, relació i ensenyament – aprenentatge.

http://www.xtec.cat/zerelsio/
http://blocs.xtec.cat/msolduga/2008/02/28/ordinador-a-laulasense-llibres/
  • Una nova organització:

Cada nen/nena té a la boca T, dins de la carpeta alumnes, una carpeta amb el seu nom. A dins d’aquesta una per a cada curs, amb una per a cada àrea i una altra per al treball de la web. Ex: alumnes/alumnesgrans/aitor/curs09_10 /catala/dictat/09_02_10

Cada trimestre és convenient fer una còpia de seguretat de la carpeta alumnes a la boca P.

Quan finalitza l’escolarització, o es produeix un canvi d’escola, es dóna a l’alumne/a un CD amb el contingut de la seva carpeta.

  • Una nova metodologia:
    et permet anar més enllà.

http://blocs.xtec.cat/msolduga/2008/10/19/pc-tablets/
http://xtec.cat/crp-baixebre/crptic0607/docs/Pla_TAC_centres.pdf

Suggeriment:

Escriure un comentari en aquest bloc, indicant l’àrea que imparteix, el curs o els cursos en el/els que dóna classe i l’objectiu o els objectius que li agradaria aconseguir, amb la realització d’aquest assessorament.

Proposta de recursos:

  • Les festes tradicionals: La castanyada.

Proposta d’activitat:

  • Activitat 2: El canó de projecció.

http://blocs.xtec.cat/aetp/sessions/sessio-1/

 

 

Publicat dins de Formació Sant Josep 2010/11 | 14 comentaris

Formació: Als Pallars. Curs 2010/11.

 http://www.xtec.cat/zerelsio/

  • ACTIVITATS
  • MODALITATS
  • Assessorament Educació Infantil i Primària
  • Jornades internivells Educació Infantil, Primària i Secundària
  • CODIS
  • 6150071615
  • 6150131615
  • HORARIS
  • 17:30h a 19:30h Dimecres
  • 18:30 a 19:15h
  • LLOC

[kml_flashembed movie="http://es.youtube.com/v/IJY-NIhdw_4" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

  • Utilitzar els recursos informàtica com a mitjà de:
    – Relació
    – Gestió
    – D’ensenyament-aprenentatge

  • Segona jornada

 

 

 


Publicat dins de Formació 10/11 | 2 comentaris

Formació: ZER El Jonc. Curs 2010/11.

  http://blocs.xtec.cat/msolduga/2011/02/06/mestra-duna-zer-estrategies-i-recursos/

  • ACTIVITAT
  • MODALITAT
  • Assessorament
  • CODI
  • 6040141604

     

     

  • HORARI
  • 17:30h a 19:30h Dimarts
  • LLOC

[kml_flashembed movie="http://es.youtube.com/v/IJY-NIhdw_4" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

  • Adquirir eines organitzatives i de treball a l’aula (tipus d’agrupaments, utilització dels recursos TAC) per millorar els resultats i les situacions d’aprenentatge.

 

  • Sessió 1

  • Sessió 2

  • Sessió 3

  • Sessió 4

  • Sessió 5

  • Sessió 6

   


Publicat dins de Formació ZER El Jonc 2010/11 | 2 comentaris

Formació: Escola Els Planells d’Artesa de Segre. Curs 2010/11.

 

  • ACTIVITAT
  • MODALITAT
  • Assessorament
  • CODI
  • 6040011604
  • HORARI
  • 17:15h a 19:15h Dimarts/Dimecres
  • LLOC

[kml_flashembed movie="http://es.youtube.com/v/IJY-NIhdw_4" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

  • Establir les estratègies necessàries per a la implantació progressiva del Pla TAC.
  • Integrar les TAC en el desenvolupament curricular.
  • Conèixer l’ús dels recursos i equipaments dels centres.
 

  • Sessió 1

  • Sessió 2

  • Sessió 3

  • Sessió 4

  • Sessió 5

  • Sessió 6

   


Publicat dins de Formació Els Planells 2010/11 | 3 comentaris

Formació: ZER L’Eral. Curs 2010/11.

 

  • ACTIVITAT
  • MODALITAT
  • Assessorament Educació Infantil i Primària
  • CODI
  • 6098771609
  • HORARI
  • 17:15h a 19:15h Dimarts
  • LLOC

[kml_flashembed movie="http://es.youtube.com/v/IJY-NIhdw_4" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

  • Reflexionar i clarificat l’ús de les TIC en el treball del curriculum.
  • Establir quines activirtats de les TIC haurien de formar part del currículum (Coneixement i ús TIC).
  • Aproximar un possible tractament del Coneixement del mdi unificant continguts i usant les TIC.
 

  • Sessió 1

  • Sessió 2

   
   
   
   
   

 

 

 


Publicat dins de Formació ZER L'Eral 2010/11 | Deixa un comentari

Formació: Col·legi Sant Josep de Tàrrega. Curs 2010/11.

 

  • ACTIVITAT
  • MODALITAT
  • Taller a centre
  • CODI
  • 6110171611
  • HORARI
  • 17:15h a 19:15h Dimecres
  • LLOC

[kml_flashembed movie="http://es.youtube.com/v/IJY-NIhdw_4" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

  • Desenvolupar estratègies d’implementació de les TAC a les pràctiques pedagògiques quotidianes a les aules.
  • Optimitzar l’ús dels recursos TAC de què disposa cada centre per millorar l’organització de les tasques entre el col·lectiu professorat i ajudar a idear i construir un projecte d’implementació de les TIC al centre.

  • Sessió 1

  • Sessió 2

  • Sessió 3

  • Sessió 4

  • Sessió 5

   
   

 

 

 


Publicat dins de Formació Sant Josep 2010/11 | Etiquetat com a | 7 comentaris

Formació Curs 2009/10

 

  • ACTIVITAT
  • Aprendre i ensenyar amb les TIC
  • MODALITAT
  • Assessorament Internivells
  • CODI
  • 6110021611
  • HORARI
  • 17:15h a 19:25h Dimarts
  • LLOC

[kml_flashembed movie="http://es.youtube.com/v/IJY-NIhdw_4" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

  • Desenvolupar estratègies d’implementació de les TIC a les pràctiques pedagògiques quotidianes a les aules.
  • Optimitzar l’ús dels recursos TIC de què disposa cada centre per millorar l’organització de les tasques entre el col·lectiu professorat i ajudar a idear i construir un projecte d’implementació de les TIC al centre.

 

  • 09/02/10

  • 16/02/10

  • 02/03/10

  • 16/03/10

  • 23/03/10

  • 20/04/10

  • 27/04/10

 

 


Publicat dins de Formació 09/10 | Deixa un comentari

Ensenyo, o sigui que aprens no?

Publicat dins de Vídeos | Deixa un comentari

07/09/10

DISTRIBUCIÓ DE LES LLIÇONS/ 1r TRIMESTRE/

CURS 2010/11

Període: 07/09/10 al 24/09/10

Llengua Catalana

Lliçó 1:
Les síl·labes.
El conte del nen que semblava una ràdio.
La gran pastanaga.
Les noves tecnologies i la comunicació.
Una llegenda del mar.

Segon

1-5 Lectures
Onomatopeies
Recull
Síl·labes
Esquema
Mud1
Mud2
Activitats
Noms de persona
Activitat
Diari personal
Esquema
Dictat
– Windows Journal
– CD interactiu Barcanova
– CD recursos d’aula Barcanova
– CD contes i poemes Barcanova

Tercer

Tipus de síl·labes
Esquema
Mud1
Mud2
Activitats
Tipus de frases
Esquema
Joc
Signes de puntuació
Esquema
Aventura’t amb l’ortografia

Endevinalles
Exemples
Muds
Embarbussaments
Exemples
Recull1
Recull2
Contes
Un mes un conte
Com es fa un conte

Dictat
– Windows Journal
Autoavaluació
– CD interactiu Barcanova
– CD recursos d’aula Barcanova

Quart

Normes d’accentuació
Esquema
Esquema
Activitats
Tipus de frases
Esquema
Joc
El conte
Un mes un conte!
Com es fa un conte
Dictat
– Windows Journal
Autoavaluació
– CD interactiu Barcanova
– CD recursos d’aula Barcanova


Cinquè

Els numerals cardinals
Esquema
La comunicació
Esquema
La frase i el paràgraf
Esquema
Els elements de la frase
Fitxa
Tipus de frases
Esquema
Joc
Internet
Dictat
– Windows Journal
– CD interactiu Barcanova
– CD recursos d’aula Barcanova

Sisè

El punt
Esquema
Aventura’t amb l’ortografia
El text, el paràgraf i la frase
Esquema
Tipus de frases simples
Esquema
Activitats
La frase misteriosa
La ciència i la comunicació
Recerca Internet
El text narratiu: llegenda marina
La carbassa Carolina
La Noguer i l’Urgelius
Recull
Dictat
– Windows Journal
– CD interactiu Barcanova
– CD recursos d’aula Barcanova

   

Llengua Castellana

Lliçó 1:
Mis amigos.
Picofino.
En el cuarto oscuro.
Niños como yo.
Miedo a no poder bajar.

Segon

Els nombres: cardinals
Esquema1
i ordinals
Esquema2
Noms propis
br/bl
Activitat
La síl·laba
Activitat
Poema
Poemitas
– Windows Journal
– CD interactiu Barcanova
– CD recursos d’aula Barcanova
– CD contes i poemes Barcanova

Tercer

L’abecedari
Activitat
La síl·laba
Silabitas
Animals de granja
La granja
El text narratiu
La Luna
El text descriptiu
“Aprendemos a describir
Dictat
– Windows Journal
Autoavaluació
– CD interactiu Barcanova
– CD recursos d’aula Barcanova

Quart

L’ordre alfabètic
Exercici
La síl·laba
Silabitas
El text narratiu
Muds
El text descriptiu
Aprendemos a describir
Dictat
– Windows Journal
Autoavaluació
– CD interactiu Barcanova
– CD recursos d’aula Barcanova

Cinquè

Normes d’accentuació
Muds
El diccionari
Exercici
Els camps semàntics
La llamada de la selva
El nom genèric
Joc
El text expositiu
La cabaña del bosque
Dictat
– Windows Journal
– CD interactiu Barcanova
– CD recursos d’aula Barcanova

Sisè

Els triftongs: Accentuació
Esquema
Presentació

Tipus de llenguatges
Informació
El text narratiu
Contes Nea
El text epistolar: la carta
Mud
Dictat
– Windows Journal
– CD interactiu Barcanova
– CD recursos d’aula Barcanova

   

Matemàtiques

Lliçó 1:
Els nombres de dues xifres.
Els nombres de tres xifres.
El sistema de numeració.
Nombres naturals. Suma i resta.
Operacions amb nombres naturals.

Llicó 11: 3r, 4t, 5è i 6è Butsènit.
La divisió.
El nombres decimals.
La longitud.
Pes, longitud i superfície.

 

Segon

Cardinals fins a 99
Mud
Mud
Esquema

Ordinals fins a 10è
Esquema
Un poco de orden
Clic

Parells i senars
Esquema
Clic

Sèries
Activitats Flash
Sèries

Tipus de línies
Activitat
Problemes
Quinzet
Editorial Vicens Vives
Internauta

Tercer

Cardinals fins a 999
Esquema
Mud
Mud
Ordinals fins a 15è
Esquema
Un poco de orden
Clic
Parells i senars
Esquema
Clic
Sèries
Clic
Sumar i restar
Activitat
Problemes
Quinzet
Autoavaluació
Editorial Vicens Vives
Internauta
Editorial  Cruïlla 117308
Activitats

 

 

 

 

Concepte de la divisió
Activitat
Activitat

Algoritme de la divisió
Clic

Termes
divisió exacta i no exacta
Activitat
Genmàgic
Activitat

Prova
Prova del 9
Concepte

Relació entre X i :
Concepte

Problemes
Clic

Editorial Vicens Vives
Internauta

Editorial  Cruïlla 117308
 
Activitats 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Quart

Nombres fins al milió
Esquema
Activitat Flash

Ordinals fins a 30è
Esquema
Clic
Nombres romans
Esquema
Genmagic
Signes > <
Ordenar ascendent
Ordenar descendent

Sumar i restar
Joc
Problemes
Quinzet
Autoavaluació
Editorial Vicens Vives
Internauta
Editorial Cruïlla 117316
Activitats

 

 

 

 

Escriptura de decimals
Activitat

Interpretació del seu significat
Activitat
Activitat

Expressió de pesos amb números decimals

Suma d’un enter i un decimal
Activitat

Unitats de longitud
Esquema

enforma complexa i incomplexa
Activitat
Activitat
Activitat
Expressió decimal de mig litre
La balança. Tipus
Joc
– Joc

Nombre mixtos en el pes

Problemes longitud, pes,
capacitat i d’euros
Activitats
Activitat

La meitat d’un nombre parell

Editorial Vicens Vives
Internauta

Editorial Cruïlla 117316
Activitats
 
          

Cinquè

Nombres fins al milió.
Esquema
Activitat Flash
Signes > <
Activitat
Parèntesis
Activitat
Propietats de la suma i la resta
Activitat
Sumar i restar
Joc
Problemes
Quinzet
Editorial Vicens Vives
Internauta
Internauta
Editorial Cruïlla 120979
Activitats

 

 

 

 

 

Unitats de longitud:
Esquema
-expressió complexa i incomplexa
Graella
Activitats
Activitat
Activitat

El metre: múltiples i submúltiples
Activitat


Canvis d’unitat
Activitats

L’escala dels mapes
MUDS
MUDS

Problemes
Activitats
Quadern virtual

Editorial Vicens Vives
Internauta

Editorial Cruïlla 120979
Activitats
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sisè

La descomposició de nº
Activitat
Relació + -/x :
Operacions combinades
Joc
La divisió. Prova
Flash
La divisió
Escriptura nº naturals
Flash
Problemes
Quinzet
Editorial Vicens Vives
Internauta
Internauta

 

 

Unitats de longitud, pes i superfície
Esquema
Activitat

Canvis d’unitats
Activitats
Activitat

Unitats agràries
Informació

Expressions complexes
i incomplexes
Activitat
Activitat

Problemes longitud i superfície
Clic

Editorial Vicens Vives
Internauta
Internauta

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

Coneixement del Medi
Natural
i Social

Lliçó 1:
Créixer sa.
L’alimentació i la salut.
La nutrició.
La salut i l’alimentació.
La salut i la prevenció.
Espais

 

SENSE LLIBRES: 3r, 4t, 5è i 6è de Butsènit
Lliçó 3:
Els sectors econòmics a Catalunya. (5è)
Els sectors econòmics a Espanya. (6è)
El sector primari/ El sector secundari/ El sector terciari

Segon

Calendari
Activitats
Esquema
Parts del cos

Joc cos humà
Fitxa personal
Exemple
Els sentits
Editorial Cruïlla
Activitats

Tercer

Alimentació
La dieta. Tipus d’aliments
Bons hàbits d’alimentació

Les dents
Activitats
Jocs: TASTA’M
Joc: D’on venen els aliments?
5 al dia: Jocs
Auca dels aliments
Butbloc
Editorial Cruïlla 117310
Activitats

El sector primari: Feina de pagès/ la granja / Els oficis
Calaix

El sector secundari: El  vestits
Calaix

Sector terciari: els serveis
Calaix

Editorial Cruïlla 117310
– Activitats

                           

Quart

Cos humà
Esquemes aparells Animació digestió
La digestió
Les dents, neteja
La respiració (Fases)

Circulació
Excreció

Activitats
Joc cos humà
Butbloc
Editorial Cruïlla 117317
Activitats

El sector primari: Feina de pagès/ la granja / Els oficis
Calaix

El sector secundari: El  vestits
Calaix

Sector terciari: els serveis
 
Calaix

Editorial Cruïlla 117317
– Activitats

                                          

Cinquè

La salut
Calaixos de medi natural
Joc primers auxilis

Hàbit s saludables
Jocs

L’alimentació
Calaixos de medi natural

Tasta’m
Els nutrients
Presentació
La dieta
L’alimentació

Els espais: poble, comarca, comunitat, país, continent i planeta

Editorial Cruïlla 122083
Activitats
El sector primari
Calaix

El sector secundari
Calaix

El sector terciari: els serveis
Calaix

El turisme
Atles de turisme

El gràfic de sectors
Gràfic

Carta des de Catalunya
     
Editorial Cruïlla 122083
– Activitats

                                       

 

Sisè

La salut i la malaltia
Calaixos de medi natural

Joc primers auxilis

Els hàbits saludables
Jocs
Etapes de una malatia infecciosa
Algunes malalties
Microorganismes
Web consulta
Prevenció i tractament
Vídeo
Clic

Els espais: poble, comarca, comunitat, país, continent i planeta

Editorial Cruïlla 122085
Activitats


El sector primari
Calaix

El sector secundari
Calaix

El sector terciari
Calaix

Una economia globalitzada:
multinacionals
Concepte

comerç just
Concepte

Fotografies aèries
 Imatges
Imatges

Editorial Cruïlla 122085
– Activitats

                                         

   


Altres activitats TAC del trimestre

   

Programació 1r trimestre ZER.

Activitats a Butbloc.

 

Activitats cd

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Publicat dins de Curs 2010/11 | 4 comentaris

Sisena hora

 

Impartició de la sisena hora

La impartició de la sisena hora no ha de suposar, en cap cas, increment dels continguts curriculars de l’educació primària, sinó la disponibilitat de més temps per al desenvolupament d’aspectes fonamentals dels currículums vigents. És a dir, les activitats que es programin a la sisena hora s’han d’entendre com un complement que ha d’ajudar a l’assoliment de les competències bàsiques. Cal, doncs, programar a la sisena hora activitats que afavoreixin el desenvolupament d’habilitats pràctiques i funcionals, com per exemple lectura i comunicació oral; estratègies matemàtiques; treball i cura del propi cos; motricitat i sensibilitat artística. És possible també preveure activitats orientades a superar eventuals dèficits d’aprenentatge i, alhora, introduir metodologies innovadores i interactives que afavoreixin una més gran motivació i participació de l’alumnat.

La concreció del contingut de la sisena hora a cada centre educatiu implica un conjunt de decisions tant de caire organitzatiu com pedagògic. Prèviament a la concreció de la seva distribució horària, els centres educatius han de prioritzar la presa de decisions sobre els continguts de la sisena hora per a cada cicle, tenint en compte les característiques del seu alumnat i l’organització del seu desenvolupament al llarg de l’etapa.

Desenvolupament de l’hàbit lector

La lectura, com a font de coneixement, de desenvolupament personal i de gaudi, esdevé un element clau en la formació de les persones i contribueix de manera decisiva en la formació permanent al llarg de tota la vida.

La potenciació d’activitats com la lectura de llibres de tipologia diversa, de manera individual o col·lectiva, amb espais d’intercanvi d’opinions i recomanacions sobre els llibres llegits, debats, accés a diferents fonts d’informació…, pot afavorir el desenvolupament del plaer i l’hàbit de la lectura i millorar notablement la fluïdesa i la comprensió lectora i la riquesa en l’expressió de l’alumnat.

Desenvolupament de la comunicació oral

La capacitat comunicativa en l’expressió de sentiments, coneixements, opinions, projectes i realitzacions és fonamental tant en els processos d’ensenyament i aprenentatge com en el desenvolupament personal i social de l’alumnat.

Desenvolupar activitats que afavoreixin l’expressivitat, el desenvolupament del llenguatge no verbal, la comunicació audiovisual… mitjançant presentacions, opinions i argumentacions, debats, dramatitzacions… afavorirà el desenvolupament d’estratègies comunicatives i de l’expressió de l’alumnat.

Desenvolupament d’estratègies matemàtiques

El desenvolupament d’estratègies i raonaments matemàtics en situacions diverses afavoreix l’agilitat i la flexibilitat en el pensament de les persones.

La realització de simulacions, jocs matemàtics, jocs d’estratègia, destreses de càlcul i altres activitats que estimulin el raonament matemàtic, contribuirà al desenvolupament de la competència matemàtica i afavorirà la plasticitat en el pensament de l’alumnat.

Desenvolupament d’hàbits saludables i de la motricitat

La reflexió sobre el sentit i els efectes de l’activitat motriu i el desenvolupament d’hàbits saludables, regulars i continuats, i el fet de sentir-se bé amb el propi cos constitueixen principis valuosos de l’acció educativa i contribueixen a la millora de l’autoestima.

Desenvolupar activitats individuals i en grup que permetin descobrir les possibilitats de practicar activitats físiques en l’entorn proper i prevenir situacions de risc associades a la pràctica d’activitats físiques, així com la utilització del cos com a llenguatge d’expressió, comunicació i representació, són elements que afavoreixen el desenvolupament personal.

Desenvolupament de la sensibilitat artística

Desenvolupar capacitats d’anàlisi i d’interpretació de produccions artístiques, així com la descoberta de sentiments i sensacions, és clau per afavorir el desenvolupament de gustos i preferències per al gaudi personal de les manifestacions artístiques.

La realització d’audicions de concerts, fragments d’òpera, pel·lícules musicals…, així com l’observació de produccions plàstiques i escèniques, l’anàlisi de missatges audiovisuals, documentals o fragments cinematogràfics, afavoreixen el desenvolupament del sentit estètic, l’interès i el gaudi per les produccions artístiques i el creixement cultural i personal.

Aspectes generals d’organització de la sisena hora

Aquestes activitats poden organitzar-se de manera que es duguin a terme diferents tipus d’habilitats cada dia de la setmana o fent compatible en un mateix dia diferents habilitats per tal de desenvolupar-les de manera més continuada al llarg de tota la setmana. Així mateix, es poden organitzar en una mateixa franja cada dia de la setmana o en diferents moments de la jornada segons l’organització de l’horari escolar.

Les activitats poden dur-se a terme individualment o de manera col·lectiva, amb alumnes del mateix grup o nivell, o de diferents nivells, per afavorir l’enriquiment entre alumnes d’edats diverses.

En qualsevol cas, han de ser clarament identificables tant pel que fa a la dedicació horària com a les habilitats que s’hi desenvolupen.

Per tal d’evitar l’increment del professorat que intervé en un mateix grup d’alumnes i donar continuïtat a l’activitat educativa, és convenient que les activitats de la sisena hora formin part de la programació d’aula i siguin desenvolupades pel tutor/a o el professorat que imparteix docència al grup.

Publicat dins de Articles | Deixa un comentari