Activitats 2010-11

 
ESTUDI D’UN TRAM DE RIU   15-9-10

Conceptes:

1. Característiques físiques del riu ( amplada, profunditat, cabal , llum substrat…)

2. Característiques físiques i químiques de l’aigua ( temperatura, PH , nitrats, duresa, transparència .. )

3. La vida del riu :

Espècies vegetals més comunes

Espècies animals més comunes ( peixos, amfibis , rèptils , ocells, mamífers, els macroinvertebrats )

4. La salut del riu.

Vam anar fins al riu la Noguera de Cardós i vam fer l’estudi d’un tram d’aproximadament 400 metres.

Dúiem un dossier on anàvem apuntant les dades que obteníem; vam mesurar l’amplada ( 17 m), la profunditat ( 34,28 cm ), velocitat ( 3,24 m/seg ), el PH ( 5,5), no hi ha nitrats , l’aigua és tova i transparent.

Espècies vegetals que hi vam trobar: avellaner, pollancre, vern

Espècies animals : truita comuna , cuereta torrentera, merla d’aigua.

Macroinvertebrats: tricòpters, plecòpters, efemeròpters, ..

Salut del riu : EXCEL.LENT               Video: Estudi d\’un tram de riu

detot-028detot-034detot-032

EXPOSICIÓ BOMBERS LLAVORSÍ   23-9-10Avui hem visitat l’exposició dels bombers, hem vist com ha evolucionat la vestimenta, els estris , i els cotxes dels bombers des del segle passat fins ara. Després ens han ensenyat i ens han deixat pujar al camió. I per finalitzar ens han convidat a berenar.detot-081detot-064detot-061
 
REINTRODUCCIÓ DEL VOLTOR NEGRE 18 de desembreEns ha visitat la Meritxell de l’ associació Trenca, ens ha explicat moltes coses sobre el voltor negre, la seva desaparició a Catalunya , com l’estan intentant reintroduir a Espanya.

També va ensenyar-nos fotos de les aus de la seva família (voltor comú, trencalós,aufrany…). Ara a Alinyà i a Boumort es pot observar el voltor negre,(amb una gàbia) i les altres tres espècies amb llibertat.

Miquel i Eloi.

voltor-012voltor-014

 

VISITEM L’ESGLÉSIA DE SANT JUST I SANT PASTOR DE SON

22 de novembre

Objectius:

– Conèixer els principals trets arqitectònics del romànic

– Identificar els elements que permeten veure l’evolució i els canvis que ha sofert l’esgésia de Son

Hem anat amb els del camp d’aprenentatge a visitar la església de Sant Just i Sant Pastor Son. Ens han donat uns dossiers on hem identificat els principals trets  constructius de l’estil romànic., també hem estudiat el retaule i els diferents símbols.

Havíem de baixar caminant per l’antic camí medieval, però com estava nevat i feia un fred que pelava, la Dolors ha fet pujar l’autocar a buscar-nos i hem acabat la sortida construït un arc de mig punt amb blocs de fusta al Camp d’Aprenentatge.

Eloi i Miquel

son-026son-052

son-011son-023

TALLER DE FELTRE I PAISATGE RAMADER 9 de desembre<!–[if gte mso 9]> Normal 0 21 <![endif]–>

 

OBJECTIUS:

-El paisatge ramader i els seus elements: els prats, l’alta muntanya, els elements vinculats (abeuradors, cabanes de pastors, les bordes, les pletes.

– Vocabulari pallarés

– La fauna salvatge vinculada a l’activitat agrària (cabirol, daina, senglar, ós bru, els voltors, el trencalòs, etc)

– L’ofici de pagès/a

– Les feines del pagès/a segons l’època de l’any (els parts, la tria, l’alta muntanya, fer l’herba, la xollada, etc)

– Taller de feltre

DESENVOLUPAMENT:

En la primera part de l’activitat ens van fer una introducció que explicava quines són les característiques del paisatge ramader a grans trets. Seguidament es desenvoluparà l’activitat per grups que els permetrà conèixer quins són aquests elements de manera detallada tot participant activament.

 

La segona part de l’activitat vam fer un taller de feltre on els alumnes fan una manualitat de feltre.feltre-044

feltre-042feltre-043feltre-006

FEM INSTRUMENTS AMB MATERIALS REUTILITZABLES

<!–[if gte mso 9]> Normal 0 21 <![endif]–>

OBJECTIUS:

  1. Manipular materials que es poden reciclar.
  2. Aprendre a reutilitzar diferents tipus de materials : cartró, plàstic…
  3. Divertir-se amb l’elaboració d’instruments fets amb materials reciclables.
  4. Explorar les possibilitats sonores dels instruments realitzats.

 

 Les activitats consisteixen a reciclar material com cartró, paper o plàstic i reutilitza’l per tal de crear nous instruments divertits. Per exemple, amb l’ envàs de iogurt  hem fet maraques, amb caixes de galetes guitarres, amb pots de cacau timbals…..

Els petits han fet maraques que resulten més fàcils d’elaborar  que la resta d’instruments, com a material els petits han utilitzat iogurts i actimels, i han posat dins arròs, mongetes o llenties.

La resta han confeccionat diferents instruments com timbals, guitarres…

abri-instru-054abri-instru-038

abri-instru-064

VISITEM LA DEIXALLERIA I EL MERCAT DE SORTObjectius:

<!–[if gte mso 9]> Normal 0 21 <![endif]–>

1.     Conèixer el funcionament de la deixalleria de sort.2.     Aprendre a classificar les deixalles i el lloc on s’han de dipositar.

3.     Conèixer els procés de reciclatge de diferents materials.

Conèixer les diferents possibilitats de reutilització dels materials reciclats.


19 de maig CARRO SOSTENIBLE

<!–[if gte mso 9]> Normal 0 21 <![endif]–>


<!–[if gte mso 9]> Normal 0 21 <![endif]–>

Conceptes:

1. Producte local

2. Comerç just.

3. Productes ecològics.

4. Regla de les tres R.

ACTIVITAT:

 

Ens han repartit en grups i a cada grup ens han donat una llista de la compra. Compràvem en uns pannells de fusta on hi havia dibuixos de les diverses opcions , per exemple podíem escollir pomes que venen de Xile, unes que venen de Lleida , a granel , altres que venen de Lleida però envasades en safates de porexpan i embolicades amb plàstic …. havíem de comprar els productes més sostenibles.

Després hem posat en comú i explicat perquè ho hem triat.

maig-107maig-099

ANEM A LA MOLLERA

<!–[if gte mso 9]> Normal 0 21 <![endif]–>

OBJECTIUS:

Descobrir un ecosistema d’aigua dolça proper a nosaltres: la mollera d’Escalarre i el Salancar de la Guingueta d’Àneu.

Conèixer les diferències entre Parc Nacional i Parc Natural.

Aproximar-se a la flora i fauna de la mollera, tot descobrint-ne les característiques principals.

img_1353

img_1275

 
 
 
 
 
 
 
 

One thought on “Activitats 2010-11

  1. imma

    M’encanta mirar el blog … és com poder mirar l’escola pel forat del pany de la porta …
    gràcies per explicar-nos tantes coses

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *