BACHIBAC: DOBLE TITULACIÓ DE BATXILLERAT

imagesA primers de novembre va sortir publicada al BOE la resolució per a acollir-se a la doble titulació Batxillerat – Baccalauréat, per als centres que imparteixen francès.

La resolució està publicada a:

batxillerat

a) ÉS UNA INIACIATIVA ESTATAL: Implica iniciar un projecte  estatal conjunt   (República de França i Regne d’Espanya).

b) LA PROMOCIÓ AUTONÒMICA ES FA DES DEL DEPARTAMENT D’EDUCACIÓ DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA: Respon a la iniciativa conjunta i coordinada de les diverses unitats implicades, i comporta la col·laboració de tots els responsables implicats:

– Servei de Llengües (en el marc del Pla d’impuls a la Llengua francesa i de continuïtat dels PELE en francès).

– Servei d’Ordenació Curricular (en el marc del desplegament curricular autonòmic de la LOE/LEC/Curriculums i de l’Autonomia de centres).

– Servei Territorial al Baix Llobregat  (en el marc de les accions de suport a l’autonomia de centre, les iniciatives priortitzades en els territoris, etc).

– Inspecció d’educació, segons s’estableixi en cada cas (en el marc de l’assessorament als centres i del control horari curricular, si escau).

c)  POT REBRE EL SUPORT DE LES XARXES DE COORDINACIÓ TERRITORIALS: Quan calgui, rebrà l’assessorament sobre els recursos existents en el sistema educatiu per a la formació, la mobilitat o el finançament específic de les accions que s’apliquin en cada centre (PELE, Ajut a l’aprenentatge actiu, Pràctiques en empresa/institucions, mobilitat MAC & accions Comenius…)

d) S’APLICA  ALS CENTRES VOLUNTARIS QUE PREFERENTMENT TINGUIN TREBALL FET: Tenen prioritat en cada ST els centres amb PELE, Comenius (especialment si tenen mobilitat MAC) i els que incorporen la llengua francesa com a primera llengua estrangera.

e) PODEN INTEGRAR ACCIONS DE FINANÇAMENT COMPLEMENTARI: Els centres participants poden utilitzar les diferents convocatòries per donar perfil a les seves acciona curriculars (estades a l’estranger, projectes internacionals, intercanvis d’alumnat, projectes de recerca en llengua francesa en empreses o entitats, etc).

f) S’HA DE COMPLIR, EN TOT CAS, LA NORMATIVA DE REFERÈNCIA: Cal que es faci una mitjana de 30% del currículum en llengua francesa (llengua i literatura; història; i una altre matèria o activitat equivalent, segons es demani i aprovi adequadament). Per a veure les diferents possibilitats, properament es farà una reunió informativa amb els centres interessats.

This entry was posted in AULA ORDINÀRIA, LLENGÜES ESTRANGERES. Bookmark the permalink.