Tractament de la informació i competència digital.

DOGC núm. 4915 – 29/06/2007

https://www.gencat.cat/diari/4915/07176074.htm

Galeria dels museus de la ZER El Sió.

Competència transversal: Es parteix d’una necessitat, presentacions d’inici de curs. Activitat que inclou diverses àrees curriculars. Diversitat de llenguatges i de recursos tècnics.

  • Foto de cadascun dels/de les alumnes. Amb el Paint Shop Pro modificar la mida a 506X380 (Imatge/Canviar Mida) i posar un marc a la foto (Imatge/marc de la imatge).

  • Cada alumne/a farà un dibuix amb el Paint Shop Pro, imitant la tècnica de l’artista assignat al seu centre.


ESCOLA DE


Pintor

Puigverd

Klee

Montclar

Pollock

Preixens

Kandinsky

Ventoses

Miró

Butsènit

Mondrian

1.- Accés a la informació: Per tal de cercar informació el/la mestre/a proposa rastrejar aquesta web:

http://www.xtec.es/%7Embardera/index.htm (Apartat biografies i obres).

S’han de tenir en compte les propostes de recerca que sorgeixen per part dels/de les alumnes.

2.- Cerca, captació, selecció, registre i processament de la informació:

  • Píxels de la imatge: 506 x 380 (Arxiu/ nou/ i modificar el tamany als píxels indicats).

  • Després posar el mateix marc de la foto al quadre (Imatge/marc de la imatge).

3.- Transformar la informació en coneixement:

  • Cada alumne/a formularà una pregunta del pintor treballat al seu centre i donarà tres possibles solucions (trívial). La informació es pot treure de l’adreça assenyalada o d’una altra que els /les alumnes puguin trobar. Els/les més grans ho escriuran en un Word i ho enviaran per E-mail a la tutora.

  • Completar la plantilla de Dreamweaver:

A la columna esquerra: foto/quadre de substitució.

A la columna de la dreta: trivial del pintor i correu personal edu365 i/o escola.

4.- Comunicar la informació i els coneixements adquirits:

  • Un cop penjades les presentacions a les webs dels centres, els/les alumnes han de resoldre la pregunta del trivial de cadascun/a dels companys/es i comunicar-li per correu electrònic la resposta correcta.



Qui? Com? Què?

  • Per la presentació dels/de les mestres triarem un/a pintor/a, una obra i farem un canvi en aquesta obra (afegir una imatge, esborrar-ne alguna altra del quadre, …) amb el PAINT SHO PRO.

  • Els/les alumnes han de cercar:
    Qui…? (Qui ha pintat el quadre).
    Com…? (Com es diu l’obra escollida).
    Què…? (Què hem modificat).

Treball de les competències bàsiques

  • Aquestes dues activitats figuren en la programació d’informàtica del curs 2009/10 i es desenvoluparan al llarg dels tres trimestres.

    http://xtec.cat/centres/c5007852/telematica/telemat4.htm

    1r: Elaboració dels quadres i de les preguntes del trivial.
    2n: Recerca de respostes i comunicació de resultats.
    3r: Comprovació dels resultats a partir d’un trivial digital dels pintors treballats.

  • L’objectiu d’aquestes dues activitats és el de la utilització de les noves tecnologies com a mitjà d’ensenyament aprenentatge. Es treballa la competència del Tractament de la informació i competència digital, però també les altres set:

ü Competència comunicativa lingüística i audiovisual: llenguatge oral, escrit, plàstic,…

http://www.xtec.cat/centres/c5003238/nens/presentacions_but0910/abe.htm

ü Competència artística i cultural: quadres abstractes, música de Pau Casals, instruments musicals, …

http://www.xtec.cat/centres/c5003238/nens/presentacions_but0910/aitor.htm

ü Competència matemàtica: figures geomètriques, tipus de línies i angles, nombres romans, …

http://www.xtec.cat/centres/c5003238/nens/presentacions_but0910/sergi.htm

ü Competència d’aprendre a aprendre: aprenentatge significatiu.

ü Competència d’autonomia i iniciativa personal: es tenen en compte els suggeriment dels/de les alumnes.

ü Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic: ciutats, països, continents, mesos de l’any, oficis, …

http://www.xtec.cat/centres/c5003238/nens/presentacions_but0910/eric.htm

ü Competència social i ciutadana: e-mails.

A partir de les dues activitats assenyalades, l’ús de les noves tecnologies ens ha permès el treball de totes les competències bàsiques. Les TAC són un recurs d’ensenyament aprenentatge que ofereix moltes possibilitats (cercar informació, dibuixar, escriure, escoltar, …). D’entrada ja resulten motivadores per a l’alumne/a i a més a més et permeten establir comunicació entre els/les integrants de la ZER.

  • PER SABER-NE MÉS:

  • LA COMPETÈNCIA DIGITAL:

    http://www.xtec.cat/web/curriculum/competenciesbasiques/ambitdigital
    http://www.xtec.cat/web/innovacio/practiref/competencies/digital

  • Aquest article ha estat publicat en Articles. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

    Deixa un comentari

    L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *