La quotidianitat d’una faldilla

Aquestes darreres setmanes, a les estances hem posat a l’abast dels infants complements de tot tipus perquè, de manera quotidiana i relaxada, descobrissin totes les seves possibilitats, experimentessin i ho manipulessin amb total llibertat.

A l’estança dels més petits, hem observat moments meravellosos i, ens ha tornat a sorprendre, les dinàmiques que han anat naixent entre elles i ells. Les estones de joc paral·lel, l’interès genuí per l’altre, la cura compartida…va naixent entre ells i elles i les relacions van canviant a mesura que es coneixen més i més. Fins i tot, les estones de familiarització es converteixen en moments relaxats on començar a conèixer un company o companya nova.

Aquest joc quotidià permet conversar amb el company o companya amb una faldilla posada a la cintura, jugar al TAT! a darrere la porta esperant la descoberta amb un barret al cap o experimentar amb el material inespecífic amb unes ales de papallona a l’esquena.

El joc de l’infant té mil matisos i neix d’una quotidianitat molt bonica ja que tot es converteix en moments d’aprenentatge significatiu.

Passeu i juguem?

El passat 14 de desembre vam tenir una visita molt especial a la llar: els companys i companyes de I3 de l’escola del Bosc van venir a l’estança dels més grans a cantar-nos un parell de cançons nadalenques i a compartir una estona de joc.

Va ser un matí molt bonic perquè molts infants que, el curs passat el Bosquet era la seva escola van tornar i van reconèixer ràpidament aquell espai com a propi. Altres infants van conèixer per primer cop la llar que tenen enganxada a la seva escola i van poder comprovar que també hi ha una vida i un camí que està creixent-hi.

Els infants sempre ens sorprenen i la manera d’acollir aquella visita va ser meravellosa, el joc compartit va sorgir des del principi i les relacions van florir quotidianament. Una vegada més, els infants et demostren que els límits físics no tenen res a veure amb els límits reals i que les portes del Bosc i el Bosquet cal obrir-les sempre que sigui possible. Gràcies per la visita!

Una proposta compartida a les portes de les festes nadalenques que, ja us avancem, no serà l’última d’aquest curs.

Molt bones festes a totes i tots!

El descobriment d’un nou món

Tot comença a posar-se a lloc, tots ens comencem a situar i l’ordre de les coses agafa importància. Les famílies entreu a la llar reconeixent el lloc de cada cosa i el pas dels dies comença a fer-nos sentir còmodes i a relaxar-nos. Els infants entren a la llar amb un somriure tímid però sabent què passarà i qui es trobaran.

El procés de familiarització va donant els seus fruits i la vida a la llar agafa una quotidianitat esperada. Els infants comencen a descobrir un nou món ple de reptes que els engresca i els motiva.

Sabem que han estat unes setmanes intenses, potser més complicades de viure i, en algun moment, hem pogut tenir sentiments contradictoris. Mica en mica anem deixant-nos anar i sentint-nos que aquest nou món que hem conegut, aquest viatge que s’ha enlairat és nostre i volem sentir-ho així. Tenim tot un curs per conèixer-nos i aprendre plegats i totes i tots estem esperant viure’l i gaudir-lo junts.

Comencem?

S’enlaira i comença un viatge meravellós. Comencem curs 2023 – 2024

Deixem enrere un estiu calorós i ple de bons moments per emprendre un nou viatge. Un estiu que hem gaudit i hem crescut a través de tot el que hem viscut.

La vida està plena de viatges que comencen i s’acaben però que sempre ens canvien i ens fan aprendre i créixer. Avui la llar comença un nou viatge que farem tots junts, amb moltes ganes i molta energia.

Un viatge que en el que cada infant traçarà el seu camí i triarà tot allò que vol visitar i descobrir. Un viatge que potser té moments més complicats i el camí es fa més farregós però ens ajudarà a aprendre a viure’l amb més intensitat i aprenentatges.

Agafem maletes i comencem, famílies!

Benvingudes!

Els comiats que obren camí a l’estiu. Fins aviat, famílies!

La calor fa setmanes que ha arribat i l’olor a estiu ja la tenim tots i totes impregnada. Els dies més llargs, les remullades a la platja o a la piscina, les migdiades llargues i gustoses, els primers gelats, les passejades al vespre, els primers viatges i les primeres vegades de tantes coses….L’estiu és una època preciosa de l’any però també ens anuncia que el curs escolar acaba i que el setembre tot serà diferent.

Aquest curs, a la llar hem compartit moments que ens els aportem totes i tots a la motxilla dels records i dels aprenentatges. Un curs intens on hem crescut endinsant-nos, a través de les propostes i dels espais de la llar, en noves descobertes. Les relacions i els vincles entre els infants han anat evolucionant, aprenent, des de la tendresa i la curiositat, què vol dir tenir companys i companyes que comparteixen amb mi el joc i un tros de camí de vida.

Volem tenir un record especial per tots aquells infants que acaben la seva etapa a la llar i que en comencen una de nova a l’escola dels grans….estem convençudes que serà una etapa preciosa i que el record de la llar el portaran sempre al cor com nosaltres a ells i elles.

Us desitgem que passeu un estiu fantàstic, ple de moments en família de diversió i descans!

Ens retrobem al setembre, amb energia i les piles ben carregades.

Una abraçada ben gran, famílies!

Un viatge sensorial a casa dels veïns

La llar té dues portes, per una hi entrem des del carrer cada matí i per l’altre, si la traspassem, ens endinsem a una casa molt més gran que la nostra habitada per altres infants, amb altres possibilitats, descobriments i reptes que potser algun dia coneixerem i habitarem.

Aquesta nova casa és l’escola del Bosc, els nostres veïns porta a porta. Una escola plena de vivències que, com a bons veïns i veïnes que som, també volíem conèixer i compartir.

Tot això, us ho expliquem perquè fa unes setmanes que, amb els infants del grup de grans, hem anat traspassant la porta veïna i descobrint un espai meravellós: la sala multisensorial.

Un ambient únic que ens ha despertat els cinc sentits i ens ha fet aflorar noves sensacions i emocions. Un viatge sensorial que, a través de la llum, el so i els materials que hem descobert hem pogut posar a prova el nostre cor i cos.

Volem seguir viatjant i coneixent els nostres veïns perquè el camí d’aprenentatge volem que sigui compartit i que les portes de la llar sempre siguin d’entrada i de sortida.

Transformar la realitat, canviar la perspectiva

El món es veu segons els ulls de qui el miri, oi? Cada persona habita d’una manera singular el món en el que vivim. Tot i així, és un món que l’hem construït a través d’unes normes, uns horaris i una organització que totes i tots coneixem i dominem. Ens movem, ens relacionem i convivim conjuntament. Els infants ho van aprenent a mesura que van creixent i d’això tracta la construcció del camí vital de cadascú.

Una de les coses més màgiques que succeeixen quan observem el joc dels infants és que ells i elles tenen una manera pròpia d’entendre el món en el que habiten, amb les seves pròpies lògiques i les seves pròpies construccions. Un objecte que està dissenyat per resoldre una acció concreta, l’infant ho sap transformar de la manera més senzilla i meravellosa possible.

En aquesta imatge, veiem com l’infant treu totes les anelles de l’eix on van desades i se les posa de braçalets. Una acció petita plena de descobriment, transformació i aprenentatge. Un trencament de l’establert que obre un món ple de múltiples possibilitats.

El projecte Creixem entre plantes comença a florir

El dimecres 1 de febrer vam poder gaudir de la segona sessió del projecte que compartim amb els alumnes del PFI de jardineria de Barberà Promoció. Com sabeu, és un projecte que aquest curs agafarà el vol ja que, per fi, gaudim d’un curs sense restriccions i podrem viure les sessions el més vivencials possible amb els joves i els nostres infants. També comptarem amb la presència dels alumnes de l’Institut Bitàcola que ens visitaran en algunes sessions per tal de fer un seguiment informatiu del projecte.

El passat dimecres va ser una sessió molt bonica perquè els infants de l’estança de la menta van esmorzar fruita amb els joves, van poder conèixer-se i es van crear moments de tendresa i gaudi molt especials.

També vam poder començar a dissenyar totes les intervencions que durem a terme a l’espai exterior i que tindran com a objectiu canviar i reordenar el paisatge verd i floral que tenim. Infants i joves compartirem camí, ens coneixerem i convertirem l’espai de la llar en un espai que totes i tots ens el sentirem nostre.

La màgia Nadalenca….

Benvolgudes famílies,

La màgia del Nadal omple els carrers de llums i somriures. El fred ens convida a seure amb les persones estimades. Els sopars en família ens porten els records de quan érem infants….

Les festes de Nadal han estat sinònim d´unió i des de la llar hem volgut continuar teixint aquesta connexió, convidant als avis i les àvies del Cant Coral del Casal de Gent Gran de Barberà del Vallès per brindar-nos amb moments musicals, amb l´apreciació del seu director Emilio.

Ha estat una experiència inolvidable, posant llum al fil conductor que uneix la innocència de la infància amb la saviesa de la gent gran!!!!

De ben segur que repetirem aquests espais!!!

Bones Festes de part de tot l´Equip Educatiu!!!!!!

Ens tornem a trobar el dia 9 de Gener!!!!

LA FAMÍLIA, UNA PEÇA CLAU A LA LLAR

Els dies passen i l’ambient canvia… la por, la preocupació, el què faran… Comença a disminuir. Es canvien els plors pels primer somriures de complicitat, s’intercanvien les primeres converses i es respira un aire de calma.

Pot ser, mai ens havíem imaginat com serien aquests primer dies on deixem per primera vegada a la llar al nostre millor tresor. Segurament havíem escoltat molts cops anècdotes d’altres famílies explicant les seves experiències, però encara no ho havíem viscut a la pròpia pell.

Arribat el moment de donar-vos les gràcies, ja que el vostre paper ha estat essencial per transmetre aquesta calma tan necessària.Sou una peça clau en tota aquesta aventura, i és per això, que volem que ens continueu acompanyant durant tot aquest curs, en totes les noves vivències que estan encara per arribar.

Respireu, gaudiu cada instant d’aquesta etapa i reserveu un lloc al vostre cor, perquè ben segur vindran moments tan bonics que es quedaran amb vosaltres per sempre.