Cantània 2009
0De Concert Nadal 2008 |
Alumnes vull dir-vos que la cantània per mi ha estat una experiència única i inoblidable, tot i que la faci cada any, sempre és diferent.
M’ha encantat compartir amb tots vosaltres les classes de música que han donat fruit a aquest superconcert.
M’agradaria donar les gràcies a tots els vostres pares que, durant aquest curs, han estat al nostre costat.
I no cal dir que gràcies a la Isa i a la Carme, que han acabat d’enllestir la nostra feina.
Així que, només desitjar-vos que no oblideu mai aquest record i la gent que ho ha fet possible.
Un petó molt gros a tots.
Erika B.
Cantània 2009
0
He escrit un e-mail al compositor de la cantània que es diu Albert Guinovart i amablement ens ha contestat.
Aquí us deixo les seves paraules. És un honor que s’hagi molestat en contestar-nos perquè té molta feina.
Hola,
Decirte nada más, que nos ha encantado oirte tocar el piano y siempre con esa sonrisa durante toda la obra.
Un saludo
Resposta: Muchas gracias por tu mensaje. Es muy reconfortante saber que os ha gustado mi obra. La verdad es que para mi cada día que estoy al piano compartiendo escenario con los niños y profesores es un regalo. Me emociono, igual que muchos de ellos y saber que el vehículo que lo ha hecho posible sea mi música hace que me sienta muy honrado y al mismo tiempo agradecido de haber tenido esta oportunidad.
Muchos recuerdos para todos tus alumnos y mucha suerte,
Albert Guinovart
Web d’Albert Guinovart: http://www.albertguinovart.com/biografia.asp
CANTÀNIA 2009
0
El títol de la cantata d’aquest any 2009 és “ARION I EL DOFÍ”
L’obra s’ha escrit per a celebrar el Xè aniversari de Cantània a L’Auditori.
Abans de la cantata “Arion i el dofí” hi ha un petit text interpretat per tres actors que dibuixen una situació familiar de celebració dels 10 anys de la filla, que es diu Cantània.
Tal i com indica el títol, explica l’antic mite grec: un poeta que es deia Arion participa en un concurs de poesia i el guanya. Tornant a casa, uns pirates l’assalten, li roben els diners del premi i el tiren al mar. Però Arion és salvat per un dofí que l’ajuda a arribar a la costa.
Per acabar tots junts celebrarem l’aniversari de la Cantània.
És interpretada per: piano, violí, viola, violoncel, contrabaix, flauta, clarinet, trompa, percussió, i els tres narradors que també canten.
Isa.
Aviat les fotos i el vídeo.
Auditori de Barcelona
Arion
El lament d’ Arion sencer
Cançó del rei Periandre
Els mariners malvats
El lament d’Arion
Els dofins
Cantània: Arion i el Dofí. Per molts anys, Cantània!
0
14/05/09 11:3
Gran dia pels alumnes de 5è on viuran un event musical que se celebra a l’Audiori de Barcelona.
Totes les escoles incrites sota la Direcció de Josep Prats i Elisensa Carrasco demostraran el gran treball i esforç realitzat durant tot el curs.
Deu temes que han après amb la professora de música, Erika B.
Molts nervis porten a sobre i molta il.lusió.
Demà ho fareu molt bé.
Isa i Carme.
Font: http://www.auditori.com/seccions/programacio/fitxa.aspx?idconcert=906&cicle_id=
Cantània és una activitat amb diferents fases d’actuació: sessions de formació amb el professorat, treball del professorat a la seva aula i concerts finals interpretats per l’alumnat inscrit.
Durant tot el curs escolar es treballa tant des de l’organització com des de l’escola.
L’objectiu és organitzar un acte per als alumnes que, per les característiques globals pensades exclusivament per a ells, per la qualitat i per la implicació personal i col•lectiva en l’acte, es converteixi en una vivència musical important i inoblidable per a tots.
Text de la cantata: David Nel·lo
Dia Escolar de les Matemàtiques
0
12 de maig és el Dia Escolar de les MatemàtiquesAdreces d’interès relacionades amb aquest dia MATEMÀTIChttp://www.vilaweb.cat/www/diariescola/noticia?id=3578113
Fer matemàtiques sense el zero
+ Ni egipcis, ni grecs, ni romans no coneixien el zero.
La cosa més paradoxal de totes és que ni egipcis, ni grecs, ni romans no coneixien el zero, nombre que designa l’absència d’unitats. L’invent del zero sembla que es degué a la cultura hindú, i que no arribà a l’Occident fins entrada l’edat mitjana, mercès als àrabs. Potser per això, ni el nostre calendari gregorià, ni el calendari julià, que el precedí, no tenen l’any zero: l’any 1 aC és seguit per l’any 1 dC.
http://phobos.xtec.cat/creamat/joomla/index.php?option=com_content&task=view&id=346&Itemid=1
Plantejar i resoldre problemes a la classe de matemàtiques: Per què? Quan? Com?
View more presentations from guest0b7991.
font: http://www.xtec.es/iesmariarubies/mates/
CACERES DEL TRESOR
1Hem començat una activitat força interessant “LES CACERES DEL TRESOR”
Relacionant el tema de Sant Jordi estem fent la cacera de Simbols i tradicions catalogada dins de l’àrea de Medi Social.
L’activitat es realitza a l’hora d’informàtica un cop a la setmana.
Els alumnes busquen informació dins la pàgina corresponent i utilitzant els “recursos” que proposa la pàgina per obtenir totes les dades i ACONSEGUIR LA GRAN PREGUNTA.
Una Cacera del tresor és un tipus d’activitat didàctica molt senzilla que utilitzen els docents que integren Internet en el currículum. Consisteix en un seguit de preguntes i una llista de direccions de pàgines web, de les quals es pot extreure o inferir les respostes. Algunes inclouen una “Gran pregunta” al final, que requereix que els alumnes integrin els coneixements adquirits durant el procés. En aquest text s’explica què és una cacera del tresor, les seves potencialitats didàtiques, on trobar les caceres ja preparades a Internet i com preparar-les nosaltres mateixos, en funció dels nostres objectius curriculars.
Una “cacera del tresor” (en anglès “Treasure Hunt”, “Scavenger Hunt” o “Knowledge Hunt”, ja que de les tres formes se la coneix) és una de les estructures d’activitat didàctica més populars entre els docents que utilitzen la Internet en les seves classes. En essència, una cacera del tresor és una hola de treball o una pàgina web amb una sèrie de preguntes i una llista de pàgines web en les quals els alumnes busquen les respostes. Al final s’acostuma incloure la “gran pregunta”, la resposta no apareix directament en les pàgines web visitades i que exigeix integrar i valorar lo après durant la recerca. Les caceres del tresor són estratègies útils per adquirir informació sobre un tema determinat i practicar habilitats i procediments relacionats amb les tecnologies de la informació i la comunicació en general i amb l’accés a la informació a través de la Internet en particular
Tret d’un article d’en Jordi Adell
Centre d’Educació i Noves Tecnologies
Universitat Jaume I
Enllaços a seguir:
http://blocs.xtec.cat/montserratcs5a/
WEBQUESTS, Caceres del Tresor, Quaderns virtuals
http://www.xtec.es/~mlluelle/caceres/simbols.htm
ON TROBAR CACERES DEL TRESOR: http://webquest.xtec.cat/WebCaceres/index.htm
Isa
La Premsa Digital – El kiosko Digital
0“L’encarregat-da de notícies” buscarà una notícia que li agradi:
1.-Què ha de fer?
Mirar aquestes adreces
Kiosko a Catalunya: http://kiosko.net/es/geo/Cataluna.html
Kiosko internacional: http://kiosko.net/
2.-Sel·leccionar un diari del kiosk
3.- Llegir una notícia
4.- Explicar-ho a la resta de la classe
Per arribar amb facilitat a l’adreça de la prensa hem d’anar:
http://blocs.xtec.cat/montserratcs5a/biblioteques/prensa
Isa
Meteoròlegs
1El Josep que és el professor de l’aula de Ciències i Director de l’escola ens ha preparat una graella per enregistrar les dades meteorològiques.
Cada dia prenem les dades de la caseta meteorològica de l’escola.
A les 9 en punt baixem dos alumnes de 5è A i 2 alumnes de 5èB.
Quan pujem a l’aula ho expliquem a la resta del companys i a la professora.
Alumnes de 5è A
Si us agrada saber el temps d’1 ciutat us donem una adreça que podeu visitar
Aparell circulatori
0
Amb el Josep a l’aula de ciències hem estudiat l’aparell circulatori i hem fet aquesta maqueta que ara us presentem. La majoria dels materials són reciclats perquè la nostra escola és unaESCOLA VERDA. Observeu que hi ha ampolles, bricks,etc.
Alumnes de 5è A
Claudia dibuixant a Jaume I
0Per les jornades culturals 2009 hem de pintar una fusta amb un rei i hem decicit pintar a Jaume I.
La persona que veieu és la Claudia.
Mireu quina traça que té amb el llapis.
Les glans. Apadrinament de llavors
0El 18 de març tots els alumnes de l’escola vam plantar unes glans (d’alzines). Algunes eren de Castellbisbal, d’altres d’Extremadura.
Cada dia les hem regat mantenint la terra humida i avui que és dia 3 d’abril, hem comprovat les que han germinat. A la nostra classe han germinat totes les que haviem plantat.
Hem transplantat les llavors a un tetra-brick, i ens les emportem a casa perquè comença la Setmana Santa i hem de continuar regant-les.
A la tornada les portarem a l’escola per continuar ocupant-nos d’elles.
Alumnes de 5è A
El Gegant d’Escòcia
0Hem participat al concurs de Caixa Terrassa, l’entitat ens va enviar un conte i nosaltres haviem de fer les il·lustracions.
Com que només es podia enviar un dibuix per aula, amb la resta hem fet el conte per la classe.
Muntatge del conte: Mar, Maria, Judith
El resultat és aquest:
Ha quedat més que maco !!!
Alumnes de 5èA
Dades del concurs:
XXVIII CONCURS DE DIBUIX ESCOLAR
http://www.fundacioct.es/concurs/inici.htm
Fundació Cultural Caixa Terrassa convoca el XXVIII Concurs de dibuix escolar, certamen convocat anteriorment per l’Obra Social de Caixa Terrassa i que des del 2008 forma part del Programa Pedagògic que ofereix la Fundació Cultural, juntament amb els altres programes escolars (Aprèn a administrar els teus diners, Els exploradors de l’art, Taller de les lletres, Tu en el món teu).
La nostra mascota
0
Quina mascota tens?
Quin nom li has posat?
A quina raça pertany?
Quines són les seves característiques físiques? (Pel, plomes…..)
De quin pais és?
Què menja?
Expliqueu alguna anècdota?
Des de quan ho tens?
Isa
Taller de Decoració 2008/09
0Els alumnes de 5è i 6è s’agrupen un dia a la setmana per fer tallers. La durada setmanal és 1 hora 30′. Es fan 8 sessions cada trimestre. A l’acabar el trimestre es canvia de taller. Tots els alumnes han de passar per tots els tallers a l’acabar cicle superior. Els que fan cinquè aquest curs faran 3 tallers quan hi siguin a 6è faran els altres tres tallers que els hi queda per fer.
La última sessió dels tallers de cada trimestre és per la representació dels alumnes del taller de teatre i es realitza a la sala d’actes de l’Ajuntament.
L’activitat és força interessant perquè els alumnes s’interrelacionen i interactuen perfectament entre ells.
Els tallers que es fan són:
1.-Taller de pintura. Professora que fa el taller: Isa H. de 5è A
2.-Taller de volum: aquest taller es fa amb materials reciclats. Professora que fa el taller: Carme P.
3.-Taller de teatre. Professora que fa el taller: Gemma B.
4.- Taller d’audiovisuals: aquest curs fan curts. Professor del taller: Albert D.
5.- Taller de decoració. Professora del taller Teresa M.
6. Taller de marqueteria. Professora del Taller Gema.
Els de decoració en aquesta foto estan guarnin l’escola per les Jornades Cultural 2009.
Han fet banderoles i escuts.
Enllaços per veure més tallers:
Teatre: http://blocs.xtec.cat/montserratcs5a/2009/03/22/taller-de-teatre-1er-trimestre-200809/
http://blocs.xtec.cat/montserratcs5a/2009/02/23/teatre-2n-trimestre-200809/
Pintura: http://blocs.xtec.cat/montserratcs5a/2009/03/22/tapies-2n-trimestre-taller-de-pintura/
http://blocs.xtec.cat/montserratcs5a/2009/02/23/taller-de-pintura-2n-trimestre-200809/
Volum: http://blocs.xtec.cat/montserratcs5a/2009/02/05/taller-de-volum/
![]() |
De Películas |
Decoració: http://blocs.xtec.cat/montserratcs5a/wp-admin/post.php?action=edit&post=205
Marqueteria: Pendent pujar les fotos
Curts: pendent pujar els vídeos
Isa
Llibre recomanat
0
La Núria ens presenta un llibre que a ella li ha agradat perquè li ha regalat la seva tieta i ens ho ensenya.
Molt bé Núria.
Isa
Taller de Teatre 1er trimestre 2008/09
1Ja sé que va amb una mica de retard i que aquesta vegada l’encarregat de fotos no va tenir massa sort i algunes van sortir mogudes.
Per treballar les TIC, hi ha un encarregat de fer les fotos, de descarregar-les a la seva carpeta i ordenar-les. Després les pujo jo al bloc, però aquest 3er trimestre afegirem la feina d’aprendre a pujar-les a google/fotos i entendre que és “embed” per posar-ho al bloc. Cada trimestre una miqueta més…
Ho fan molt bé, la veritat.
1.-El teatre ens ensenya a comunicar-nos
2.-Dona seguretat als alumnes
3.-Si els moviments són rics i controlats ajuda a controlar la psicomotricitat.
4.-Els/les alumnes aprenen a transmetre sentiments.
Fem mitja
0Es va realitzar aquesta activitat a la sisena hora: ARTS
Vaig proposar un dia al primer trimestre que ens fariem una bufanda, i Mario va dir, “jo no penso fer això, és de noies”.
Es clar en aquell moment vaig pensar doncs ara si que ho farem perquè vegis que tothom pot fer-ho. Un altre alumne va dir, “doncs el meu pare en sap”.
Després se’ns van oferir 1 mestra jubilada i tres ia-ies d’alumnes per venir a ajudar-me a posar el punts i orientar als alumnes.
Va resultar fantàstic, feien mitja a totes hores, al pati, a l’hora del menjador… i Mario un dels millors en fer-ho. Van descobrir que tothom pot fer de tot.
Dia Mundial de la poesia
0
21 de març, se celebra el Dia Mundial de la Poesia, festivitat que va impulsar la UNESCO, a partir de l’any 2000, amb l’ objetiu de reconeixer l’activitad poètica del mon, promoure i rendir tribut públic a un tipus d’expressió artística, imprescindible en la història de l’home.
il.lustració Cosei Kawa.
Deixem volar les paraules i els versos.
Cosmo Caixa
0Com que a classe tenim molts/es meteoròlegs/es, us faig una proposta d’activitat per si és del vostre interès i us poden portar els pares i/o mares.
Construcción de instrumentos meteorológicos caseros
En este taller, dirigido a niños y niñas, descubriremos cómo podemos construir un pluviómetro, un barómetro, un anemómetro… con materiales muy caseros.
Horario
Domingo a las 11.00 y a las 12.30 h
Precio
Actividad gratuita
Entrada al museo y actividad especial gratuita
Del 21/03/2009 al 22/03/2009
Lugar: CosmoCaixa Barcelona
Dirección: C/ Isaac Newton, 26
Localidad: BARCELONA
Tipo de público: Público familiar
Tipo de actividad: Taller
Ciclo: Día Meteorológico Mundial
Isa
Bosc inundat cosmocaixa
Plaça de la ciència
Museu d’Arqueologia de Barcelona
0Competències Bàsiques.
Aprendre a buscar informació.
Utilitzar eines TIC
MAC Barcelona
Passeig de Santa Madrona, 39-41
Parc de Montjuïc
08038 Barcelona
Tel. 93 423 21 49
Fax 93 424 56 30
http://www.mac.cat/cat/Seus/Barcelona
LA RUTA DELS IBERS.
http://www.mac.cat/cat/Rutes/Ruta-dels-Ibers
Relacionat amb el tema que anem treballant, ja fa uns dies, hauriau d’anar a aquesta adreça i buscar la següent informació:
1.- Què és el MAC? i el seu telèfon?
2.-Nom dels pobles ibers.
3.-Explica com era el poblat iber que vam visitar a Santa Coloma de Gramanet. Com es deia el poble que vivia a Santa Coloma?
4.-Com vivia la gent, quines activitats desenvolupaven?
5.-Quins taller vam fer?
6.- Quin taller et va agadar més? Per què?
7.- Què és encunyar una moneda?
8.-Eren comerciants els ibers?
RECOMANACIONS:
Visites teatralitzades a un poblat iber:
Indiketa, Ultibeles i Bintar, una visita singular a Ullastret
Carmela Monllor
Vine a recordar com vivien l’Indiketa i els seus amics al poblat iber de Puig de Sant Andreu.
Indiketa, una antiga habitant íbera d’Ullastret, acompanyada dels seus veïns Ultibeles i Bintar, conviden a passejar als visitants pel jaciment i a rememorar plegats un moment clau de la història: l’arribada dels romans.
A càrrec de Zènit Cultura i Debòlit Teatre
![]() |
Ullastret. Girona. Catalunya. Poblat iber |
9.- Quines són les dates en que es realitzaran les visites teatralitzades a Ullastret?
Museu Torre Valldovina: http://www.minorisa.es/mtbsc/
10.-Reconeixes aquesta foto?
11.-Reconeixes aquest plànol?
Busca la informació, ho vas guardant en un Word a la teva carpeta d’alumnes, quan ho tinguis tot, ho copias a comentaris.
Isa.
ACTIVITAT REALITZADA A INFORMÀTICA EL DIA 20/03/09
Reconeix el cant dels ocells
0
Aquí sota tens un joc interactiu que presenta 10 espècies d’ocell molt comunes a casa nostra. Pots fer-hi dues activitats:
Passa el ratolí per sobre dels ocells i escolta el cant de cadascun.
- Després, fes clic damunt la frase “Comença el joc” . Accediràs a un espai on es presenten 6 cants a l’atzar i has d’esbrinar a quin ocell correspon cadascun. Para bé l’orella i… molta sort!
Educar les emocions
1
![]() |
Educació emocional |
Mares i pares fa uns dies us han arribat unes fotocòpies de FaPac, referent al tema d’Educar les emocions. Us posaré unes frases amb les que estic d’acord i que des de casa també s’han de treballar.
Què és la intel·ligència emocional?
És una àrea d’investigació que fa referència als procesos implicats en el reconeixement, ús, comprensió i maneig dels estats emocionals d’un mateix i dels altres per a resolfre problemes i regular la conducta. Ens trobem davant d’una àrea d’investigació molt recent que uneix dos terms molt amplis i ambigus que durant molt de temps han estar considerats contraris i fins i tot incompatibles.
– És important desenvolupar la intel·ligència intel·lectual i la intel·ligència emocional dels nostres fills, dels nostres alumnes
– Raó i pensaments positius.
– L’humor farà disminuir la tensió i estrès acumulat
– Desenvolupar l’empatia
– No es tracta de solucionar els problemes dls nostres fills sinó ajudar-los per a que pensin en les possibles solucions
– No podem oblidar que No existeix el nen/a perfecte!
Ni els pares perfectes!
Si no els nens, nenes, pares i mares que no han estat educats emocionalment!!!
Per llegir-ho sencer podeu anar a l’adreça que us indico més abaix.
Font: Anna Rosique (Psicóloga especialitada en l’Educació Emocional). FaPac (Federació d’Associacions de Mares i Pares d’Alumnes de Catalunya). http://www.fapac.net/node/160http:/
http://blocs.xtec.cat/divercoma/2008/05/09/
Isa
Músiques del món
0xtec ens ofereix una pàgina que trobo molt interessant per vosaltres.
Entreu als enllaços i practiqueu mentres apreneu.
Escolta més músiques. Fes sonar instruments. Comprova el que has après
http://www.xtec.es/~asala4/europa/ull_europa.htm
Us agrada? Per què?
http://www.xtec.es/~asala4/europa/aud_europa/audicions_europa.htm
http://www.xtec.es/~asala4/europa/aud_europa/irlanda.htm
Les respostes als comentaris.
Isa
Any internacional d’astronomia 2009
0Imatge del dia.
FONT: http://astronomia2009.es/imagen_del_dia.php
Aquest link que proposa ButlleTIC és força interessant de veure i escoltar a més a més podem trobar activitats a diferents parts de la geografia.
Any 4 | Número 6 | Febrer 2009 Les notícies TIC de la XTEC
Te atreves a medir el Radio de la Tierra?
Uno de los proyectos emblemáticos propuestos con motivo del Año internacional de la Astronomía 2009 consiste en repetir la experiencia de Eratóstenes y determinar conjuntamente el radio de la Tierra contando con la participación de centros escolares repartidos por todo el territorio español. Es una experiencia muy sencilla de realizar y tremendamente educativa para los alumnos.
Mares i pares
0Matemàtiques en família – Idees |
Vint-i-cinc idees per contribuir, des de la família, a l’educació matemàtica dels fills i de les filles. |
Font: CREAMAT
Notícies
0Simulacre de catàstrofe aèria
Notícia dedicada a Fernando de 5è B que vol ser pilot.
Mira Fernando com treballen. Què et sembla, t’agrada?
Isa
http://multimedia.terra.es/viewer/portada.cfm?cod_media=108477&mapnivel1=AV2
25 anys del Programa Escolar:” Coneguem els nostres Parcs Naturals”
0Vaig assistir a la celebració del 25è aniversari del Programa escolar “Coneguem els nostres Parcs Naturals”
Una de les ponents era Rosa M. Pujol, degana de la UAB.
Ara m’ha arribat l’enllaç del powerd que ella ens va passar.
Val la pena mirar-ho. I abans de fer una sortida pensar en quines preguntes farem als nostres alumnes.
Ja em direu “als comentaris” que us sembla.
http://www.diba.es/parcsn/parcs/fitxers/ppt/p00p014.ppt
Isa
L’Espluga de Fancolí_4 2008/09
1![]() |
L’Espluga de Francolí_4 |
Taller de Pintura realitzat a les coves de l’Espluga de Francolí. Amb uns pigments i aigua van pintar sobre una pedra dibuixos de les coves prehistòriques. S’ha de dibuixar animals, persones i/o dances.
Qui se’n recorda com es feia la pintura que utilitzaven a la prehistòria?.
La resposta es posa als comentaris.
Isa