JOC SOBRE LLENGÜES D’ORIGEN DELS CATALANS PER A 4t ESO I BATXILLERAT

El GELA (Grup d’Estudi de Llengües Amenaçades) ha fet una nova proposta per donar a conèixer tot el patrimoni lingüístic en referència a la població catalana que prové de gairebé 200 estats. Es tracta d’un joc “Els Països dels Catalans” per conèixer les històries dels catalans i, en aquest cas, els seus llocs d’origen a través de les llengües. L’objectiu no és “guanyar”, sinó que vol, sobretot, despertar la curiositat. Per això el resultat depèn molt de l’atzar i poc dels coneixements previs. És important tenir això en compte perquè és un element fonamental del joc: No es tracta d’arribar al final, doncs, sinó de gaudir del trajecte. I el trajecte consisteix a donar deu pistes que ens permetin esbrinar de quin país es tracta. Tret d’algunes informacions estadístiques sobre nombres de població, les pistes són totes lingüístiques. El joc és adequat per a alumnes de 2n cicle de l’ESO i de Batxillerat. El Joc s’ha anat distribuint als centres on es fa batxillerat a través dels CRP (els centres de l’Hospitalet van ser els primers a rebre’l). D’aquesta manera hem arribat pràcticament a tot el territori de Catalunya, excepte els dos Vallès, el Garraf, el Barcelonès i part del Baix Llobregat. Atès que ens en queden alguns exemplars, però no tants com centres on encara no el tenen, han pensat que els podríem repartir segons la demanda. Els professors, el poden sol·licitar en nom del vostre centre mitjançant un missatge a gela@ub.edu. Un cop la demanda hagi exhaurit els exemplars disponibles, els portaran als CRP tan aviat com els sigui possible.

Podeu trobar més informació i algun exemple del joc al seu  web .

This entry was posted in AULA ORDINÀRIA, CONVIVÈNCIA, INTERCULTURALITAT I COHESIÓ SOCIAL, LLENGUA CATALANA, RECURSOS. Bookmark the permalink.