Nova web per aprendre a tocar la flauta!!

 Com ja sabeu a l’aula de música de l’escola reforcem l’aprenentatge del llenguatge musical, amb la flauta dolça, d’una manera pràctica, divertida i que ajuda a l’alumnat a desenvolupar-se i a gaudir de la música amb els companys i companyes.

És per això que el mestre de música David Dempere ha  creat un lloc web on els nens i nenes de 3r a 6è poden trobar gairebé tots els vídeos que els ajuden a practicar aquest instrument que aprenen a l’escola.

Aquí us deixem el lloc web: FLAUTEJA David Dempere

https://sites.google.com/xtec.cat/flauteja/tria-el-teu-nivell?authuser=0

Instruccions: Només cal triar el nivell (a dalt a l’esquerra des del mòbil) i triar un vídeo per a començar a tocar.

Entra, observa i aprèn!

logo 10è aniversari de l’escola

Aquest curs estem d’aniversari, fem 10 anys!

Per aquesta raó haureu observat que a les carpetes, agendes, entrada de l’escola… hi ha el logo del desè aniversari de la nostra escola.
Sabeu la història d’aquest logo ? voleu que us l’expliquem?

Doncs bé, a final del passat curs 2016-2017, tots els alumnes de Primària van dissenyar un logo commemoratiu dels 10 anys de l’escola. Els alumnes van fer de jurat i cada classe va escollir el seu dibuix finalista. Finalment, l’AMPA de l’escola va escollir el logo definitiu. La seva autora és l’Alba Bravo Llevaria, alumna de 6èA.

Mireu, el seu dibuix inicial

Li hem preguntat a l’Alba en què es va inspirar i pensar a l’hora de fer el seu dibuix i ens ha explicat això:
Vaig començarà estudiar en aquesta escola ara fa un any. Jo venia d’una escola molt petita, d’un poble també molt petit i, per tant, la nova escola em va semblar molt gran.
Un dia el Marc, el meu professor, ens va dir que inventéssim un “logo” per a l’escola i jo vaig pensar una mica en tot, en les bòbiles, el mar de Cambrils, les muntanyes que veia des de la finestra de la meva classe, etc. Però tot això no cabia en l’espai que em van donar, així que vaig decidir fer quatre rodones, cadascuna representant una idea: l’escola amb la muntanya que jo veia, el mar blau amb gavines i les bòbiles com si encara poguessin treure fum.
El dia que em van dir que havien escollit el meu dibuix no m’ho podia creure, i ara que el veig a la carpeta penso que m’ha agradat molt haver tingut aquesta experiència.” Alba Bravo Llebaria 6èA.

Parlem-ne!!

Aquest curs escolar a l’escola hem engegat el Projecte Parlem-ne!!

Un projecte que neix de la voluntat de fomentar la participació de l‘alumnat i crear les condicions perquè pugui ser una realitat quotidiana en la vida de l’escola.  A l’hora ajudarem al nostre alumnat  a desenvolupar competències personals per formar persones responsables i una ciutadania compromesa i solidària.
Així doncs, el primer que hem fet aquest primer trimestre, ha estat escollir i nomenar els delegats de classe de 3r a 6è i realitzar les primeres assemblees de classe a tota la primària.

Ara ens toca participar en lassemblea d’escola que tindrà lloc al gener. Esperem tenir moltes estratègies i trobar acords comuns que afavoreixen el compromís de l’alumnat en l’activitat educativa i propiciïn la seva formació en els hàbits democràtics de convivència.

A l’educació infantil també s’inicia aquest projecte mitjançant l’activitat “conversa a la rotllana“.

 La participació educativa és el camí per avançar en processos comunitaris de treball i d’aprenentatge en xarxa, orientats a l’èxit educatiu, a l’afavoriment de la convivència i a la millora de l’entorn.

Aquí us presentem els delegats de classe!!

I així fem les assemblees de classe, mireu!!

ESTONES EN FAMÍLIA: UNA TARDA AMB LA MAMA DE LA DANIELA DE P3B!

El dilluns 4 de desembre a la classe dels Nanos ens va visitar la mare de la Daniela.
La Mª Jesús està embarassada i ens va explicar moltes coses sobre els nadons i l’arribada del germanet petit.
Moltes gràcies Mª Jesús per aquesta estona!

Ens alegrem de poder compartir aquests bonics moments amb les famílies i us convidem a la resta que us animeu i vingueu a passar  amb nosaltres una bonica estona!

Les tardes de joc amb els més menuts!

Aquest curs a l’escola hem engegat el nou projecte: LES TARDES DE JOC!! oferint a tot l’alumnat de P3, P4 i P5 diversos tallers per aprendre i gaudir aprenent.

Durant les tardes les aules de parvulari es transformen en espais d’experimentació, d’acció, de joc, de creativitat, de lògica, de pensament i sobretot de llenguatge.

Els nens i nenes més menuts de l’escola es troben diferents propostes d’activitats que promouen la construcció del seu coneixement per a què arribi a ser un ésser personal, emocional, social i intel·lectualment competent. Una nova organització d’espais, recursos i materials que permet, alhora, tenir en compte els diferents ritmes d’aprenentatge.

Quins són aquest tallers?  “Fem clic” ,“Som artistes, ”Easy peasy! Let’s play and learn!, “Arquitectura”, “ Juguem“, “Ments curioses”, “1, 2, 3 pica mates” , “Temps era temps” ,“Fem teatre”, “Petits músics” i “Descobrim l’hort”.

En l’educació infantil, l’experimentació, l’acció i el joc –activitat natural, pròpia i espontània dels infants- són la base dels processos d’aprenentatge, de la mateixa manera que la interacció amb altres persones i la convivència i la socialització permeten als nens i les nenes créixer i desenvolupar-se. D’aquí la gran importància d’aprendre tot jugant!!!

Mireu i gaudiu veient com juguen els petitons de l’escola!

Maletes de coeducació – 4t

Amb l’objectiu de fomentar la igualtat, el respecte, la tolerància i trencar amb els estereotips i rols de gènere tradicionals el professorat de quart vam demanar a la biblioteca una maleta coeducativa. És una maleta que conté molts llibres per a treballar la coeducació.

Hem aprofitat molt la maleta, entre d’altres activitats a classe hem llegit tots junts el conte “Les tres bessones i el regne de Tempsenrere”. En aquest conte, les tres protagonistes, l´Anna, la Teresa i l´Helena, descobreixen  que això d´anar vestides com van elles, aconseguir dedicar-se a la professió que vulguin, decidir per elles mateixes, i d´altres coses que troben normals, fa un temps no ho eren gens… També s’adonen que la igualtat entre homes i dones al seu mon s´ha aconseguit gràcies a l´esforç de persones que han lluitat -i encara lluiten- per aquesta igualtat. I que a d´altres països no tenen tanta sort, perquè les nenes i les dones no hi tenen els mateixos drets que els homes…

A la vegada la maleta ens ha engrescat a mirar també la pel·lícula “Mulan”, una noia que es fa passar per home per a poder lluitar contra els invasors del seu poble.

A partir de la lectura d’aquest conte i de la visualització de la pel·lícula hem parlat i debatut sobre les desigualtats entre homes i dones: com eren abans i com són actualment.

També hem llegit individualment llibres de la maleta, tant a l’aula com quan anem setmanalment a la biblioteca, individualment i en grup.

Mireu el nostre treball!

Decoració del Mercat de Nadal

Enguany participem activament en la decoració del Mercat de Nadal que es durà a terme del 6 al 10 de desembre a la plaça de la Vila.

El dia 2 al matí es guarnirà la plaça amb boles de neu que tots els alumnes de l’escola hem estat decorant, des dels més petits fins als més grans.

A continuació podeu veure imatges de varis grups d’alumnes de cicle superior decorant les boles utilitzant diferents tècniques.

 

LA CASTANYADA DE LA NOSTRA ESCOLA!

El dilluns 30 d’octubre per la tarda, és va celebrar una exposició al hall de l’escola on es van poder veure les diferents creacions artístiques amb fruits de la tardor disfressats. Aquests van ser elaborats pels alumnes juntament amb la col·laboració de les seves famílies.

El Dimarts 31 d’octubre al matí, la Castanyera va visitar a tots els nens i nenes d’educació infantil de la nostra escola. Ens va explicar anècdotes divertides sobre la seva feina, vam ballar i cantar!

A la tarda tots els nens i nenes d’educació primària vam desfilar disfressats pel pati de l’escola. Els alumnes de sisè ens van ensenyar un ball fantàstic i ens van fer ballar a tots i totes.

Per acabar la celebració de la castanyada vam menjar castanyes torrades que ens van repartir unes castanyeres molt i molt eixerides!!!

ELS ALUMNES DE 5È EXPERIMENTEN AMB L’APARELL RESPIRATORI

Amb els alumnes de cinquè de primària portem unes quantes setmanes treballant l’aparell respiratori. Hem acabat el tema realitzant un experiment. A partir d’una ampolla buida de plàstic, un globus, un tub i plastilina hem simulat l’aparell respiratori.
Els nens i nenes han estat treballant en parelles i han reflexionat sobre les semblances entre el nostre aparell respiratori i el model que hem fet per representar-lo.
Mireu que bé ens ho hem passat!

P4 ANEM A MAS BAGET!

Els Bastoners i els Timbalers hem anat d’excursió a Mas Baget. Allí hem conegut la Maria Castanyera i el Marrameu. Hem ballat i cantat amb ella , hem fet una paperina i ens ha torrat castanyes! Nyam ,nyam que bones!!!
Hem conegut a tots els animals del Mas i hem fet un tomb a sobre de la Pipa.

HEM COMENÇAT 1R!

Els alumnes de 1r han iniciat el curs escolar amb moltes ganes d’aprendre i de fer nous amics!!

A les hores de medi aprenem les normes bàsiques de socialització tot jugant en petits grups a diferents jocs tradicionals: el parxís, el memory, el dòmino,…

Aprenem a guanyar i a perdre, a tenir paciència i saber esperar el nostre torn,  a comptar i a sumar, a fer anar la memòria, …. Però, sobretot, ens divertim jugant tots junts!

HEM FET CODONYS AMB SUCRE!

Els alumnes de 1r, a l’àrea de medi, estem treballant els fruits de la tardor.

Hem llegit la recepta per a fer codonys amb sucre i l’hem posat a la pràctica:

  1. Pelar un codony.
  2. Tallar-lo a trossets.
  3. Posar-li sucre per damunt.
  4. Coure 5 minuts al microones.
  5. Ja pots tastar-lo.

Seguint aquestes 5 passes ens han sortit uns codonys boníssims!

Us animem a repetir la recepta a casa.