Educació emocional 2

1a sessió Autoretrat

Ens seiem fent una rotllana , ens mirem els uns als altres; ens fixem amb els trets físics : alçada,color d’ulls de cabell, de pell, nas ….

Cada nen es posa de peu davant d’un mirall i ens explica com és.
En acabar cada nen completa la meitat del seu retrat.
Els pengem tots al vestíbul.

em1emo-2emo-003

2ona sessió: què sé fer bé i que no sé fer gaire bé

Objectiu : Prendre conciència del que sabem fer millor o pitjor

Grans i petits ens fiquem en una rotllana i pensem durant uns minuts quines coses sabem fer bé i quines altres no fem tant bé,ja sigui a casa, a l’escola o be en general. Després ho posem en comú.

be1

3era sessió: Valorar positivament als altres

Objectiu : Aprendre a valorar positivament els altres i sentir-se valorat per ells.

Ens col.loquem formant una rotllana . Un d’ells passa la pilota a un company dient la qualitat que més li agrada d’ell/ella. El que ha rebut la pilota tria un altre company-a i fa el mateix.

Li passo la pilota a la / al perquè …………………..

Qualitats que van nomenar : simpàtic- a, col.laborador-a, solidari -a , treballador-a, just, ……….


pilotavalo-001

 

 

4rta sessió Sentir-se estimats i valorats

 

Objectiu: Adonar-se de la importància de sentir-se estimats, valorats i compresos.

 

Ens reunim tots els alumnes en una mateixa classe per escoltar un conte: La Cocorota.

Desprès d’haver escoltat el conte, realitzem una sèrie de preguntes per debatre els sentiments que apareixen en el conte. Seguidament posem exemples de la pròpia experiència de cada nen/a.

Per finalitzar l’activitat, fan un dibuix sobre els sentiments del protagonista del conte.

gerber4-11-001

 

Sentiments que van sorgir: Tristesa, menyspreu, neguit, confusió…

5a sessió. Comentaris positius d’un mateix i dels altres

 

Objectiu: Valorar els comentaris positius en relació amb un mateix i amb els altres.

 

Ens col·loquem tots en rotllana i demanem un voluntari que surti al mig i que balli lliurement.

Mentre un balla, els altres l’animen a fer moviments varis i que d’aquesta manera cada cop se senti més desinhibit.

Els més petits han tingut dificultat a l’hora de sortir sols al mig, per tant hem adaptat l’activitat i s’ha fet un grup de tres.

Quan s’ha acabat el ball individual, comentem entre tots els moviments més sorprenents o que ens han agradat més.

Per finalitzar l’activitat sortim tots a ballar.

 

Com ens hem sentit? Avergonyit, desinhibit, còmode, incòmode, bomba, molt a gust…

ballant

 

6ena sessió. ” TU i JO no veiem el mateix”

Objectius:
– Descobrir i comparar els diferents punts de vista.
– Estimular la valoració de la pròpia individualitat i originalitat.
– Observar com un objecte o imatge pot ser vist-a de maneres diferents per cada persona.
– Valorar la diferència d’apreciació, observació i expressió.

Ens col·loquem tots en rotllana i pengem una imatge.
Per afavorir l’observació i la reflexió l’educador fa preguntes tipus : Què veus , de quin color és , si el toquem com et sembla què és , què està fent, què sent …….. ?

En acabar posem en comú les diferents opinions o reflexions.
Ens adonem que:
No tots pensem igual.
Tots mirem la mateixa imatge, però hem respost coses diferents.
M’han agradat les meves respostes ?
Ens adonem que podem donar respostes diferents, sense estar equivocats.
6ena-0016ena-007

 

7ena i 8ena sessió . ” TOTS SOM SUPERS”

Aprenem la cançó “TOTS SOM SUPERS”, analitzem frase per frase, el que diu.

Intentem fer una adaptació de la cançó amb altres paraules que vulguin dir el mateix o semblant.

I això és el que ens ha sortit.

La cantem i l’hem gravat en vídeo

TOTS SOM SÚPERS

Som la barreja de molts sentiments,
com l’alegria, simpatia i molt més
tots amb el nostre toc tan especial,
trossets molt bons i trossets no tan bons.

No vulguis mai semblar el que no ets,
creien que així agradaràs molt més,
només et cal saber que ets diferent,
ets únic i com tu no n’hi ha cap,
mira dintre teu, a veure que hi veus.

Tots som guais tots som genials,
siguem molt xics o molt grans,
tots som tan al·lucinants,
no en trobareu pas dos pastats (bis)

_____________

Som la barreja de molts ingredients,
com la recepta d’un mestre cuiner,
tots amb el nostre toc original,
granets de sucre i granets de sal.


No vulguis mai semblar el que no ets,
creien que així agradaràs molt més,
només et cal saber que ets especial,
ets únic i com tu no n’hi ha cap,
mira dintre teu, a veure que hi veus

Tots som súpers tots som grans,
siguem petits o gegants,
tots som tan originals,

no trobareu pas dos d’iguals (bis)

Video:Tots som



AMB GRÀCIES SI US PLAU VIUREM MILLOR

 

OBJECTIUS:

– Valorar els avantatges d’utilitzar les fórmules d’agraïment i cortesia

MATERIAL:

– Paper blau ( si us plau) i groc ( gràcies)

DINÀMICA:

Ens reunim tota l’escola a la mateixa classe, tot seguit introduïm l’activitat mitjançant un conte, “ El país de gràcies i si us plau”; després d’haver-lo escoltat realitzem una dinàmica en grup, aquesta consisteix en

fer servir les expressions de gràcies i si us plau. Finalment comentem la importància d’utilitzar les fórmules d’agraïment i cortesia per poder viure millor i en societat.


UN SOMRIURE SI US PLAU

OBJECTIU:

Fer servir el somriure i la postura corporal com a conducta verbal positiva en la interacció amb els altres.

El somriure és molt sovint la millor carta de presentació d’una persona. La cara seriosa, l’expressió esquiva i la postura no orientada cap a l’altre, repel·leixen l’atenció dels altres. El somriure, en canvi, manifesta cordialitat i desig d’acostar-se a l’ altre.

Ens coloquem tots formant una rotllana i repartim uns quants globus entre els nens.Qui no tenia globus anava a demanar-li al qui en tenia, i comentàvem entre tots de quina manera ho havia fet ( amb educació, amb un somriure, molt seriós , mirant al terra, …..) i que s’havia de demanar amb si us plau, amb gràcies, mirant als ulls i amb un somriure a la cara.

Per acabar amb l’ajuda de tots vam llençar els globus enlaire i vam intentar que no toquessin el terra.Ens ho vam passar pipa i a partir d’avui hem decidit que demanarem les coses amb educació i un gran somriure.

gracies-002somriuregracies-014

ESTIMA ESTIMA

A l’escola celebrem el 25è aniversari de la mort d’en Xesco Boix, un dels gran animadors infantils, fem un projecte per conèixer la seva vida, i les seves cançons, contes i endevinalles. Hem aprofitat una de les seves cançons que més ens ha agradat a tots que parla d’estimar, el sentiment més poderós.

L’hem aprés i la cantem voleu veure el VÍDEO?

ESTIMA ESTIMA

 

NO TOT VAL DINERS
ASSERTIVITAT

2 thoughts on “Educació emocional 2

  1. imma

    ENHORABONA !!!
    A CASA COSTA MÉS DE TREBALLAR … US HO ASSEGURO!!! TOT I QUE ENS HI ESFORCEM … ENCARA TINC LES DESCRIPCIONS A MITGES …
    VEURE LA VOSTRA FEINA FETA M’ANIMA A NO PERDRE EL FIL I SEGUIR TREBALLANT!

    GRÀCIES

  2. carina gabriel

    Molt bé, un gràcies i un somriure mai estan de més. me n’alegro que us ho hagueu passat bé

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *