El nostre Projecte Educatiu de Centre

Quatre pinzellades importants de la nostra  Llar d’Infants Pública Municipal Bosquet

Oferim una llar acollidora, amb una mirada coeducativa, on es crea un ambient de cura i valor de la vida quotidiana. Empoderant i teixint el nostre camí, amb vosaltres famílies, amb el valor de les petites coses del dia a dia. Tenint en compte, que l’infant és el protagonista de la seva acció.

Per tot això, considerem que:

La llar Bosquet disposa d’un Equip Directiu, format per una Directora i una Coordinadora Pedagògica i per un equip docent format per 2 educadores tutores de grup i una educadora que exerceix la funció de tècnica de suport de les dues estances. També disposa d’una persona externa que realitzen suport durant les tasques de monitoratge durant l’espai interlectiu de migdia en el cas de la llar el Bosquet.

La llar té una planta baixa amb tres estances:

  • Una estança per a infants de 1 a 2 anys 
  • Una estança de 2 a 3 anys
  • La sala polivalent que es fa servir com a dormitori i d’altres propostes pedagògiques.

Disposem de sala de reunions/despatx, un lavabo per a les famílies i pel personal que treballa amb una zona amb guixetes pel canvi de roba, la cuina i un magatzem petit.

A l’entrada de la llar trobem un espai destinat guardar els cotxets dels infants.

A la zona exterior hi ha accés directe les tres estances.

Pel que fa als espais Educatius disposem de diversos espais:

1. Espais Comuns:

Sala polivalent/menjador (Bosquet) per a realitzar activitats d’exploració, motricitat, dividir grup, propostes col·lectives per als infants de la llar i servei d’acollida al matí.

És un espai utilitzat per tots els grups de la llar seguint una organització prèvia més o menys estable, també considerem aquest espai per organitzar activitats desdoblant els grups més nombrosos.

Cal remarcar que l’espai de menjador es considera un espai que va més enllà de la nutrició, amb una programació amb la finalitat que els infants desenvolupin les seves capacitats d’autonomia.

2. Espais exteriors:

Els espais exteriors estan adaptats a les necessitats i l’evolució dels infants que tenim a cada llar.

*Aquest espai exterior s’especifica de manera més detallada al nostre Projecte Educatiu.

3. Espais persones adultes:

  • Sala de reunions de l’equip, a part de les reunions de l’equip es realitzen entrevistes i reunions de treballs dels diferents òrgans de coordinació i direcció. Despatx comú de tot l’Equip, tant directiu com docent.
  • Magatzems de material divers.
  • Espai de serveis i vestuari-lavabo del personal.
  • Cuina: on es desenvolupen les activitats pròpies de l’alimentació.

4. Espais d’estances:

Cada llar disposa d’un número d’estances específiques (podem trobar de dues estances a cinc com a màxim) i l’edat dels infants que acollim és de 4 mesos a 2 anys i 8 mesos (al setembre).

Totes les estances estan condicionades i adaptades a les necessitats de les criatures.

5. Espai per a les famílies:

Volem que les famílies se sentin acollides i a gust a l’escola. Per aquest motiu destinem algun espai dedicat a la família, on puguin gaudir i compartir amb el seu fill o filla estones de molt valor educatiu.

Us adjuntem el nostre Projecte Educatiu de Centre que representa «el teixit» de tota la nostra tasca educativa. Ja veureu que hi ha dos documents, tot i que el PCC forma part del PEC, hem optat per publicar-ho per separat, per facilitar la lectura.

Aquí els teniu: 

Projecte Educatiu de Centre

Projecte Curricular de Centre