CÒMIC

El còmic ‘Benvingut Emil’ reflexa la realitat de molts nens i nenes a l’escola quan arriba un company nou. En aquest cas, l’arribada de l’Emil, un nen gitano, planteja tot de dubtes als seus companys i companyes sobre la seva cultura. La mestra, adonant-se de tots els prejudicis envers els gitanos, proposa que els i les alumnes facin un treball de grup sobre el poble gitano. A partir d’aquí, els nens i les nenes descobriran ells mateixos la història i la cultura del poble gitano.

Aquest còmic és un recurs molt gràfic i que exemplifica molt bé una situació quotidiana que es pot donar en diferents contextos. És, per tant, idoni per treballar en una activitat de lleure que promogui el debat i la reflexió col·lectiva.

Document pdf: comic