Objectius d’aprenentatge:
- Cercar i contrastar informació.
- Esbrinar els significats de balança.
- Utilitzar la balança.
- Determinar la massa d’un mateix i de diferents objectes.
- Diferenciar entre massa, pes i volum.
- Conèixer les unitats de massa.
- Fer deduccions.
- Comparar balances.
- Conèixer els signes del zodíac.
- Saber elaborar esquemes.
- Treballar per parelles i en gran grup.
Àmbits:
Lingüístic, matemàtic, coneixement del medi, digital, aprendre a aprendre i d’autonomia i iniciativa personal.
Activitat:
Fem suposicions sobre el que deuen pesar els nostres calaixos de costura. Pregunto si massa i pes és el mateix. Es posem a esbrinar-ho! Una cosa ens dur a una altra! Tothom vol saber quin és el seu signe del zodíac. La informació obtinguda la plasmem en un esquema.
Tenim una balança de platets a l’aula. L’observem. També tenim un dinamòmetre. Comentem les diferències. Fem anar la balança. Ens animem i decidim que en durem de cuina a la propera sessió.
Fem un estudi de les balances que hem recollit. En fem una petita descripció. Les utilitzem! Primer fem deduccions i després les comprovem.
Recursos:
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/mates.htm#massa
https://blocs.xtec.cat/msolduga/calaix-de-costura/