MATEMÀGIA

Aquesta tarda, a la sala d’actes del departament, hem passat una molt bona estona amb el Fernando Blasco, professor de Matemàtica Aplicada a la Universidad Politécnica de Madrid i aficionat a la màgia, camp en el que se li va atorgar el Primer Premi Ciencia en Acción.

Durant una mica més d’una hora ens ha mostrat jocs, trucs i il·lusions del que ell diu màgia matemàtica o matemàtica recreativa.

Per introduir o emmarcar les seves actuacions, ens ha explicat que hi ha tres grans blocs dintre de la matemàtica recreativa que són els jocs numèrics, els de geometria o trencaclosques i els de probabilitat.

Per parlar amb exemples ens ha fet uns quants jocs que es podien incloure dintre d’aquestes categories, i ens ha explicat, molt per sobre, la seva fonamentació matemàtica que és el que més hauríem de dominar a l’hora de posar-ho en pràctica a l’aula.

De seguida, els que estàvem allà ens hem adonat que potser els conceptes que treballava en Fernando Blasco eren més de secundària que de primària.

De tota manera la experiència ha estat positiva. Un altre cop ens ha servit per ampliar una mica més la nostra mirada matemàtica i sobre tot la nostra feina matemàtica a l’escola.

Per finalitzar, després de recomanar-nos alguns autors, i de manera molt excepcional tractant-se d’un mag, ens ha explicat alguns dels trucs o trampes per poder dur a bon port l’aventura de la MATEMÀGIA a l’aula.

matemagia_llibre.jpg

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *