Wadalupe

per Màrius
Abans de Nadal a català estàvem treballant la cançó com a tipus de text i l’Albert ens va dir que posaria en marxa els seus contactes per portar algú que s’hi dediqués i què poguéssim entendre millor el tema. Al cap d’uns dies ens va dir que vindria el o la lletrista i cantant d’un grup que es deia “WUADALUPE”.
Ens va dir que busquéssim informació sobre el grup i vem veure que la cantant era la Marta la nostre tutora de repàs.
Així que li vem fer una entrevista sobre la composició de les cançons amb preguntes com:
Què penses m’entres composes?
Et costa molt?
Has somiat mai una cançó?
Costa molt encaixar la lletra amb la música?
Quan trigues a composar una cançó?
Ens va agradar molt!
Aquí teniu fragments de l’entrevista i un video clip del seu grup Wadalupe.

felicitacio20111

Vull aprofitar el nostre bloc per desitjar-vos un feliç 2011 amb aquesta postal digital.

Espero que el 2011, que es presenta farcit de reptes per vosaltres, us sigui propici. Que treballeu per aconseguir els vostres somnis i que sigueu recompensats amb prou felicitat.

Ah! i que els reis us portin allò que voleu (encara que se us escapi el riure sé que ho espereu amb ganes)

Salutacions,

Albert

Postals de Nadal

Fet per Noelia i Nerea

Per fi de trimestre, estem fent un concurs de postals de Nadal entre els alumnes de sisé. Els professors voten les postals, per després donar-la a tots els de l’escola per felicitar e Nadal a les seves famílies.

Finalment ha guanyat el Màrius i l’Elena, els dos de sisè B. Felicitats

Súper triangles

Per Sascha


La nostra classe ha treballat els triangles. Primer vam ordenar les figures geomètriques, i desprès vam decidir començar per conèixer els triangles.
Que tenien 3 altures i la diversió va començar.
L’ Albert ens va ensenyar com mesurar les altures dels triangles, vam fer un de prova cada grup i ho vam entendre millor, però eren molt grans i per això súper triangles. Vam fer un mural i el vam penjar. Vam veure que en el triangle obtús, les altures s’ han de mesurar per fora el triangle. En els escalés les altures eren diferents. En els equilàters tenen les altures iguals i els isòsceles dos iguals i una diferent. Aquí es va acabar el treball.

Els drets dels infants

Per: Nerea i Noelia.

 

El dia 18 de novembre per a la tarda van  venir dues persones,a parlar-nos sobre els drets dels infants.

Ens van ensenyar unes un power point on és trobaven diferents fotografies de diferents països on es veia: gent que passava gana, gent que era feliç, gent maltractada…

A nosaltres ens a semblat molt xulo perquè hem sapigut com són els altres països i que els passa.      

Després el dia 25 de novembre, vam fer un taller sobre el mateix, però pensant per quin dret lluitaríem. Ens vam posar  per grups i vam anar fent. Finalment ho vam comentar i parlar entre tots.

 

AQUEST TALLER ENS HA SEMBLAT MOLT INTERESSANT!!

Guifré el Pelós

senyera11Un dia, a l’hora de medi social, uns companys nostres (el Sascha, el Màrius i la Noelia) van fer una actuació sobre la llegenda de Guifré el Pelós, per a què desprès la poguéssim comentar.

La història deia així:
“Hi havia un compte anomenat Guifré el Pelós que lluitant en una batalla va morir, però el rei franc, abans que morís, li va dir:
-Estimat Guifré sento la teva ferida, sempre m’has servit amb fidelitat i força, voldries alguna cosa a canvi ?
Guifré va contestar:
-Només vull una ensenya al meu escut que em serveixi de bandera pels meus comptats de Barcelona.
El rei franc va agafar la mà de Guifré i, amb la sang de la seva ferida
va fer 4 barres a l’escut daurat”.

Aquesta és una llegenda sobre l’origen de la bandera de Catalunya.

Aquesta actuació la van fer força bé!!!

senyera2

Variants dialectals del català

per Albert

A més de les cançons que teniu a la pàgina específica que hem creat, si entreu a aquest bloc podeu trobar molta informació, sobretot en vídeo per entendre millor les diferències entre les variants dialectals del català.

D’aperitiu aquí teniu un vídeo.

Edu3.cat

Un conte musical

Per Alberto i Pau

L’Alberto, el profe de música ens va proposar de fer un conte que tractés de països pobres per participar en un concurs.

Un cop haguéssim acabat el conte li entregaríem al profe de música.

Després d’haver llegit tots els contes vam votar quin conte ens agradava més.

Hi havia 4 contes per votar: Llagrimes, Amazú, Dues nenes en les mateixes circunstàncies, La guerra de Bagdad

El més votat va ser La guerra de Bagdad amb un 167,5 punts. Hem tingut de canviar uns trossos, però ja està arreglat. Aquest es el resum:

El conte es situa en l’edat mitjana a Bagdad. Es tracta d’un jove de 18 anys que li regalen un cavall pel seu aniversari. 6 mesos després, per mala sort, li toca anar a la guerra. Es passa 3 mesos entrenant que es el que li costa més, però els altres 2 mesos els passa lluitant. Havien mort molts homes, però ell va sobreviure, encara que el seu cavall no. Al tornar a casa, els pares es van alegrar molt de veure’l viu i van fer una gran festa per celebrar la seva arribada.

Si vols escoltar el nostre conte entra aquí i si ens vols ajudar a guanyar, vota!

La Mano negra investiga de nuevo

Por Aaron

El curso pasado, en quinto, leimos un libro titulado “aventuras de la mano negra” que trataba de un grupo de niños que resolvían casos difíciles.

Cuando lo acabamos de leer ya estábamos a final de curso y la profesora nos puso de deberes para verano  inventarnos un nuevo caso de la mano negra.

Después, este año, hemos pasado nuestros casos a ordenador. Algunos eran sobre un atraco, otros sobre una excursión… También algunos eran demasiado largos, otros demasiado cortos. Así que hemos ido trabajándolo para tener una colección de relatos propios sobre la mano negra.