REPTES SETMANALS A P5

Aquests mesos hem afegit una proposta nova, ELS REPTES DE LA SETMANA. És una activitat per treballar la cohesió del grup, aconseguir objectius entre tots i sentir que formen part d’un grup-classe.

Els reptes són propostes senzilles com ara: aconseguir tenir la classe endreçada, escoltar als companys quan parlen, fer un bon descans, etc. però és important que entre tots s’ajudin a aconseguir l’objectiu de la setmana.

Un cop l’han aconseguit poden triar una recompensa i aquí us deixo una mostra de les dues activitats que han aconseguit entre tots. La capsa dels missatges bonics i una tarda de teatre de titelles.

             

La capsa dels missatges                                                El teatre de titelles

A P5 CONTINUEM TREBALLANT…

Aquest trimestre hem continuat amb el treball de llengua a partir de les dites mensuals, jocs d’endreçar lletres, fent llistes de paraules, etc.

També hem treballat les matemàtiques des de diferents jocs com l’oca, sudokus i el bingo.

D’anglès ens hem divertit amb la cançó “My Teddy bear” i el conte “The enormous turnip”.

I també us deixo un recull de la plàstica que hem anat fent durant el trimestre en relació a l’hivern, carnaval i algunes cosetes més.

                      Anglès                            Llengua                       Matemàtiques                     Plàstica

Podeu clicar A SOBRE DE LA IMATGE per veure cada àlbum.

FET ARTÍSTIC A P5

Aquest trimestre hem estat treballant un arquitecte català, ANTONI GAUDÍ. Els nens i les nenes han pogut descobrir moltes de les seves construccions i algunes d’elles les han elaborat de forma plàstica.

Els vitralls de la Sagrada Família, l’obra inspirada en la natura feta amb aquarel·les, un marc de fotos amb la tècnica del trencadís i la sargantana del Parc Güell amb fang i pintura.

Podeu FER CLICK AQUÍ per veure l’àlbum sencer

A més, a partir de la informació que heu portat de casa (moltes gràcies a totes les famílies) hem pogut elaborar entre tots la línia de vida d’Antoni Gaudí, amb la que hem fet un treball matemàtic molt interessant.


Podeu FER CLICK AQUÍ per veure l’àlbum sencer

P3 Fet artístic – Antoni Gaudí

Durant el segon trimestre hem treballat el “FET ARTÍSTIC”, una oportunitat magnífica per experimentar intensament l’art i la creativitat plàstica.

Aquest any l’artista escollit ha estat ANTONI GAUDÍ. Hem conegut les seves obres més importants: El Park Güell, la casa Milà, la Sagrada Família i la casa Batlló.

Arrel d’aquestes descobertes els nens i nenes de P3 hem realitzat quatre obres:

  • La Sargantana, amb la tècnica del trencadís
  • El Rosetó, elaborat amb llegums i pasta de colors
  • Els vitralls, recreant la Sagrada Família
  • La xemeneia de colors, una obra en volum feta amb fang

Hem treballat de valent! I gràcies a tota la informació, els contes, les imatges i els vídeos que heu portat hem après moltes coses com: l’ús que fa Gaudí de la natura, la tècnica del trencadís, la utilització de diferents materials, els colors i les formes típiques de l’arquitecte.

Per veure totes les fotografies cliqueu en el següent enllaç:

https://photos.app.goo.gl/85XJj38iUbT8R5Ku7

P4 Experimentant el fet artístic de l’Antoni Gaudí

Benvolgudes famílies,

Aquest segon trimestre estem treballant el fet artístic de l’Antoni Gaudí, un arquitecte espanyol i màxim representant del modernisme català.

La primera obra que hem treballat ha estat el llangardaix del Parc Güell mitjançant la tècnica de bastonets i pintura. L’objectiu d’aquesta activitat ha estat potenciar la creativitat de cada alumne a partir de l’ experimentació de diferents materials. Per acabar, també hem utilitzat taps d’ampolla per decorar l’obra ja que l’Antoni Gaudí els utilitzava en les seves obres i tenia molt interioritzat el tema de la naturalesa i el medi ambient.

La segona obra ha estat un trencadís significatiu tenint com a base la lletra inicial del seu nom. De forma espontània han creat la seva pròpia obra a partir de material divers i motivador ofert per la mestra. L’objectiu d’aquesta activitat ha estat fomentar el gust i l’interès pels fets artísitics.

La tercera obra han estat uns vitralls de la Sagrada Família. En aquest cas, tots els alumnes han treballat una obra de reproducció, ja que la base per a tots/es ha estat la mateixa. Els alumnes han punxat el mateix patró però els colors sí que els han escollit ells/es de manera lliure. L’objectiu d’aquesta activitat ha estat centrar l’atenció en reproduir una obra concreta.

La última obra d’aquest fet artístic han estat les xemeneies de la Pedrera/Casa Milà. Els alumnes han experimentat amb pasta de fang i embolicant aquest material a rotllos de paper de vàter, fins aconseguir una obra de volum. Ha estat d’allò més divertit… els alumnes han creat xemeneies molt divertides i creatives. L’objectiu d’aquesta activitat ha estat experimentar amb la técnica del fang i, d’aquesta manera motivar a l’alumnat a modelar una obra d’un fet artístic.

Finalment, gràcies a l’aportació d’una alumna sobre les rajoles del Passeig de Gràcia, vam pensar que seria interessant crear tots junts el nostre trosset del Passeig de Gràcia. D’aquesta manera, hem pogut treballar de manera cooperativa una altra obra destacada de l’Antoni Gaudí.

Aquesta seria una breu explicació de les plàstiques que ens ha permès experimentar aquest fet artístic amb el que hem treballat, gaudit i après conceptes i tècniques que desconeixiem.

Per concloure, agrair la vostra col·laboració en el projecte amb l’aportació de contes i de diferent tipus de material molt útil per tots ells/es, MOLTES GRÀCIES!!!

A continuació, esperem que us agradin el recull de fotografíes d’aquestes boniques feines que la classe dels taurons ha realitzat amb molta il·lusió…

https://photos.app.goo.gl/3f4PVmyk3cY6JW9n8

LES EMOCIONS

Els lleons i les lleones de P3 estem treballant les emocions a l’aula.

Hem començat coneixent les 3 emocions bàsiques: ALEGRIA (content/a), TRISTESA (trist/a) i IRA (enfadat/ada). A partir d’aquí estem fent diferents jocs i activitats com la de: “Com ens sentim quan…”, a la qual la mestra explica una situació propera pels infants i l’alumne ha de situar-se en l’emoció que sent quan li passa això.

També estem fent una altra anomenada: “Com em sento?” en la que els alumnes han de col·locar la seva foto a l’emoció que senten en aquell moment.

Gràcies a totes aquestes activitats identifiquem les pròpies emocions, aprenem a expressar-les de manera adequada i ens adonem que davant d’una mateixa situació les persones poden sentir emocions diferents.

Cliqueu AQUÍ per veure totes les fotos.

L’HIVERN

Hola famílies!

Durant aquests dies els nens i nenes de p3 hem estat treballant l’hivern: els canvis que es produeixen a la natura, el temps que fa, la roba, els fruits típics, els colors d’aquesta estació…

Des del primer moment hi havia una cosa que ens cridava molt l’atenció… La neu!!! Així que vam decidir fer un experiment a la nostra classe per reproduir-la i conèixer com és el seu tacte, la seva temperatura… I fer les nostres boles de neu!

Uns dies més tard vam tenir molta curiositat per saber perquè l’aigua es congela a l’hivern, i vam fer un altre experiment per entendre com l’aigua passa d’estar líquida a congelada (sòlida). Després, vam aprofitar per fer un dibuix amb aquells glaçons en els que havíem posat colorant. Va ser molt divertit!!!

A més, gràcies a la vostra col·laboració, vam crear un racó ben maco a la classe ple d’elements de l’hivern: amb contes, imatges i molta roba d’aquesta estació!!! Ens ha permès aprendre moltes coses i passar molt bones estones comentant tots junts els diferents elements.

MIREU, MIREU… AQUÍ TROBAREU TOTES LES FOTOS QUE HEM FET DURANT AQUESTS DIES.