Primer Stop-motion – 5è

L’stop-motion és una tècnica d’animació que consisteix en capturar fotografies consecutives d’un objecte movent-lo una mica entre fotografia i fotografia de manera que, visualitzant-les ràpidament sembla que l’objecte es mou. Generalment es denominen animacions de stop motion totes aquelles animacions que no són realitzades amb dibuixos animats.
Amb els alumnes de cinquè, emmarcat en el projecte interdisciplinar “informàtica a l’escola” hem realitzat un petit vídeo utilitzant aquesta tècnica. Esperem que us agradi.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=zCE7511_bdc[/youtube]

El Quadern de l’Avi – 5è

“El quadern de l’avi” és un treball en format de llibre il·lustrat al voltant de la història de Cambrils. “El quadern de l’avi” ha estat elaborat per Ignasi Martí, en l’apartat dels textos, i per Laia Ferraté, pel que fa a les il·lustracions i ha estat coordinat i produït per la Revista Cambrils que és qui ha impulsat aquest projecte, editat per l’àrea de Cultura de l’Ajuntament de Cambrils amb col·laboració del Museu d’Història de Cambrils.

Els nens i nenes de 5è van treballar el llibre a classe, el van llegir i van buscar imatges i vídeos per la xarxa relacionats amb tots els monuments que apareixen al llibre.

La cloenda d’aquest treball va ser el divendres 18 de novembre a la tarda, quan l’Ignasi Martí, autor del llibre i Laia Ferrater, la il·lustradora, van venir a l’escola a parlar-nos de tot el procés d’investigació i elaboració del llibre.

Va ser un taller fantàstic. Aquí en teniu les fotografies.

 

Els nens de 2n enregistrem la cançó de la Pau!

Com ja sabreu, l’alumnat de segon hem estat treballant en un projecte per defensar la pau al món, i per això hem fet una versió del “redemption song” de Bob Marley en català.

La lletra de la cançó ha estat creada conjuntament pel mestre de música i per l’alumnat de 2n. La base instrumental l’ha creada el David, i els nens i nenes hi posen la veu.

Aquí podreu escoltar el resultat de l’enregistrament que el passat dimarts 29 de novembre vam gravar al Camp d’Aprenentatge de Pau Casals ( El Vendrell)

Gaudiu!

http://www.cdapaucasals.com/releases/escola-la-bobila/

captura-1

Sortida a Miravet – 5è

El divendres onze de novembre els alumnes de cinquè vam anar d’excursió a Miravet. A les 9h vam pujar a l’autobús tots plegats i per parelles.

El viatge va durar una hora i vint minuts, però a mi i a la meva parella ens va passar volant!

Tal com van arribar els meus companys de classe, vam anar a un dels últims set tallers de terrissaires dels vint-i-cinc que havien existit a Miravet.

Després, vam anar a esmorzar a un parc. Quan vam acabar tots de menjar, vam anar caminant fins al Castell de Miravet i el vam visitar sencer.

Més tard vam dinar en una placeta i a les 15:30h vam pujar tots a l’autobús i vam tornar cap a Cambrils. Al baixar de l’autobús, els mestres ens van donar un xiulet que el terrissaire ens havia regalat.

Treballem la Marató a l’aula – 5è

L’ictus és una pèrdua sobtada de les funcions cerebrals causada per un accident vascular. A Catalunya, és la primera causa de mort en les dones i la tercera en els homes. Cada any, n’hi ha més de 13.000 casos, 1.300 dels quals en pacients més joves de 55 anys. Tot i sobreviure a l’ictus, un 45% de les persones afectades tindrà una discapacitat -motora, sensitiva, cognitiva, de la parla o de la comprensió– amb greus repercussions en la qualitat de vida. Només a Catalunya, 900 nens conviuen amb una discapacitat causada per un ictus.

Al món, cada any, l’ictus afecta prop de 17 milions de persones i causa la mort de 6. És la primera causa d’incapacitat i, segons els experts, es convertirà en l’epidèmia del futur, ja que en tindran una de cada sis persones.

A l’aula hem treballat el paper que fa la marató de TV3 per a intentar solucionar problemes com aquest. Hem vist el seu espot publicitari d’enguany.
I hem après que és un ictus, com ens pot afectar i perquè. I quina seria la manera d’intentar solucionar els seus efectes.

LA CASTANYADA A P4

Els Bastoners i els Timbalers ens vam disfressar de castanyers i castanyeres el dia de la Castanyada i ens ho vam passar molt bé!

Al matí ens va visitar la Castanyera i el Marrameu i vam poder escoltar la seva història, cantar cançons de la tardor i ballar.

A la tarda ens van visitar unes castanyeres molt simpàtiques i ens van repartir castanyes. Estaven boníssimes!

TOTHOM SUMA! – 1r

A classe de Mates hem après a dibuixar els números, estem aprenent a resoldre sudokus de 4,  hem conegut en Desenes, hem fet itineraris d’anada i tornada, anem identificant triangles i quadrilàters, hem après a comptar fins a 20… i hem començat a sumar!

Per parelles, sumem mongetes i les posem als foradets d’una ouera. Vet aquí el sistema:

 

 

Hem plantat a l’hortet -3r

Els alumnes de 3r i 4t són com cada any els encarregats del nostre hortet. Al setembre van treure les males herbes i van preparar la terra per poder començar a plantar. Primer van plantar els enciams i les cebes, més tard també van plantar faves. Si tot va bé, a finals del primer trimestre es podran endur un enciam cap a casa, al segon trimestre una bossa amb unes quantes faves i al tercer trimestre alguna ceba. Esperem tenir molt bona collita!

APRENEM A LLEGIR- 1r

Cadascú al seu ritme, en parelles, en solitari, en grup gran, amb ajuda, sense ajuda, en català, en castellà, en romanès… A primer dediquem molta estona a llegir perquè és una eina que farem servir tota la vida. Necessitem llegir per aprendre, per comunicar-nos, per passar-ho bé…
De tant en tant baixem a la Biblioteca de la Lila o portem llibres de casa i els llegim i els ensenyem a la classe.
L’altre dia vam llegir “Olivia y el gatito perdido”.

EXPERIMENTEM AMB L’AIGUA☺

Observa! Mira! Toca! Què ha passat?
Els alumnes de segon hem dut a terme un experiment per a poder observar en primera persona com l’aigua canvia d’un estat a l’altre.
Prèviament havíem estudiat i reflexionat sobre en quins tres estats podem trobar l’aigua: líquid, sòlid i gas. I sobre la relació d’aquests amb la temperatura a que se sotmet l’aigua.
I comença l’experiment!
• Posem aigua de l’aixeta dins d’unes bosses de fer glaçons.
• Posem les bosses al congelador i esperem uns dies fins que l’aigua es congela.
• Posem quatre cartolines de quatre colors diferents al sol i observem com la de color negre s’escalfa més ràpid.
• Posem un glaçó a sobre de cada cartolina i observem com el que està damunt del color negre es fon abans, mentre que el glaçó de damunt el color blanc és l’últim en fondre’s.
• Descobrim que el negre és un color que absorbeix la calor mentre que el blanc és un color que la reflecteix.
• Visitem les plaques solars de l’escola, constatem que també són de color negre i reflexionem el perquè.

La Castanyada a l’escola!

Divendres  28 d’octubre al matí, la Castanyera va visitar a tots els nens i nenes d’educació infantil de la nostra escola. Ens va explicar moltes coses sobre la tardor i ens va ensenyar el seu gat, el Marrameu.

A la tarda tots els nens i nenes d’educació primària vam desfilar disfressats pel pati de l’escola, els alumnes de sisè ens van ensenyar un ball fantàstic i ens van fer ballar a tots i totes.Per acabar la celebració de la castanyada vam menjar castanyes torrades que ens van repartir unes castanyeres molt i molt eixerides!!!

Formació d’usuaris a la biblioteca de la Lila

Els nens i nenes de segon ens estem formant per a ser uns bons usuaris de la biblioteca de la Lila:
• Aprenem les normes bàsiques de la biblioteca i reflexionem sobre el perquè serveixen.
• Aprenem l’estructura d’ordenació dels contes i llibres, i descobrim que el gomet blau serveix per a etiquetar els llibres de Cicle Inicial.
• Aprenem a distingir els llibres de ficció dels llibres de coneixements i a col·locar-los al prestatge corresponent.
• Gaudim llegint i escoltant els contes i llibres de la biblioteca de la Lila, i fent activitats diverses sobre les lectures treballades.

ELS ARTISTES DE SEGON!

Els alumnes de segon han realitzat una composició sobre les quatre estacions.
Per a donar-li color pintem amb aquarel·les.
Alerta! Cal anar amb molt de compte perquè el pinzell no gotegi!
Com ho faig?
Trio el color adient, suco el pinzell a l’aigua i després a l’aquarel·la, l’eixugo una mica si cal, i pinto poquet a poquet…
Ja està! Ens han quedat uns quadres preciosos ! ☺ ☺ ☺

Sortida al Port de Tarragona -3r

El passat divendres 21 d’octubre els nens i nenes de tercer vam fer una excursió al port de Tarragona. Vam viure una gran aventura! Ens vam convertir en corsaris amb la missió de perseguir i rescatar un vaixell mercant segrestat pel temible pirata Dragut. D’aquesta manera vam conèixer diferents aspectes del món de la pirateria de la Mediterrània del segle XVI. L’activitat va consistir en un joc que simula el viatge de persecució durant el qual havíem de superar un seguit de proves.
Després d’aquesta activitat vam fer un recorregut amb barca pel port. Ens ho vam passar d’allò més bé sent corsaris per un dia!

ELS DIABLES I LA FARNACA DE P5 HEM ANAT A LA BIBLIOTECA DE L’ESCOLA!

Els Diables (P5A) i La Farnaca (P5B) hem anat a la Biblioteca de l’escola i les nostres senyoretes ens han explicat el conte “De quin color és un petó?”.

La protagonista es diu Mini Moni i no sap de quin color són els petons… Hem descobert que poden ser de molts colors!!!

Després hem pintat un petó del color que més ens ha agradat i li hem regalat a una persona molt estimada!!!