ENSENYAMENT DE LES CIÈNCIES

Competència científica i lectora a secundària.

L’ÚS DELS TEXTOS A LES CLASSES DE CIÈNICES

Rosa Sensat acaba de publicar aquest nou Dossier, fruit del treball del col·lectiu LIEC (Llenguatge i Ensenyament de les Ciències) i l’UAB.

Són vint-i-cinc propstes al voltant de la competència lectora, preparades per a portar-le a la pràctica a l’aula.

Anàlisi de documents científics, habilitats lectores implicades en la seva comprensió; recerca i organització de la informació científica provinent de diferents fonts; formulació de preguntes, aplicació del coneixement científic i anàlisi crítica. Tot, amb propostes de treball i material per als alumnes. A cada proposta, objectius, descripció de l’activitat i reflexions sobrel’aplicació;  taules, esquemes i documents a partir dels quals s’organitza la proposta.

“La capacitat d’utilitzar el coneixement científic per identificar preguntes i obtenir conclusions a partir de proves, amb la finalitat de comprendre i ajudar a prendre decisions sobre el món natural i els canvis que l’activitat humana hi produeix” (defició de competència científica, OCDE-PISA 2000)

“La comprensió, la utilització i la reflexió a partir de textos escrits amb la finalitat d’assolir els objectius propis, desenvolupar el coneixement i el potencial personal, i participar en la societat. “(OCDE-PISA, 2000).

This entry was posted in AULA D'ACOLLIDA, AULA ORDINÀRIA, CIÈNCIES NATURALS (EXPERIMENTALS), RECURSOS. Bookmark the permalink.