Massa i calaix


Objectius d’aprenentatge:

  • Cercar i contrastar informació.
  • Esbrinar els significats de balança.
  • Utilitzar la balança.
  • Determinar la massa d’un mateix i de diferents objectes.
  • Diferenciar  entre massa, pes i volum.
  • Conèixer les unitats de massa.
  • Fer deduccions.
  • Comparar balances.
  • Conèixer els signes del zodíac.
  • Saber elaborar esquemes.
  • Treballar per parelles i en gran grup.

Àmbits:

Lingüístic, matemàtic, coneixement del medi, digital, aprendre a aprendre i d’autonomia i iniciativa personal.

Activitat:

Fem suposicions sobre el que deuen pesar els nostres calaixos de costura. Pregunto si massa i pes és el mateix. Es posem a esbrinar-ho! Una cosa ens dur a una altra! Tothom vol saber quin és el seu signe del zodíac. La informació obtinguda la plasmem en  un esquema.

Tenim una balança de platets a l’aula. L’observem.  També tenim un dinamòmetre. Comentem les diferències. Fem anar la balança. Ens animem i decidim que en durem de cuina a la propera sessió.

Fem un estudi de les balances que hem recollit. En fem una petita descripció. Les utilitzem! Primer fem deduccions i després les comprovem.

Recursos:

http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/mates.htm#massa

 

https://blocs.xtec.cat/msolduga/calaix-de-costura/

 

Aquest article s'ha publicat dins de Calaix de costura, Curs 2018/2019, General i etiquetat amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *