Activitats 2011-12

2. Coneixem el bosc

3. Descobrim el nostre entorn

4. Coneixem diferents tipus d’arbres i els seus fruits

El dimarts 27 de setembre de 2011 els alumnes d’infantil i cicle inicial van realitzar una sortida al bosc de llavorsí per anar a recollir fulles, fruits,… i estudiar aquests i els seus arbres.

Un cop finalitzada la sortida els alumnes de Cicle Inicial van realitzar dos mòbils, un amb les fulles compostes i un altre amb les fulles simples

Estudi d’un tram de riu

Conceptes :

1. Característiques físiques del riu ( amplada, profunditat, cabal , llum substrat…)

2. Característiques físiques i químiques de l’aigua ( temperatura, PH , nitrats, duresa, transparència .. )

3. La vida del riu :

–         Espècies vegetals més comunes

–         Espècies animals més comunes ( peixos, amfibis , rèptils , ocells, mamífers, els macroinvertebrats )

4. La salut del riu.

Tots els alumnes de primària vam anar a fer l’inspecció del tram de riu

Vam mesurar :

–  l’amplada i la fondària del tram.

– la velocitat de l’aigua.

– la temperatura de l ‘aigua .

– el PH, els nitrats, els nitrits.

– Vam buscar sota les pedres per trobar macroinvertebrats, plecòpters, tricòpters …..; vam veure truites com saltaven a l’aigua.

Els vam posar en pots de plàstic amb un mica d’aigua, per poder-los observar millor a l’escola amb la lupa binocular.

Per sort el nostre riu té una excel·lent SALUT

ESTUDI DE RIU ci

El bosc del Gerdar

Conceptes:

1. Identificació dels avets: característiques principals

2. Coneixem el bosc

3. Diferenciem el bosc de les clarianes

4. Coneixem els líquens i les molses

El dimarts 11 d’octubre de 2011 els alumnes de cicle mitjà van realitzar una sortida al bosc del Gerdar per estudiar el seu arbre principal, l’avet, a més dels líquens i les molses, i reconèixer les diferències entre bosc i clariana.

Els alumnes d’educació mitjà els va agradar força l’activitat tot i que en alguns moments els costava mantenir l’atenció. Es van mostra molt entusiasmats i  buscaven diferents fulles, fruits, líquens, molses, etc…  per tal de poder estudiar com eren, on vivien,… Van aprendre a contar l’edat dels avets joves (contant les bifurcacions de les branques) i dels grans (contant les anelles del seu interior).

Un cop finalitzada la sortida , els alumnes de Cicle Mitjà van realitzar un quadern on van classificar les plantes segons vivien al bosc o la clariana, com s’adaptaven a l’entorn,…

Van trobar molt interessant que les llavors tinguessin una ala que les ajudava a volar i flotar per l’aire i que un avet d’un any de vida no fes més de 5cm.

SORTIDA A LLEIDA  20-3-2012

El dia 20 de març vam anar a Lleida, primer vam visitar la Seu Vella.

El conjunt de la Seu Vella està integrat pels diferents edificis que en el seu moment constituïren la catedral: l’església amb les seves capelles, el claustre, el campanar i la Canonja. Va ser construïda en època medieval i durant uns 500 anys va ser la catedral de Lleida. A principis del s XVIII va ser convertida en caserna militar fins al 1948.

En acabar de visitar la Seu Vella dinàrem  en un parc, on vam jugar una mica amb els aparells que hi havia; era molt divertit.

Ens va recollir l’autobús i ens va portar al teatre a veure l’obra El Flautista d’Hamelin.

Hamelín té un greu problema amb les rates, ja que han decidit cruspir-se tot el menjar que hi ha a les cases de la ciutat. L’alcaldessa, apressada pels veïns, decideix contractar un f autista que li garanteix que pot solucionar el
problema a canvi d’un grapat de diners.
Versió moderna, desenfadada i amb cançons

FOTOS

Teatre Lleida

27 d’abril de 2012

Avui els alumnes de cicle superior hem anat  d’excursió  a Escaló. La Laura i la Irene del camp d’aprenentatge  ens han fet una visita guiada per veure les restes medievals del poble d’Escaló. En acabar la visita hem anat a esmorzar a mig camí de la església de San Pere del Burgal on hem vist les restes del monestir i les pintures murals de l’absis.  En acabar de dinar hem anat a visitar la torre de guaita d’Escaló.

Gina i Dani

Colònies a Barcelona

Vam sortir de Llavorsí a les 6:30 del matí. A mig camí vam parar Agramunt a esmorzar i a estirar una mica les cames.

Quan vam arribar a Barcelona, cansats de tan viatge vam anar al Cosmo Caixa;

on els de CM van fer el taller de llum i color i els de CS Fenòmens elèctrics,  vam fer experiments amb el nostre cos i l’electricitat.. Abans de començar el taller vam visitar el museu de la ciència.

Desprès vam visitar  la Sagrada Família on una guia ens va anar explicant les  façanes  del naixement,  de la passió, l’interior del temple , els elements de la natura que s’hi poden identificar…

Ens vam allotjar a l’alberg Pere Tarrés

L’endemà al matí vam anar al camp nou on ens van fer una visita guiada que ens van mostrar els vestidors, la tribuna, les grades, les banquetes, la sala de transmissió i moltes altres coses.

Mossos

El dimarts 22 de maig de 2012, a l’escola de Llavorsí ens van venir a veure una patrulla de mossos d’esquadra.

Primer de tot, als alumnes de primària i P.5,  ens van fer una explicació en forma de conte de l’origen dels mossos d’esquadra, les diferents unitats que hi ha, la seva formació,…

Tot seguit, vam sortir tota l’escola a veure la furgoneta. Ens van explicar els diferents utensilis que portaven, com l’alcoholímetre, emissora,…. També ens van ensenyar els diferents sons de la sirena i els van deixar parlar per l’altaveu, etc…

Colònies Ed Infantil i CI a Castell de Mur

Un cop allí vam visitar el castell de mur i la resta la col·legiata de Maria i a l’invers. Als nens i nenes els va agradar molt la visita, sobretot la part del castell.

Un cop finalitzades les activitats, ja sent les 13:00 vam marxar cap a Guardia de Noguera. On ens vam començar a instal·la i vam anar a dinar.

Seguidament l’equip de monitors, de la mateixa casa de colònies, va agafar els nens i van fer jocs de coneixença, i els d’infantil van crear una espelma i els de cicle Inicial una espelma i un planicel.

Tot seguit vam berenar i per acabar la tarda es van realitzar amb petits grups unes quantes obres de teatre relacionades totes amb la mitologia.

Després de sopar van fer el joc de nit. Els d’infantil van buscar estels perduts que després van donar al Mag Mur, perquè els tornes al cel i els de Cicle Inicial van fer un joc de robar la bandera a l’equip contrari.

L’endemà al matí vam esmorzar i els d’infantil van crear una petita farmaciola amb la qual després van sortir a buscar plantes medicinals. Els de Cicle Inicial, van fer una petita gimcana pel poble, i a continuació al safareig del poble van crear una brúixola.

Després de dinar van realitzar uns quants jocs de comiat.

BARQUES SOLARS  1 de juny de 2012

Aquest matí ha vingut l’Arnau per fer un taller de barques solars.

Primer hem preparat les cuines solars i hem posat a coure les pizzes.

Hem muntat  la piscina per fer navegar les barques solars, mentre s’omplia  ha explicat un conte al més petits de l’escola,  sobre un poble que vivia molt tranquil, fins que va arribar el petroli.

Amb els grans hem parlat dels diferents tipus d’energies i els hem classificat amb netes, renovables i gratuïtes i amb No renovables, brutes i cares.

A continuació hem muntat les barquetes solars per grups i les hem fet anar a la piscina. Després hem fet una guerra d’aigua i ens hem menjat les pizzes.

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *