PROJECTE XARXES (P5 i 3r)

Xarxes és un projecte comú entre els alumnes de P5 i 3r de la nostra escola.

L’objectiu del treball és fer-los conscients de les relacions que s’estableixen entre els alumnes, l’escola i els barris del municipi on viuen: Lliçà d’Amunt.

Treballem el significat de xarxa des d’un punt de vista diferent al que tots coneixem.

Situar i identificar el barri on viuen ha estat el punt de partida d’una sèrie d’activitats que estem realitzant al llarg d’aquest trimestre.

Aquest projecte el presentaran els propis alumnes a les jornades Art i Escola de la Universitat de Vic el proper mes d’abril. I posteriorment el resultat final de tot el procés serà exposat al Centre d’Art Contemporani de Vic (ACVic).

Al vestíbul de l’escola podeu veure exposada la primera activitat que hem realitzat del projecte.

HA ARRIBAT EL REI CARNESTOLTES!!!!

Aquest divendres a la tarda tots els nens i nenes de l’escola hem anat al gimnàs a rebre al Rei Carnetoltes!

Quina il·lusió i quins nervis!!! Tota l’escola l’esperàvem i finalment ha arribat amb una gran festa: amb música, confetti i molta xerinol·la ens ha deixat els seus manaments per la setmana vinent:

Dilluns: Vindràs amb corbata o corbatí del matí fins a la nit.

Dimarts: Si ben “guapos” voleu anar el pijama heu de portar, a l’escola no val dormir ni descansar que la gresca ha de continuar.

Dimecres: Les arts escèniques enguany representem i amb samarreta groga i la cara pintada ens presentarem.

Dijous: Amb gorra o barret vindràs i tot el dia et divertiràs. I l’entrepà de truita o de botifarra no pots oblidar perquè anirem a caminar, sinó una penyora hauràs de pagar.

Divendres: Disfressat vindràs de la manera que tu voldràs. I a la tarda tiritititííííííí….a la rua la teva disfressa hauràs de lluir!

PREPARACIÓ DEL CARNAVAL

Senyors i senyores, s’acosta aquella època tant esperada i desitjada pels nens i nenes de l’escola, el Carnaval. Els acròbates i trapezistes, ja hem començat a preparar-nos per tal de decorar l’escola. Hem pintat ampolles d’aigua de diferents colors i hem posat purpurina, després les tallarem amb forma de serpentina, i les penjarem al vestíbul de l’escola. També hem decorat globus i hem pintat i transformat màscares. Per poder fer les diferents activitats deixem les portes de les dues classes i a cada classe hi ha una proposta, i anem d’una classe a l’altra podent gaudir de les diferents propostes.

JA TENIM L’HORT A PUNT

Ja tenim l’hort de l’escola a punt. S’han preparat les parcel·les, perquè cada cicle pugui anar-hi a plantar el planter i les llavors.

Els nens i nenes de P3 i P4 el dimecres vam anar a l’hort i primer de tot vam remoure la terra i la vam adobar. Després vam començar a plantar els enciams. Els de P5, vam anar-hi el dijous el matí i com que ja ens hem trobat la terra adobada i remoguda,hem fet el crestell per plantar els enciams. Un cop plantat ho hem regat perquè se’ns arreli bé i vagin creixent. Esperem que tinguem una bona collita!
P3 i P4

P5

L’HORA DEL CONTE AMB LES FAMILÍES

El passat dilluns 3 de febrer vam tenir la visita de la Jessica, mare de la Lucía i el Víctor a P4A i a P4B va venir el Juanma,pare de la Lucía. Tots dos ens van explicar un conte. La mama de la Lucía ens va explicar un conte d’endevinalles i el papa de la Lucía ens va explicar el conte del gat amb botes.
Un cop finalitzat aquest moment de relax i escolta, vam fer el dibuix del que més ens havia agradat del conte.
A veure si properament tenim les visites de més pares! Va animeu-vos!

EL PAPA DEL JOEL ENS VE A EXPLICAR EL SEU OFICI

El papa del Joel, que és enginyer, ens ha vingut a explicar el seu ofici. Ens ha dit que viatja molt per tot el món, i que la seva tasca consisteix, per què ho entenguem nosaltres, en fer un “abric” a les carreteres.Ens ha mostrat un làser per a mesurar distàncies, alçades… ha estat molt divertit. Fins i tot hem mesurat l’alçada de l’Helena, el Saúl i la Cristina.
Gràcies Alberto per compartir aquesta estona amb nosaltres!

RACONS A P5

A les classes dels Acròbates i dels Trapezistes seguim treballant per racons, aprofitem per desdoblar el grup a l’hora de psicomotricitat i així podem fer racons de mates o de llengua amb mig grup. D’aquesta manera podem aprendre d’una manera molt més individualitzada i amb un ritme de treball més específic per cadascun de nosaltres. Aprenem a treballar en equip, a col·laborar i a compartir coneixements. Els racons també potencien la iniciativa i el sentit de la responsabilitat.
Els dijous a la tarda tot el grup classe fem racons de grafisme, ens dividim tots els alumnes per taula i a cada taula hi ha una activitat diferent. En aquests racons es treballa la coordinació viso motriu i el traç. Exercitem una sèrie de traços que ens permetran aprendre a escriure la grafia dels nombres i de les lletres (en lletra de pal o en lletra lligada).

Racons de LLengua

Racons de Mates

Racons de Grafisme

TALLERS A P5

Els dijous els acròbates i trapezistes fem diferents tallers: experimentació, racons de joc simbòlic i expressió corporal. Els alumnes de les dues aules ens barregem en tres grups i cada grup fa un taller, gaudint en cada sessió de les diferents activitats. Aquestes són les fotos dels diferents espais on hem participat.

APADRINAMENT LECTOR ENTRE 6è I P5

Ja hem començat l’apadrinament lector entre els alumnes de 6è i P5. Un cop al mes els padrins ens venen explicar contes als fillols. Aquest curs ja aprofitem que comencem a llegir per tal de que ens ajudin a aprendre’n una mica més. Ens ajuntem els padrins de 6è A amb els fillols de P5 A, i els de 6è B amb els de P5 B. Ha estat molt bonic tornar-nos a retrobar, ens ha fet molta il·lusió!!!

6è A i P5 A

6è B i P5 B