Projecte de la Fruita

EL TASTET DE FRUITA

 Tenint en compte que la fruita és un dels elements indispensables en la dieta dels infants, des de la llar d’infants potenciem el seu consum.

Creant així, uns hàbits alimentaris saludables, perquè els infants adoptin un estil de vida el més sa possible.

Des de la llar oferim fer un “tastet de fruita” a mig matí. Aquest no substitueix l’esmorzar complet que haurà fet l’infant amb la seva família a casa.

El tastet de fruita” ens permet desenvolupar en els infants el sentit de la vista, el tacte, l’olfacte i el gust, com també introduir nous gustos, amb la diversitat de fruites que van apareixent durant les diferents estacions de l’any.

Es crea una estona de comunicació entre els infants, d’intercanvi, de saber compartir i de saber esperar. Si un infant no vol menjar-ne, igualment se li ofereix i se li respecta el que no la vulgui, possiblement amb el temps la tastarà i més endavant, tindrà prioritat per una fruita en concret.

Les famílies hi teniu un paper molt important, ja que necessitem la vostra col·laboració duent la fruita a la llar, quan us la demanem.

Alhora, també es contempla la possibilitat que quan sigui l’aniversari d’un infant pot dur un pastís amb fruites diverses.

Objectius que ens proposem:

  • Fer que els infants adquireixin l’hàbit de menjar fruita.
  • Introduir l’hàbit d’higiene abans i després de menjar la fruita.
  • Aconseguir que els infants reconeguin algunes fruites: pel seu nom, pel seu color, per la seva textura, per la seva olor…
  • Fer d’aquesta activitat una estona relaxada i un procés de socialització.
  • Potenciar els diferents valors:
  1. Estimular l’autonomia.
  2. Tenir cura del seu benestar.
  3. Despertar l’interès per menjar fruita.
  4. Fer l’esforç de tastar (al menys) la que no els agrada.
  5. Respectar la seva individualitat i els seus gustos.
  6. Introduir pautes culturals i socials.

Es considera una proposta quotidiana de la llar de gran importància, ja que en ella els infants reben sensacions que permeten establir relacions i associacions que faciliten l’adquisició dels primers coneixements i la comprensió de situacions.

Aquesta proposta, com totes les que considerem quotidianes, comporten ritualització, relació individualitzada, exercitació de l’autonomia…

Nosaltres subratllem la importància de les activitats quotidianes, considerant-les com un fet en elles mateixes i com un context privilegiat d’interacció.