VI JORNADA D’EDUCACIÓ I TELECOMUNICACIÓ

6jornada

VI Jornada conjuntament amb l’ICE de la UABEDUCARED posa a disposició dels participants els avenços en les línies de treball actual d’iEARN-Pangea, especialment en allò que pot contribuir al canvi educatiu al nostre país: Investigació – Innovació, Formació, Creació de Recursos Digitals de qualitat per a l’aprenentatge i promoció del canvi educatiu a partir de pràctiques innovadores a l’aula. Dia 11 de desembre de 2010. Lloc: Casa de la Convalescència de l’Hospital de Sant Pau (Barcelona). Plenari Col.laboratiu: Objectiu: Fomentar la reflexió i la discussió sobre com són els recursos digitals realment valuosos i quina és la millor manera d’utilitzar-los a l’aula aprofitant les conclusions d’aquest estudi. Tallers: Usar la tecnologia per aprendre: Usos didàctics dels codis QR (franja 1 i 2) Petit taller on s’explicarà que són els Codis QR i que ens poden aportar dins l’ensenyament.  Aprendrem a llegir codis QR amb algunes aplicacions per mòbil i crearem el nostre propi codi veient els diversos tipus que podem generar. Coneixerem també diferents exemples d’aplicacions dins les aules i finalment intentarem generar un petita activitat a través d’aquests codis. Continguts LAMS: sistemes de gestió d’activitats d’aprenentatge (franja 1 i 2) LAMS és una eina informàtica que va una mica més enllà de crear activitats per a resoldre en xarxa: ens permet crear seqüències d’activitats basades en el treball col·laboratiu. LAMS facilita que es pugui guiar l’aprenentatge dels alumnes a més a més de fer-ne el seguiment. En aquest taller, ens proposem presentar-vos una seqüència prèviament elaborada tot veient com en podem fer el seguiment i possibles modificacions, al mateix temps que descobrim les possibilitats dels diferents tipus d’activitats que ens presenta l’eina. Dispositius mòbils i realitat augmentada en el món educatiu (franja 1 i 2) Taller pràctic on es mostraran diferents usos que pot donar la realitat augmentada en el món de l’educació, tant des de l’ordinador com des del mòbil. A més es mostraran els passos a seguir perquè cadascú pugui crear fàcilment aquest tipus d’experiències. És molt recomanable portar un portàtil amb càmera web. Recomanacions prèvies al Taller. Itineraris educatius amb GPS (franja 1 i 2) Us proposem utilitzar aquesta eina per aprendre el seu funcionament bàsic i la seva utilització amb alumnes. Farem un tast fent estudi de l’entorn, de manera pràctica i divertida, tal i com es fa en la proposta de treball telemàtic del Projecte GeocatingAplicacions educatives del MICROBLOGING i núvols de TAGS (franja 1 i 2) Un recorregut a les diferents aplicacions més populars basades en l’ús del microblogging, sobretot en la xarxa Twitter  però posant l’accent en el vessant educatiu: possibilitats, exemples dús, tunejat, aplicacions derivades útils, etc& Seria, per tant, convenient que els participants ja tinguin un compte a Twitter per poder practicar durant el taller. En la mesura del possible, però, també farem una ullada  a diversos projectes que utilitzin aquestes eines (no només Twitter), així com un recorregut per altres alternatives que poden semblar interessants. Stop Motion (franja 1 i 2) El taller pretén orientar als i les docents sobre com ensenyar a l’alumnat a produir textos audiovisuals, aplicant la tecnologia Stop Motion i mostrant experiències educatives que puguin servir de referència. Ens proposem descriure com treballar a l’escola el llenguatge de les imatges i com orientar al nostre alumnat per què aprengui a crear les seves composicions audiovisuals. Recomanacions prèvies al Taller. EDUWIKI: Creem coneixement compartit (franja 1) L’Eduwiki és una enciclopèdia virtual feta pels nens i per a ells. En el taller sobre l’eduwiki veurem les possibilitats didàctiques que ens ofereix l’eduwiki quan treballem amb els alumnes, coneixerem el seu funcionament i característiques i farem una aproximació als recursos web 2.0 que podem utilitzar per transmetre continguts i coneixements. Improving second language oral skills through Cooperative International Projects (franja 1) Several international projects coordinated by iEARN-Pangea and iEARN-UK allow students from different countries to communicate with each other through the production of audio and video podcasts and share them in a blog. The aim of these collaborative projects is to help students not only to exchange their ideas about a topic but to improve their second language. This workshop will count with the presence of Cheryl Morgan, iEARN-UK coordinator and will be done in easy English.ELLUMINATE, eina per a la comunicació cooperativa (franja 2) En aquest taller aprendrem a utilitzar Elluminate, una eina de comunicació virtual que facilita la comunicació sincrònica entre els participants a diferents projectes. Aquesta eina no tan sols permet la cooperació virtual entre alumnes i/o professors de diferents escoles de tot el món sinó que permet que aquests alumnes i/o professors comparteixin presentacions o planes web entre d’altres eines. Ús didàctic dels entorns 3D a l’aula (franja 2) El Taller consistirà en iniciar-se dins aquest entorn de SL: aparença, grups, utilització del xat i de la veu com a eina potent de comunicació, construcció, iniciació als scripts, animacions i sculpts. Per poder aprofitar correctament les possibilitats del taller caldria que tots els participants us creéssiu un avatar a Second Life i ens escriviu donant-nos el vostre nom d’usuari per convidar-vos a l’espai virtual i l’instal·léssiu al vostre portàtil el programa visualitzador.

About Monti Mestres

Aquest bloc pretén ser una eina útil en especial per als Tutors de les Aules d'Acollida, així com per als Coordinadors Lingüístics dels centres, tant de primària, com de secundària. S'hi penjaran les novetats bibliogràfiques: manuals, llibres de text, DVD, pàgines Web, etc que puguin ser susceptibles de ser emprades a les Aules d'Acollida per al docent o per als alumnes; així mateix també s'informarà d'aquelles activitats, conferències, cursos, etc. que es facin a Sant Boi a través de les Biblioteques, del Consorci de Normalització Lingüística, de la Regidoria d'Educació de l'Ajuntament, etc i de qualsevol altre esdeveniment relacionat amb la llengua, la interculturalitat i/o la cohesió social que pugui repercuti en benefici de la tasca docent a les Aules d'Acollida i també a la resta de l'alumnat dels centres. D'altra banda, el bloc també vol ser un element d'interconnexió del diferents professionals docents dels centres de Sant Boi que estan directament implicats en aquesta temàtica. De tal manera, que a través de`l lloc web podran fer comentaris al diferents articles que s'hi pengen, així com participar en el forum, o bé penjar unitats didàctiques o activitats fetes que puguin ser interessants per compartir amb la resta de companys.
This entry was posted in AULA D'ACOLLIDA, AULA ORDINÀRIA, CIÈNCIES NATURALS (EXPERIMENTALS), CIÈNCIES SOCIALS, CURSOS I CONFERÈNCIES, RECURSOS. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *