Us informem que està oberta la inscripció al curs “Principals estratègies educatives per a alumnes amb trastorn de l’espectre autista”.
Aquest curs va dirigit a professorat d’infantil, primària, educació especial i altres professionals relacionats amb el món educatiu.
És un curs semi presencial de 15 hores de durada. Les dates de realització seran: 26 de febrer 5, 12 i 19 de març de 2019. L’horari serà de 17h a 20h i es durà a terme a Integra- CEE Joan XXIII d’Olot, la resta d’hores es faran online.
A continuació podeu consultar els objectius i continguts del curs.
CURS: Principals estratègies educatives per a alumnes amb trastorn de l’espectre autista”. Curs reconegut pel Departament d’Educació.
Objectius generals del curs són:
- Sensibilitzar, informar i formar sobre les característiques i necessitats de l’alumnat amb trastorn de l’espectre autista per afavorir la inclusió en el centre ordinari.
- Facilitar estratègies i recursos organitzatius i metodològics per afavorir una resposta educativa global a aquests alumnes.
- Conèixer i elaborar estratègies per a alumnes amb TEA.
- Conèixer i elaborar plans d’intervenció específics per a alumnes amb TEA.
Continguts:
- Bases teòriques del trastorn de l’espectre autista:
- Què entenem com a trastorn de l’espectre autista?
- Àrees d’afectació i característiques.
- Com podem explicar les seves dificultats?
- Estratègies d’intervenció.
- Quines estratègies es poden utilitzar a cada àrea d’afectació?
- Adaptació de material per a alumnes amb TEA.
- Pautes per l’adaptació de material.
- La importància dels suports visuals.
- Recursos que funcionen: horaris visuals, pictogrames, economia de fitxes, anticipació, seqüenciació i anàlisi de tasques…
- Elaboració d’estratègies específiques.
- Com es poden adaptar les estratègies que s’utilitzen a l’aula?
- Creació d’estratègies específiques per a alumnes amb TEA.
Cost de la matrícula: 75€
Pla d’avaluació de l’activitat: Cal assistir al 80% del curs i realitzar satisfactòriament totes les tasques d’aprofitament.