Objectius d’aprenentatge:
- Practicar les estratègies de lectura (abans, durant i després).
- Comprendre un text.
- Repassar el concepte polisèmiques (dent, cremallera,…).
- Diferenciar entre sentit real i sentit figurat.
- Localitzar els trens cremallera de Catalunya.
- Reflexionar sobre aquest mitjà de transport.
- Recordar el mecanisme dels engranatges.
- Comprovar la longitud de les cremalleres.
- Utilitzar l’Excel.
- Fer un gràfic de barres.
- Treballar per parelles i en gran grup.
Àmbits:
Lingüístic, matemàtic, coneixement del medi, digital, aprendre a aprendre i d’autonomia i iniciativa personal.
Activitat:
En algun calaix de costura trobem unes cremalleres. Observem que hi ha moltes coses que porten cremallera. En fem un llistat. Comprovem que n’hi ha de mides diferents. Una alumna comenta que al taller de confecció que tenen, n’hi ha de molt llargues i de molts colors. Uns dies més tard ens porta una bossa plena de cremalleres i bobines de fil.
En un dels Tatanos trobem un article que parla de la cremallera. En fem una lectura exhaustiva. Localitzem al mapa Núria i Montserrat. Comentem les característiques dels trens cremallera. Parlem d’engranatges, de dents i dels significat de dur una cremallera a la boca.
Traiem les cremalleres i les anem classificant per colors i longitud. Comprovem amb diferents estris (cinta, metre,…) les longitud de les cremalleres i anotem les dades a la pissarra.
Amb les dades que tenim decidim elaborar un gràfic de barres amb l’Excel. Cadascú fa el seu. Experimenten amb aquest programa!
https://blocs.xtec.cat/msolduga/calaix-de-costura/
App Mesure.
Así funciona Measure, una de las nuevas apps de iOS 12 más espectaculares de la WWDC 2018