POEMA: POSTAL DE NADAL

Des de l’escola Salvador Vilarrasa de Besalú ens han demanat adaptar el poema Postal Nadal per tal que tots els alumnes el poguessin aprendre. És una bona proposta per a l’atenció a la diversitat.

Si voleu el podeu utilitzar i, recordeu si necessiteu alguna adaptació concreta només heu de fer la demanda!.

INSCRIPCIÓ OBERTA

Ja està oberta la inscripció dels dos cursos  de formació de 15 hores que es duran a terme durant el segon trimestre d’aquest curs escolar. Els cursos són:

  • Com millorar la participació de l’alumnat amb Trastorn de l’Espectre Autista en entorns educatius.
  • Com abordem les dificultats de regulació de comportament. Estratègies d’intervenció.

Aquests cursos són reconeguts pel Departament d’Ensenyament, són cursos presencials i  s’organitzen des de Integra -Centre de Referència. El lloc de realització serà al CEE Joan XXIII.

Per més informació i per realitzar la inscripció dels cursos visiteu la pestanya de Formació del blog.

 

ELS DIES DE LA SETMANA

Comences els matins cantant amb els alumnes?

Pots descarregar-te aquest suport visual que facilitarà l’accés a l’aprenentatge de la cançó a aquells alumnes amb més dificultats.És una cançó divertida per aprendre els dies de la setmana. La cançó està signada i acompanyada de diferents tipus de lletra: pal, lligada i impremta.

CONTES PERSONALITZATS

Coneixes aquest nou recurs???

CONTES PERSONALITZATS

Aquest recurs està pensat com a treball d’aula per ajudar als companys dels alumnes amb alguna discapacitat. Per què personalitzats? Perquè partim de la realitat, accions, mancances, habilitats… del nen/a que forma part d’un mateix grup aula. Us presentem un conte personalitzat, una proposta didàctica i unes pautes de coneixement de la discapacitat concreta, en aquest cas, TEA.

Aquest exemple de conte personalitzat és va crear per a un alumne escolaritzat al centre ordinari quan cursava Cicle Inicial de Primària. L’objectiu va ser el treball a l’aula amb el grup classe per entendre les particularitats d’aquest infant i per el treball del propi alumne. Es va partir de les característiques individuals d’aquest alumne.



Segons les vostres necessitats reals d’aula us podem crear la proposta concreta de treball. Full de demanda

 

CANÇONS SIGNADES

Podeu trobar un nou apartat a recursos: cançoner.

Podreu descarregar cançons signades per treballar i facilitar l’aprenentatge de les cançons amb alumnes que encara no han adquirit la lectura o per aquells alumnes que presenten dificultats de comunicació.

En aquest apartat anirem penjat diferents cançons signades acompanyades amb lletra de pal, lletra d’impremta i manuscrita.

En cas de voler treballar alguna cançó i no la trobeu penjada, ens feu la demanda omplint el full de demanda.

Fort i fluix

  • Cançó per treballar a Infantil.
  • Ens permet treballar la cançó amb els alumnes d’aquest cicle que encara no han adquirit la lectura i amb alumnes amb dificultats de comunicació o manca de llenguatge o parla, que necessitin sistemes alternatius o augmentatius de comunicació.
  • Treballarem conceptes com: fort, fluix i parts del cos (peus/mans).