2n Batxillerat. Continguts curs i criteris d’avaluació

1r trimestre

  1. FONÈTICA i ORTOGRAFIA (Vocalisme i consonantisme)

Coneixement dels símbols de l’Alfabet Fonètic Internacional

→Exercicis de transcripció i recull exercicis exàmens PAU.

CONTINGUTS TREBALLATS A 1r:

Repàs  d’aspectes relatius a vocals: diftongs, accents, diacrítics, dièresi.

Recordatori d’aspectes d’ortografia general (faltes més freqüents…)

→Exercicis i correcció ortogràfica de textos.

Examen  Preavaluació: Fonètica i ortografia

  1. EL TEXT. LES SEVES PROPIETATS i TIPOLOGIA TEXTUAL. Textos d’especialització (periodístics i científics)

→Lectura i anàlisi de textos de diferents tipologies. Valoració de les seves propietats i reconeixement de les diferents tipologies.

  • S’aprofiten aquests textos per a treballar qüestions de lèxic ( sinònims i antònims)
  • Redacció relacionada amb tipologia textual ( text argumentatiu o expositiu).

Examen de la lectura   MIRALL TRENCAT

Examen gramàtica  1a avaluació:  Text (models de selectivitat)  i fonètica

2n Trimestre

  1. MORFOSINTAXI

MORFOLOGIA. REVISIÓ DE CONTINGUTS TREBALLATS A 1r:

Categories gramaticals:

1.1 Nom (substantius de gènere diferent al castellà i doble gènere)

1.2  Adjectiu (variables i invariables)

1.3 Determinants

  • Verb (repàs conjugacions regulars i verbs irregulars velars).

→ Exercicis: Recull exercicis exàmens PAU

  1. LÈXIC.

Derivació.

→ Exercicis exàmens PAU

  1. RECONEIXEMENT DELS COMPLEMENTS VERBALS

Pronoms febles i substitució pronominal

→ Exercicis llibre tet i exercicis exàmens PAU

Examen de  lectura:  TERRA BAIXA

Examen de Gramàtica:  matèria acumulativa

3r Trimestre

  1. ORACIÓ COMPOSTA.

Coordinades i  Subordinades (substantives, adjectives i adverbials)

Nexes  de coordinació i subordinació. Funció dels pronoms relatius.

→exercicis de reconeixement dels diferents tipus d’oració, correcció de  possibles errors, completar oracions amb els pronoms relatius o nexes adients…

→CLARIFICACIÓ ENTRE CATEGORIA GRAMATICAL

(ANÀLISI MORFOLÒGICA)  I FUNCIÓ (ANÀLISI SINTÀCTICA)

→ASPECTES DIVERSOS DE POSSIBLES INTERFERÈNCIES AMB EL

CASTELLÀ TANT A NIVELL DE PREPOSICIONS COM D’ALTRES.

→QÜESTIONS DE POSSIBLES MALS USOS DE PRONOMS,

CONJUNCIONS O ALTRES.

Segons disponibilitats de calendari:

1r Examen. Coordinades i Subordinades Substantives (data a determinar)

2n Examen. Subordinades Adjectives i Adverbials (data a determinar)

……………………………………………………………

EXAMEN DE RECUPERACIÓ:   Setmana d’exàmens  finals

EXAMEN EXTRAORDINARI  JUNY  [Selectivitat de setembre]

………………………………………………………………

PREPARACIÓ SELECTIVITAT   / PREPARACIÓ EXÀMENS EXTRAORDINARIS

Repàs dels aspectes treballats al llarg del curs i principalment de les lectures

Revisió dels exàmens de PAU de cursos anteriors.

Posa’t a prova.

……………………………………………………

HORES  DE DESDOBLEMENT

 

TERRA BAIXA  (Àngel Guimerà)

MIRALL TRENCAT  ( Mercè Rodoreda)

(Contextualització dels  autors   en relació al seu temps.   Treball de vocabulari. Arguments. Anàlisi de personatges … )

  • Possible treball complementari a la lectura.

SORTIDA AL TEATRE:

VERSIÓ  DE MIRALL TRENCAT    ( 31/1/2019 – 9:30h )

SAT TEATRE ( Sant Andreu)  –  7.50  EUROS + bitllets metro

CRITERIS D’AVALUACIÓ

El criteri de valoració del curs es farà segons la mitjana ponderada a partir de la taula següent:

                                                                                                                                                                   1a i 2a av.               3a av.

coneixements demostrats als exàmens            40%                       80%

exàmens de les lectures obligatòries                40%                       —

redaccions i deures                                                20%                     20%

En els exàmens descomptarem -0,1 per cada error d’ortografia, lèxic o sintaxi. En les redaccions fetes a casa descomptarem –0,2 per cada error d’ortografia, lèxic o sintaxi.

……………………………………………………………………….

TOTES LES REDACCIONS I / O TREBALLS QUE S’HAN DE LLIURAR S’HAN DE FER EN FULL BLANC A PODER SER EN ORDINADOR (corrector)

NO S’ADMETRAN FORA DEL TERMINI ESTABLERT.

CAL REALITZAR ELS EXERCICIS PROPOSATS PUNTUALMENT I EN FULLS A BANDA (NO EN EL LLIBRE)

ES REVISARAN TOTS ELS EXERCICIS QUE S’HAGIN DEMANAT

LA NO PRESENTACIÓ SISTEMÀTICA DELS TREBALLS I EXERCICIS PROPOSATS COMPORTARÀ LA PÈRDUA DEL DRET D’AVALUACIÓ CONTINUADA.

……………………………………………………..

CRITERIS DE SUPERACIÓ DE LA MÀTERIA DURANT EL CURS:

 –Aprovar les tres avaluacions del curs.

Aprovar dues avaluacions amb la condició que un dels aprovats sigui l’últim.

L’avaluació és contínua; és a dir a  cada avaluació hi ha qüestions de les avaluacions anteriors, encara que s’insisteix més en aquelles explicacions noves.

No hi ha exàmens de  recuperació durant el curs. Els alumnes suspesos van a l’examen de recuperació de MAIG i encara l’extraordinari de JUNY,   iguals per a tothom, excepte en l’apartat de les lectures.

Pel que fa a les lectures obligatòries, cal recuperar  només   aquelles que se suspenen.

Recuperació de la matèria pendent del curs anterior

 En cas que un alumne/a de 2n de Batxillerat tingui la matèria de Llengua i Literatura catalanes de 1r de Batxillerat suspesa haurà de realitzar un examen, de data fixada pel centre dintre del primer trimestre, per tal de recuperar-lo. Disposarà encara d’una altra oportunitat durant el mes d’abril. La nota serà el resultat de fer la mitjana ponderada: dossier (30%) i examen (70%)

………………………………………………….

L’ASSISTÈNCIA A LES CLASSES ÉS OBLIGATÒRIA.

LA IMPUNTUALITAT REITERADA COMPORTARÀ EL TRACTAMENT DE FALTA D’ASSISTÈNCIA INJUSTIFICADA.

QUALSEVOL FALTA D’ASSISTÈNCIA HA DE SER JUSTIFICADA CONVENIENTMENT   ( METGE, TRANSPORTS…)

EN CAS DE FALTA D’ASSISTÈNCIA A EXÀMENS ES PREGA COMUNICACIÓ AMB ANTEL·LACIÓ SEMPRE QUE SIGUI POSSIBLE.

8 FALTES NO JUSTIFICADES EN UN TRIMESTRE COMPORTARAN LA QUALIFICACIÓ D’INSUFICIENT A L’AVALUACIÓ CORRESPONENT

Aquest article ha estat publicat en Llengua. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari