ESTUDI D’UN TRAM DE RIU 15-9-10
Conceptes: 1. Característiques físiques del riu ( amplada, profunditat, cabal , llum substrat…) 2. Característiques físiques i químiques de l’aigua ( temperatura, PH , nitrats, duresa, transparència .. ) 3. La vida del riu : – Espècies vegetals més comunes – Espècies animals més comunes ( peixos, amfibis , rèptils , ocells, mamífers, els macroinvertebrats ) 4. La salut del riu. Vam anar fins al riu la Noguera de Cardós i vam fer l’estudi d’un tram d’aproximadament 400 metres. Dúiem un dossier on anàvem apuntant les dades que obteníem; vam mesurar l’amplada ( 17 m), la profunditat ( 34,28 cm ), velocitat ( 3,24 m/seg ), el PH ( 5,5), no hi ha nitrats , l’aigua és tova i transparent. Espècies vegetals que hi vam trobar: avellaner, pollancre, vern Espècies animals : truita comuna , cuereta torrentera, merla d’aigua. Macroinvertebrats: tricòpters, plecòpters, efemeròpters, .. Salut del riu : EXCEL.LENT Video: Estudi d\’un tram de riu
|
EXPOSICIÓ BOMBERS LLAVORSÍ 23-9-10Avui hem visitat l’exposició dels bombers, hem vist com ha evolucionat la vestimenta, els estris , i els cotxes dels bombers des del segle passat fins ara. Després ens han ensenyat i ens han deixat pujar al camió. I per finalitzar ens han convidat a berenar.![]() ![]() ![]() |
REINTRODUCCIÓ DEL VOLTOR NEGRE 18 de desembreEns ha visitat la Meritxell de l’ associació Trenca, ens ha explicat moltes coses sobre el voltor negre, la seva desaparició a Catalunya , com l’estan intentant reintroduir a Espanya.
També va ensenyar-nos fotos de les aus de la seva família (voltor comú, trencalós,aufrany…). Ara a Alinyà i a Boumort es pot observar el voltor negre,(amb una gàbia) i les altres tres espècies amb llibertat. Miquel i Eloi. |
VISITEM L’ESGLÉSIA DE SANT JUST I SANT PASTOR DE SON22 de novembre Objectius: – Conèixer els principals trets arqitectònics del romànic – Identificar els elements que permeten veure l’evolució i els canvis que ha sofert l’esgésia de Son Hem anat amb els del camp d’aprenentatge a visitar la església de Sant Just i Sant Pastor Son. Ens han donat uns dossiers on hem identificat els principals trets constructius de l’estil romànic., també hem estudiat el retaule i els diferents símbols. Havíem de baixar caminant per l’antic camí medieval, però com estava nevat i feia un fred que pelava, la Dolors ha fet pujar l’autocar a buscar-nos i hem acabat la sortida construït un arc de mig punt amb blocs de fusta al Camp d’Aprenentatge. Eloi i Miquel |
TALLER DE FELTRE I PAISATGE RAMADER 9 de desembre<!–[if gte mso 9]> Normal 0 21 <![endif]–>
OBJECTIUS: -El paisatge ramader i els seus elements: els prats, l’alta muntanya, els elements vinculats (abeuradors, cabanes de pastors, les bordes, les pletes.– Vocabulari pallarés– La fauna salvatge vinculada a l’activitat agrària (cabirol, daina, senglar, ós bru, els voltors, el trencalòs, etc)– L’ofici de pagès/a– Les feines del pagès/a segons l’època de l’any (els parts, la tria, l’alta muntanya, fer l’herba, la xollada, etc)– Taller de feltre DESENVOLUPAMENT: En la primera part de l’activitat ens van fer una introducció que explicava quines són les característiques del paisatge ramader a grans trets. Seguidament es desenvoluparà l’activitat per grups que els permetrà conèixer quins són aquests elements de manera detallada tot participant activament.
La segona part de l’activitat vam fer un taller de feltre on els alumnes fan una manualitat de feltre.
|
FEM INSTRUMENTS AMB MATERIALS REUTILITZABLES<!–[if gte mso 9]> Normal 0 21 <![endif]–> OBJECTIUS:
Les activitats consisteixen a reciclar material com cartró, paper o plàstic i reutilitza’l per tal de crear nous instruments divertits. Per exemple, amb l’ envàs de iogurt hem fet maraques, amb caixes de galetes guitarres, amb pots de cacau timbals….. Els petits han fet maraques que resulten més fàcils d’elaborar que la resta d’instruments, com a material els petits han utilitzat iogurts i actimels, i han posat dins arròs, mongetes o llenties. La resta han confeccionat diferents instruments com timbals, guitarres…
|
VISITEM LA DEIXALLERIA I EL MERCAT DE SORTObjectius:
<!–[if gte mso 9]> Normal 0 21 <![endif]–> 1. Conèixer el funcionament de la deixalleria de sort.2. Aprendre a classificar les deixalles i el lloc on s’han de dipositar.3. Conèixer els procés de reciclatge de diferents materials. Conèixer les diferents possibilitats de reutilització dels materials reciclats. |
19 de maig CARRO SOSTENIBLE<!–[if gte mso 9]> Normal 0 21 <![endif]–>
<!–[if gte mso 9]> Normal 0 21 <![endif]–> Conceptes: 1. Producte local 2. Comerç just. 3. Productes ecològics. 4. Regla de les tres R. ACTIVITAT:
Ens han repartit en grups i a cada grup ens han donat una llista de la compra. Compràvem en uns pannells de fusta on hi havia dibuixos de les diverses opcions , per exemple podíem escollir pomes que venen de Xile, unes que venen de Lleida , a granel , altres que venen de Lleida però envasades en safates de porexpan i embolicades amb plàstic …. havíem de comprar els productes més sostenibles. Després hem posat en comú i explicat perquè ho hem triat. |
ANEM A LA MOLLERA<!–[if gte mso 9]> Normal 0 21 <![endif]–> OBJECTIUS: – Descobrir un ecosistema d’aigua dolça proper a nosaltres: la mollera d’Escalarre i el Salancar de la Guingueta d’Àneu. – Conèixer les diferències entre Parc Nacional i Parc Natural. – Aproximar-se a la flora i fauna de la mollera, tot descobrint-ne les característiques principals. |
M’encanta mirar el blog … és com poder mirar l’escola pel forat del pany de la porta …
gràcies per explicar-nos tantes coses