AL JARDÍ

Al Jardí és una cançó d’Edgar Willems. Ja us podeu descarregar aquesta cançó signada amb el tipus de lletra que necessiteu. No només ajudarà al vostre alumnat a seguir la lletra de la cançó, sinó que també permetrà memoritzar visualment i integrar la posició de cada nota musical.

ELS CINC SENTITS

Aquesta cançó signada és un demanda de l’escola Joan XXIII per treballar amb un dels grups de primària. Aquest grup treballa per centres d’interès i aquest curs el centre d’interès son “els sentits”. Cada dia tornant del pati l’escolten i la canten. Cada alumne/a té el suport que necessita per anar-la seguint i alhora integrar-la. Per tant, podeu descarregar la cançó amb lletra de pal, lletra lligada o bé, lletra d’impremta.

Si necessiteu qualsevol cançó per un grup – aula o per un/a alumne/a concret només hem d’omplir el full de demanda.

Inici del curs 2016-2017

Iniciem un nou curs escolar i ja tornem a estar en funcionament. Esperem que tingueu una bona tornada a les aules! Us informem que ja tenim actualitzats els cursos i tallers de formació reconeguts pel Departament d’Ensenyament que realitzarem al llarg d’aquest curs escolar. Si voleu més informació podeu accedir a la pestanya de formació.

 

 

RECURS DIDÀCTIC PER APRENDRE A TORNAR EL CANVI

Us presentem un recurs didàctic útil en el processos inicials de l’adquisició de l’aprenentatge “tornar el canvi”. Pot ser utilitzat per aquell alumnat que inicia el coneixement de la moneda, per aquells que no entenen el procés concret, per aquells que necessiten d’un suport visual per entendre el concepte,… entre d’altres.

Aquest recurs consta d’una fitxa retallable formada per: una tira numèrica amb els nombres de l’1 al 10, un rectangle de color, 10 monedes d’1€, 10 monedes de 2€, 1 bitllet de 5€ i 1 bitllet de 10€. La fitxa està pensada per treballar manipulativament, per tant, la podeu imprimir en format A3.

L’objectiu general és aprendre a tornar el canvi. Els objectius específics que es van treballant són: comprendre que l’euro s’utilitza com a unitat de canvi, identificar el valor de les monedes i els bitllets, conèixer i usar monedes d’1€ i 2€ saber utilitzar el diner per iniciar-se en la devolució de senzills canvis, ús del llenguatge matemàtic, generar el treball autònom per construir coneixement.

Com funciona? Primerament, cal retallar totes les imatges de les que consta la fitxa. La tira numèrica la podeu plastificar per allargar-ne l’ús, enganxar-la a la llibreta o simplement tenir-la retallada en paper. Usar aquesta tira facilitarà l’ordenació de les monedes i bitllets així com, visualitzar amb més facilitat el valor. Un cop retallada podem plantejar problemes senzills de situacions quotidianes on l’alumne mitjançant aquest suport manipulatiu i visual pugui resoldre amb més facilitat. La idea és col•locar les monedes d’1€ o 2€ segons el seu valor en la tira numèrica i comptar fins arribar a l’import del bitllet o moneda amb què hem pagat. D’aquesta manera l’alumnat pot anar comptant i verbalitzant el procés per tal d’anar-lo integrant.

Aquest exemple concret està pensat per l’aprenentatge de la devolució del canvi d’imports iguals o inferiors a 10€, es pot adaptar a quantitats superiors, amb diversificació de monedes i bitllets… i utilitzar el mateix procés d’aprenentatge.

A continuació trobareu la plantilla i dos exemples per fer-ne un bon ús. Us animem a provar-ho!

Fitxa retallable

CURS: “Com podem abordar les dificultats de regulació de comportament a l’aula. Estratègies d’intervenció”.

Finalitza el curs de formació “Com podem abordar les dificultats de regulació de comportament a l’aula. Estratègies d’intervenció”. L’objectiu principal ha estat compartir, informar, formar, reflexionar, dotar d’eines i estratègies a aquells professionals que treballen amb alumnat amb dificultats de regulació de comportament.

Volem agrair a les assistents la seva  participació activa al llarg de les cinc sessions formatives. El ventall de perfils professionals ha permès compartir coneixements, reflexions, experiències… amb l’objectiu de millorar l’atenció a l’alumnat que presenta dificultats per regular el comportament des dels diferents entorns propers de l’alumne. El curs ha permès evidenciar  la necessitat d’intervencions consensuades i compartides entre els diferents agents implicats en el desenvolupament de l’infant.

Ha estat un plaer!