Sessió 1

El treball TAC de
la Zer El Sió.

  • Projecte d’innovació: L’ordinador a l’aula.
  • Les TIC com a eina de gestió, relació i ensenyament – aprenentatge.
http://www.xtec.cat/zerelsio/
http://blocs.xtec.cat/msolduga/2008/02/28/ordinador-a-laulasense-llibres/
  • Una nova organització.
Cada nen/nena té a la boca T, dins de la carpeta alumnes, una carpeta amb el seu nom. A dins d’aquesta una per a cada curs, amb una per a cada àrea i una altra per al treball de la web. Ex: alumnes/alumnesgrans/aitor/curs09_10 /catala/dictat/09_02_10
Cada trimestre és convenient fer una còpia de seguretat de la carpeta alumnes a la boca P.
Quan finalitza l’escolarització, o es produeix un canvi d’escola, es dóna a l’alumne/a un CD amb el contingut de la seva carpeta.
  • Una nova perspectiva.

http://blocs.xtec.cat/msolduga/2008/10/19/pc-tablets/
http://xtec.cat/crp-baixebre/crptic0607/docs/Pla_TAC_centres.pdf

Suggeriment:

Escriure un comentari en aquest bloc, indicant l’àrea que imparteix, el curs o els cursos en el/els que dóna classe i l’objectiu o els objectius que li agradaria aconseguir, amb la realització d’aquest assessorament.

Proposta d’activitat:

  • Activitat 2: El canó de projecció.
http://blocs.xtec.cat/aetp/sessions/sessio-1/

 

Aquest article ha estat publicat en Formació 09/10. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

31 respostes a Sessió 1

  1. Sílvia diu:

    Hola sóc la Sílvia senyoreta de 26 alumnes de primer. He trobat molt interessant com treballeu a la vostra ZER però m’agradaria aprendre com aplicar-ho en una escola gran com la nostra.

  2. Belinda diu:

    Sóc tutora de 3rB i faig la majoria de matèries;català,matemàtiques,medi,etc
    M’interessaria que m’assessoressis amb recursos per poder aplicar-los a les diferents àrees.

  3. Imma diu:

    Estic fent una substitució a P3, i em van dir per apuntar-me a aquest curs, cosa que em va semblar molt interessant.
    Tot el que ens has ensenyat que feu està molt bé.
    Personalment m’agradaria veure com treballeu a educació infantil, i com utilitzeu aquest recurs. A vegades amb els més petits, sobretot P3, costa trobar recursos adequats a la seva edat.
    Gràcies

    Imma

  4. Maria diu:

    En aquest moment no tinc paraules. Aquesta web és una passada. Quantes hores calen per tenir tot això actualitzat? I totes les activitats que porteu alhora?
    Fa temps que no m’actuailitzo en TIC. Què vull? Ser capaç de fer blocs, saber utilitzar el maquinari de manera àgil. Utilitzo el Correu, el word, internet em cansa… Estic rovellada

    Sóc tutora de 4t de primària

  5. dolors diu:

    hola sóc la dolors,treballo a l’aula d’acollida i treballo a l’ordinador català, matemàtiques i medi. Espero aprendre recursos per treballar a l’aula amb l’ordinado.

  6. Carme diu:

    Hola sóc la Carme,mestra de música d’infantil i primària(cicle inicial).
    He trobat correcte el programa del curs,m’agradaria aprofundir més en l’àrea de música,però ja entenc que som molta gent. Espero aprendre’n i podre-ho aplicar a la nostra escola.

  7. Roser P. i Xavier L. diu:

    Hola Marisol.Sóm companys de C.S.de 6ê i estem al·lucinats de la vostra Web.Com que no estem acostumats a treballar amb adreces com aquesta,ens veiem bastant superats,i potser ens agradaria concretar en cada sessió les eines i recursos que ens vagis introduint.
    Fins la setmana que ve.

  8. montse diu:

    Hola Marisol,
    faig 5è. Imparteixo català – matemàtiques- castellà – medi – plàstica,..
    A mi m’agradaria unes curs bàsic i molt pràctic. Sobretot,a l’hora
    d’utilitzar les diferents eines : video, fotos, …..descarregar
    programes, utilització del canó. Processos bàsics.
    Fins aviat.

  9. Rosa diu:

    Sóc la tutora de 4tB, faig gairebé totes les assignatures. Necessitaria assessorament per treballar en gran grup els diferents recursos que tu ens presentes.

  10. alba diu:

    Hola sóc l’Alba faig anglès a cicle superior i segon de cicle inicial.Tinc 6 grups de 27 alumnes amb alumnes “especials ” també.El que fas m’agrada molt ,però necessito menys alumnes i més espai.El meu nivell és baix,he fet cursets ,pero no ho he fet anar.
    Faig anar el canó,però segur que tu m’ensenyaras a fer-ho més bé.
    A mi tot m’anirà bé.
    Gràcies

  11. Esther diu:

    Sóc l´Esther,actualment faig de mestra de reforç a primària.
    Basicament espero aprendre a treballar a l´aula amb les TIC.
    Salutacions

  12. Isabel diu:

    Hola soc la Isabel i tinc 26 alumnes de 2n. trobo molt interesants els treballs que feu a la vostra escola, m’agradaria que ens ensenyessis alguns recursos per treballar en diferents àrees tenint en compte el gran nombre de nens i nenes que tenim a les aules.

  13. Marisol diu:

    Hola Sílvia. Segur que trobaràs recursos que podràs utilitzar amb els/les alumnes de primer de la teva classe. Quan hem escollit el recurs, més que el número d’alumnes, el que és primordial és que la tècnica ens respongui.

  14. Marisol diu:

    Hola Belinda. A la segona sessió començarem amb els recursos de llengua. M’hi ha uns quants! El que ens caldrà serà seleccionar els més adient pels/per les nostres alumnes.

  15. Marisol diu:

    Hola Imma. Ja vaig comentar a l’Anna Solé que feies l’assessorament. Jo no treballo amb els nens i les nenes d’Educació Infantil. Vaig fer el Postgrau d’Educació Infantil, però sempre m’ha semblat molt difícil la tasca amb els/les més menuts/menudes. De totes maneres cercant per la xarxa he trobat un munt de coses interessant a fer amb les TAC a l’Educació Infantil. Aquesta adreça n’és un petit exemple:
    http://www.xtec.cat/centres/c5008066/TAC/educacioinfantilcatala.htm

  16. Marisol diu:

    Gràcies Maria. Per actualitzar les webs cal el seu temps, però menys del que en un principi pugui semblar. On si que n’hi has de destinar és en la planificació de les activitats. Es tracta de pensar de quin temps es disposa i anar fent. Un curs una cosa, a l’altra una altra i ja en són dues. Desitjo poder col•laborar en tot això que em dius.

  17. Marisol diu:

    Hola Dolors. Pels/per les alumnes que tenen dificultats d’aprenentatge les noves tecnologies ens poden ajudar molt, ja que d’entrada són motivadores i perquè un mateix contingut el pots treballar de moltes maneres, sense necessitat d’avorrir. Per exemple l’aprenentatge de les taules de multiplicar.

  18. Marisol diu:

    Hola Carme. Et recomano dues adreces, d’una web personal i d’un bloc d’escola, que ha muntat un bon amic meu i un excel•lent mestre de música. Va estar a la ZER El Sió uns quants anys.
    http://xtec.cat/~gcaldero/
    http://blocs.xtec.cat/sompetitsgransmusics

  19. Marisol diu:

    Hola Roser i Xavier. Intentaré anar concretant els recursos. No us heu d’amoïnar, en les TAC, com en gairebé tot, el que costa és saber per on començar. A mi em va anar molt bé conèixer el ventall de possibilitats que es troben a la xarxa, abans de decidir-me a utilitzar-ne algun.

  20. Marisol diu:

    Hola Montse. Com que el problema moltes vegades és el temps, m’agradaria que aquest assessorament us fos útil per a la tasca del dia a dia. Hi ha moltes coses! Aprofundirem en algunes (recursos aula) i en d’altres tan sols us podré indicar on cercar-les quan en tingueu necessitat (funcionament del maquinari, programes,…).

  21. Marisol diu:

    Hola Rosa. Com li he comentat a la Sílvia els recursos que us presentaré es poden utilitzar en gran grup. A vegades això pot ser més enriquidor, que fer-ho amb pocs alumnes i de diferents edats.

  22. Marisol diu:

    Hola Alba. La infraestructura és imprescindible, més que el número d’alumnes. Començant és com se n’aprèn. Anoto una adreça perquè la vagis rastrejant.
    http://www.angles365.com/

  23. Marisol diu:

    Hola Esther. El meu objectiu és que així sigui.

  24. Marisol diu:

    Hola Isabel. A veure si ho aconsegueixo!

  25. Eva diu:

    Hola sóc l’Eva. Aquest curs faig ed. especial, tot i que m’agrada més la tutoria. M’agradaria M’agradaria poder aprendre recursos útils i pràctics per a poder aplicar-los a l’aula.

  26. Imma diu:

    Hola Marisol

    Moltes gràcies per aquesta adreça, no la sabia.

    Imma

  27. Pilar diu:

    Hola sóc la Pilar i sóc la mestra de la USEE. Tinc quatre nens amb necessitats molt específiques.
    A mi m’agradaria aplicar els recursos informàtics a aquests nens, ja faig amb ells algunes
    coses però voldria tenir més recursos.
    Gràcies.
    Com a tema específic per treballar podria ser els animals, els colors… coses bàsiques.

  28. Roser i Xavier diu:

    Ens agradaria conéixer i aprendre a utilitzar programes relacionats amb el tractament de gràfics en l’àrea de medi i matemàtiques.

  29. msolduga diu:

    Hola Pilar i Eva. En aquest bloc d’una mestra d’Educació Especial, hi podeu trobar coses molt interessants.
    recursosee.blogspot.com/

    Per treballar vocabulari.
    http://www.xtec.cat/~ealcaraz/vocabulari/pagines/vocabulari%20basic%20catala.htm

    Activitats que poden anar bé, segons l’edat dels/de les alumnes amb necessitats.
    http://www.edu365.cat/eso/muds/catala/mudsmots/index.htm

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *