VI JORNADA D’EDUCACIÓ I TELECOMUNICACIÓ

6jornada

VI Jornada conjuntament amb l’ICE de la UABEDUCARED posa a disposició dels participants els avenços en les línies de treball actual d’iEARN-Pangea, especialment en allò que pot contribuir al canvi educatiu al nostre país: Investigació – Innovació, Formació, Creació de Recursos Digitals de qualitat per a l’aprenentatge i promoció del canvi educatiu a partir de pràctiques innovadores a l’aula. Dia 11 de desembre de 2010. Lloc: Casa de la Convalescència de l’Hospital de Sant Pau (Barcelona). Plenari Col.laboratiu: Objectiu: Fomentar la reflexió i la discussió sobre com són els recursos digitals realment valuosos i quina és la millor manera d’utilitzar-los a l’aula aprofitant les conclusions d’aquest estudi. Tallers: Usar la tecnologia per aprendre: Usos didàctics dels codis QR (franja 1 i 2) Petit taller on s’explicarà que són els Codis QR i que ens poden aportar dins l’ensenyament.  Aprendrem a llegir codis QR amb algunes aplicacions per mòbil i crearem el nostre propi codi veient els diversos tipus que podem generar. Coneixerem també diferents exemples d’aplicacions dins les aules i finalment intentarem generar un petita activitat a través d’aquests codis. Continguts LAMS: sistemes de gestió d’activitats d’aprenentatge (franja 1 i 2) LAMS és una eina informàtica que va una mica més enllà de crear activitats per a resoldre en xarxa: ens permet crear seqüències d’activitats basades en el treball col·laboratiu. LAMS facilita que es pugui guiar l’aprenentatge dels alumnes a més a més de fer-ne el seguiment. En aquest taller, ens proposem presentar-vos una seqüència prèviament elaborada tot veient com en podem fer el seguiment i possibles modificacions, al mateix temps que descobrim les possibilitats dels diferents tipus d’activitats que ens presenta l’eina. Dispositius mòbils i realitat augmentada en el món educatiu (franja 1 i 2) Taller pràctic on es mostraran diferents usos que pot donar la realitat augmentada en el món de l’educació, tant des de l’ordinador com des del mòbil. A més es mostraran els passos a seguir perquè cadascú pugui crear fàcilment aquest tipus d’experiències. És molt recomanable portar un portàtil amb càmera web. Recomanacions prèvies al Taller. Itineraris educatius amb GPS (franja 1 i 2) Us proposem utilitzar aquesta eina per aprendre el seu funcionament bàsic i la seva utilització amb alumnes. Farem un tast fent estudi de l’entorn, de manera pràctica i divertida, tal i com es fa en la proposta de treball telemàtic del Projecte GeocatingAplicacions educatives del MICROBLOGING i núvols de TAGS (franja 1 i 2) Un recorregut a les diferents aplicacions més populars basades en l’ús del microblogging, sobretot en la xarxa Twitter  però posant l’accent en el vessant educatiu: possibilitats, exemples dús, tunejat, aplicacions derivades útils, etc& Seria, per tant, convenient que els participants ja tinguin un compte a Twitter per poder practicar durant el taller. En la mesura del possible, però, també farem una ullada  a diversos projectes que utilitzin aquestes eines (no només Twitter), així com un recorregut per altres alternatives que poden semblar interessants. Stop Motion (franja 1 i 2) El taller pretén orientar als i les docents sobre com ensenyar a l’alumnat a produir textos audiovisuals, aplicant la tecnologia Stop Motion i mostrant experiències educatives que puguin servir de referència. Ens proposem descriure com treballar a l’escola el llenguatge de les imatges i com orientar al nostre alumnat per què aprengui a crear les seves composicions audiovisuals. Recomanacions prèvies al Taller. EDUWIKI: Creem coneixement compartit (franja 1) L’Eduwiki és una enciclopèdia virtual feta pels nens i per a ells. En el taller sobre l’eduwiki veurem les possibilitats didàctiques que ens ofereix l’eduwiki quan treballem amb els alumnes, coneixerem el seu funcionament i característiques i farem una aproximació als recursos web 2.0 que podem utilitzar per transmetre continguts i coneixements. Improving second language oral skills through Cooperative International Projects (franja 1) Several international projects coordinated by iEARN-Pangea and iEARN-UK allow students from different countries to communicate with each other through the production of audio and video podcasts and share them in a blog. The aim of these collaborative projects is to help students not only to exchange their ideas about a topic but to improve their second language. This workshop will count with the presence of Cheryl Morgan, iEARN-UK coordinator and will be done in easy English.ELLUMINATE, eina per a la comunicació cooperativa (franja 2) En aquest taller aprendrem a utilitzar Elluminate, una eina de comunicació virtual que facilita la comunicació sincrònica entre els participants a diferents projectes. Aquesta eina no tan sols permet la cooperació virtual entre alumnes i/o professors de diferents escoles de tot el món sinó que permet que aquests alumnes i/o professors comparteixin presentacions o planes web entre d’altres eines. Ús didàctic dels entorns 3D a l’aula (franja 2) El Taller consistirà en iniciar-se dins aquest entorn de SL: aparença, grups, utilització del xat i de la veu com a eina potent de comunicació, construcció, iniciació als scripts, animacions i sculpts. Per poder aprofitar correctament les possibilitats del taller caldria que tots els participants us creéssiu un avatar a Second Life i ens escriviu donant-nos el vostre nom d’usuari per convidar-vos a l’espai virtual i l’instal·léssiu al vostre portàtil el programa visualitzador.

This entry was posted in AULA D'ACOLLIDA, AULA ORDINÀRIA, CIÈNCIES NATURALS (EXPERIMENTALS), CIÈNCIES SOCIALS, CURSOS I CONFERÈNCIES, RECURSOS. Bookmark the permalink.