Activitats 2009-10

Sortida al Portilho

Divendres dia 16 d’octubre vam anar a Arties i al Portilho, per conèixer i buscar rastres de l’ós bru dels Pirineus.

La nostra sorpresa va ser que ens va acompanyar un equip de TV3, format per la Iacma i el Joan.  Sortirem a l’infoK.

Vam arribar a Arties tots molt il.lusionats  per veure l’ós però vam tenir mala sort i  no va voler sortir de la cova.

Desprès de passar per Arties vam anar cap al Portilho per conèixer l’habitat de l’ós; pel camí vam veure rastres d’altres animals.

osportillo-001osportillo-003osportillo-008

SORTIDA A L’AVETOSA DEL GERDAR

7 D’OCTUBRE DE 2009

CONCEPTES

Observar, sentir l’entorn.
Respectar la natura.
Diferenciar els tipus d’arbres

DESENVOLUPAMENT

Un cop en el lloc, varem fer dos grups on se’ns explicava:
-. El tipus de fulla.
-. Com són les branques.
-. La diferència entre una escorça jove (llisa) i una de vella (rugosa)
-. Color dels arbres
-. Ens fixàrem en les pinyes i la capçada.. (Forma de la capçada. On podem trobar les pinyes i com estan col·locades. Què els hi passa a les pinyes madures. Quantes llavors hi ha per esquama i com són aquestes llavors).
-. Com creixen els avets.
-. Per què tots els avets creixen al mateix ritme.
-. Ens varem explicar la lluita de la llum.
-. Diferencies entre la vegetació del bosc i a la clariana i per què hi ha aquesta diferència de vegetació
-. Ens van ensenyar que és un gerdar.
ger71009-012ger71009-016

L’ÓS BRU

Conceptes:
  1. Conèixer l’ós
  2. Conèixer l’habitat de l’ós

Durada: 2h

Desenvolupament:

Els alumnes d’educació infantil, C. Inicial i c. Mitjà (3r) hem fet una activitat sobre l’ós bru del pallars.

Hem pogut veure les seves dimensions a través d’un mural, comprovant d’aquesta manera que al seu costat som encara molt petits/es.

Els nens i nenes de primària han aprés a dibuixar un ós, i els nens i nenes d’Infantil hem pogut pintar una careta d’un ós i seguidament també hem pintat el dibuix d’un altre animal del bosc i hem fet una careta.

ospetits-009ospetits-016

SORTIDA A L’ESTANY DEL GERBER

4 DE NOVEMBRE DE 2009

OBJECTIUS: Continguts: Llacs del Pirineu

• Conèixer els diferents indrets de la nostra comarca.

• Identificar rastres de diferents animals

• Distingir alguns tipus de plantes autòctones de la zona

• Fomentar les relacions interpersonals entre els diferents alumnes de la ZER

Àrees implicades: Llengua catalana, c. Medi social i natural, Ed. Física

gerber4-11-020gerber4-11-034

19 de gener de 2010

BOSC DE VIRÓS

Dimarts, els nens i nenes de primària del Ceip Llavorsí i els de Tírvia, vam anar d’excursió a l’estació de Virós-Vallfarrera; els més grans vam fer esquí de fons i els més petits vam fer raquetes; tots plegats vam fer una guerra de neu i una cursa amb trineus.

En Toni ens va explicar moltes coses de la fauna del bosc. En Nando i l’Eva ens van ensenyar esquí de fons. I en Jordi ens va fer un dinar per llepar-se els dits.

El parc Natural de l’Alt Pirineu ha subvencionat aquesta activitat.

Si voleu veure com ens ho vam passar mireu el Virós

One thought on “Activitats 2009-10

1. picarol's family

Us felicito per la feina que heu fet durant el mes de novembre referent a l’educació emocional, a veure si la familia ens posem al dia, en primer lloc he imprès la cançó que heu creat i apa a cantar-la tots per casa…. ja us explicarem que tal anem.