ESTUDI D’UN TRAM DE RIU DE LA NOGUERA PALLARESA 23-10-12
Vam anar fins al riu la Noguera de Cardós i vam fer l’estudi d’un tram d’aproximadament 500 metres. Vam esbrinar: 1. Característiques físiques del riu ( amplada, profunditat, cabal , llum substrat…) 2. Característiques físiques i químiques de l’aigua ( temperatura, PH , nitrats, duresa, transparència .. ) 3. La vida del riu : – Espècies vegetals més comunes – Espècies animals més comunes ( peixos, amfibis , rèptils , ocells, mamífers, els macroinvertebrats ) 4. La salut del riu. Dúiem un dossier on anàvem apuntant les dades que obteníem; vam mesurar l’amplada ( 18 m), la profunditat ( prenem 5 mesures diferents i fem la mitjana) 35 cm , velocitat (amb un tap de suro prenem 5 mesures i fem la mitjana)12,5 m/seg , el PH ( 5,5), no hi ha nitrats , l’aigua és tova i transparent. Espècies vegetals que hi vam trobar: avellaner, pollancre, vern Espècies animals : truita comuna , cuereta torrentera, merla d’aigua. Macroinvertebrats: tricòpters, plecòpters, efemeròpters, .. |
CASTANYADA 2012Fotos Castanyada 2012El dimecres 31 d’octubre els alumnes de Llavorsí van celebrar la castanyada. Van començar al matí fent els panellets, la massa dels quals s’havia preparat el dia anterior. A la tarda a partir de les 16:15 hores van realitzar el festival de la castanyada. Els alumnes de P3 i P4 van cantar la cançó del bolet i la tardor, els de P5 i CI van ballar la cançó del patatuf i van cantar la cançó de les castanyes peten peten i la gallina turuleta . I els de CM i CS van realitzar uns acudits d’actualitat i van realitzar un ball amb acrobàcies. Un cop finalitzat el festival es va realitzar un petit pica-pica amb tot de menjar preparat pels propis alumnes com seria la melmelada de tomàquet verd, codonyat, coca de recapte i els panellet i com no , les castanyes torrades. |
MOLLERA D’ESCALARRE 30-10-2012
Vam començar l’activitat observant amb uns prismàtics els ànecs de coll verd del voltant. Tot seguit, vam identificar un vern i les seves parts. Després anàvem caminant pel voltant de la Mollera tot escoltant les explicacions que la monitora ens anava donant. Ens vam aturar en un “hide”(caseta coberta i elevada per observar les aus i la vegetació) i vam identificar els ànecs, el corb marí i el bernat pescaire, a part de la vegetació que hi ha al voltant. A continuació, vam anar a esmorzar i finalment ens van explicar l’anellament dels ocells. Fins i tot vam poder veure les xarxes que utilitzen per capturar-los. Més tard, vam anar a dinar. En acabar, vam anar caminant pel voltant de tot el llac de la Guingueta fins on ens esperava el transport. |
NADAL TRONCA
El divendres 21 de desembre, els alumnes de Llavorsí vam realitzar una petita festa per acomiadar-nos, i començar les vacances de Nadal. A primera hora del matí vam realitzar un taller de xocolata desfeta, la qual ens vam menjar per esmorzar acompanyada amb coca.
Els alumnes de cicle mitja i cicle superior van realitzar l’amic invisible. El qual va ser un èxit, ja que tots van quedar molt contents amb els regals que els van fer els seus companys.
Després vam sortir al pati i vam realitzar un seguit de jocs. Al voltant de les 12 vam entrar una altra vegada a l’escola i vam començar a cagar la tronca de dos en dos. Aquest any la tronca va ser molt generosa i ens va cagar, jocs educatius per l’aula, una bossa amb gominoles, una foto de tots els alumnes de l’escola ,un DVD. Finalment ens vam acomiadar tots de la tronca i els alumnes van marxa cap a casa seva, excepte els de menjador, que van marxar més tard.
|
EN VISITA L’ESCRIPTOR ERNEST LLUCH
Els alumnes de la ZER hem participat en el projecte Pallars Lector que té com a objectius fomentar la competència lingüística i el gust per la lectura i a la vegada potenciar una lectura sostenible. Aquest curs i dins del projecte, els alumnes de CM han llegit: Frederica la Pèl-Roja, L’equip dels Rosegons de l’Enric Lluch i Una troballa fantàstica. Els de CS: El Jim i el Lluc , Una festa monstruosa i El mag d’OZ L’equip dels rosegons és un llibre que ens parla d’un grup de nens i nenes amb un problema comú: cap d’ells no té gaires condicions per fer esports. Però… això sí!, tots tenen esperit de superació. La història és real. Fixeu-vos si és real, que la protagonista juga a hores d’ara en un equip de bàsquet de la primera divisió. L’autor l’Ernest Lluch, en ha visitat; li hem pogut fer tot tipus de preguntes, ens ha explicat moltes històries de manera molt divertida i entretinguda. Ens ha fet actuar com protagonistes d’històries creades al moment. |
ESPOT ESQUI 12-3-13
El dimarts 12 de març els alumnes de primària de la ZER van anar a Espot Esquí, aprofitant que es celebraven els campionats de Telemark. Un cop vam arribar a l’estació vam pujar a quota 2.000 amb el telecadira i un cop a dalt ens vam dividir en dos grups, CI i CM-CS. Els alumnes de CI inicial van començar el matí amb una observació dels diferents arbres i animals que podíem veure, l’explicació de la llegenda de Pyrene, etc. un cop finalitzada aquesta activitat van esmorzar i van anar a veure unes quantes baixades de Telemark. Després es van dividir en dos i uns va anar a fer decoració de iglú, amb una prèvia explicació de perquè serveix i després baixades amb trineu. Els alumnes de CM i CS primer uns van fer raquetes i els altres construcció de l’iglú i després van fer canvi. Un cop finalitzada aquesta activitat van esmorzar i tot seguit van anar a veure el campionat de Telemark. Després van dinar i van anar a realitzar l’activitat de coneixement de l’entorn. La valoració de l’activitat ha estat bona. Pel que fa al grup de CI , va haver una bona organització i els nens s’ho van passar molt bé.
COLÒ
COLÒNIES A PLANES DE SON ED INF -CI 2 i 3 de maig 2013
1. Convivència amb els companys del grup-classe. 2. Relació amb els altres nens/es de la zer. 3. Experimentar en un nou espai. 4. Conèixer la fauna i natura de l’entorn més proper. 5. Conèixer els planetes i constel·lacions a través del planetari.
Durada: dos dies Descripció: El dijous 2 de maig els alumnes de la Zer d’Educació Infantil i de Cicle Inicial es van desplaçar fins a les Planes de Son per tal de viure les colònies d’ enguany a les instal·lacions i amb l’equip de Món Natura. El grup va ser agrupat en petits grups de P-3 / P-4 i P-5/1er/2on. Per realitzar les diferents activitats. Les activitats van ser: Visita al centre de fauna, gimcana pel bosc dels sentits, planetari , observació dels nius de l’entorn i construcció d’unes menjadores per ocells. |
COLÒNIES A LA COSTA BRAVA
OBJECTIUS:
Vam sortir a les 5:15 del matí des de Llavorsí, en arribar a Figueres vam visitar el Museu Dalí. Després de dinar vam ser rebuts per dues patrícies romanes que ens van explicar la manera de viure dels romans, tot passejant per les ruïnes d’Empúries. En acabar vam anar a l’apartament hotel Xon d’Empuria Brava on ens vam allotjar. L’endemà vam anar fins l’Estartit on vam agafar el creuer Nautilius que ens va portar fins la reserva natural de les illes Medes, des del fons del vaixell podíem observar els peixos i la vida marina de l’entorn de les illes. |
CASA DE L’ÓS
Conceptes: 1. Conèixer l’hàbitat de l’ós 2. Aprendre el cicle de la vida de l’ós. 3. Descobrir que mengen els óssos. 4. Saber quina feina realitzen els forestals.
Durada: Matí
Descripció: El divendres 19 d’abril, els alumnes de l’escola de Llavorsí es van desplaçar a Isil per visitar la Casa de lÓs. Primer de tot,els van realitzar una explicació amb el suport d’un Power Point, on explicaven de forma molt amena quina feina realitzen els forestals, en quina època hivernen els óssos, quan tenen les seves cries, entre moltes d’altres coses. Tot seguit es vam dividir amb dos grups. Un dels grups, va anar al primer pis on van estar realitzant els plafons interactius, els quals ajudaven als nens acabar d’assolir i comprendre els que els havien explicat anteriorment. L’altre grup, van anar al cap de casa i va estar observant, tot un seguit de trets característics d’animals que podem trobar quan anem a la muntanya, com podrien ser petjades, cornes, excrements,…. Finalment es van tornar a reunir tots i van projectar un petit reportatge de la feina que realitzen els forestals, destinats a l’estudi de l’ós.
|
TROBADA ESCOLES ZER A RIBERA DE CARDÓS 7 juny 2013
|
FESTIVAL FI DE CURS 21 de Juny de 2013
El divendres 21 de juny, en motiu de la finalització del curs escolar 2012/2013 es va fer el festival. A les 16:30 van venir els nens/es per tal de ser vestits i maquillats. A les 17:00h es van obrir les portes als pares, mares i familiars. El festival va consistir en una cançó tots junts de “Pitu Tries” sobre el reciclatge. A continuació els nens/es d’infantil i Cicle inicial van representar l’obra teatral “l’altre història de la caputxeta”. Després els nens/es d’inicial, mitjà i superior van representar un esqueix humorístic sobre l’educació. Tot seguit van ballar una sardana. Per finalitzar ens vam tornar ajuntar tots els nens i mestres per cantar tots junts una cançó sobre valors i amistat, Diguem no. Es van donar unes samarretes personalitzades amb el nom de cada nen/a, un cd de fotos de tot l’any i una foto de tot el grup-escola. Als dos alumnes de 6é se’ls va donar un obsequi apart. Un cop finalitzat el festival els pares i mares van preparar una fideuà per sopar tots junts i en germanor per tal d’acomiadar aquest curs i a la Dolors, li van fer un discurs molt maco , li van regalar un roser amb el nom de tots els alumnes que ha tingut a l’escola des de fa 16 anys i un coixí amb les fotos de cada un d’ells i dels companys mestres. |
Els nens van tornar especialment contents a casa per Nadal. Felicitar-vos per la bona feina.
Bon any!