1r trimestre
- FONÈTICA i ORTOGRAFIA (Vocalisme i consonantisme)
Coneixement dels símbols de l’Alfabet Fonètic Internacional
→Exercicis de transcripció i recull exercicis exàmens PAU.
CONTINGUTS TREBALLATS A 1r:
Repàs d’aspectes relatius a vocals: diftongs, accents, diacrítics, dièresi.
Recordatori d’aspectes d’ortografia general (faltes més freqüents…)
→Exercicis i correcció ortogràfica de textos.
Examen Preavaluació: Fonètica i ortografia
- EL TEXT. LES SEVES PROPIETATS i TIPOLOGIA TEXTUAL. Textos d’especialització (periodístics i científics)
→Lectura i anàlisi de textos de diferents tipologies. Valoració de les seves propietats i reconeixement de les diferents tipologies.
- S’aprofiten aquests textos per a treballar qüestions de lèxic ( sinònims i antònims)
- Redacció relacionada amb tipologia textual ( text argumentatiu o expositiu).
Examen de la lectura MIRALL TRENCAT
Examen gramàtica 1a avaluació: Text (models de selectivitat) i fonètica
2n Trimestre
- MORFOSINTAXI
MORFOLOGIA. REVISIÓ DE CONTINGUTS TREBALLATS A 1r:
Categories gramaticals:
1.1 Nom (substantius de gènere diferent al castellà i doble gènere)
1.2 Adjectiu (variables i invariables)
1.3 Determinants
- Verb (repàs conjugacions regulars i verbs irregulars velars).
→ Exercicis: Recull exercicis exàmens PAU
- LÈXIC.
Derivació.
→ Exercicis exàmens PAU
- RECONEIXEMENT DELS COMPLEMENTS VERBALS
Pronoms febles i substitució pronominal
→ Exercicis llibre tet i exercicis exàmens PAU
Examen de lectura: TERRA BAIXA
Examen de Gramàtica: matèria acumulativa
3r Trimestre
- ORACIÓ COMPOSTA.
Coordinades i Subordinades (substantives, adjectives i adverbials)
Nexes de coordinació i subordinació. Funció dels pronoms relatius.
→exercicis de reconeixement dels diferents tipus d’oració, correcció de possibles errors, completar oracions amb els pronoms relatius o nexes adients…
→CLARIFICACIÓ ENTRE CATEGORIA GRAMATICAL
(ANÀLISI MORFOLÒGICA) I FUNCIÓ (ANÀLISI SINTÀCTICA)
→ASPECTES DIVERSOS DE POSSIBLES INTERFERÈNCIES AMB EL
CASTELLÀ TANT A NIVELL DE PREPOSICIONS COM D’ALTRES.
→QÜESTIONS DE POSSIBLES MALS USOS DE PRONOMS,
CONJUNCIONS O ALTRES.
Segons disponibilitats de calendari:
1r Examen. Coordinades i Subordinades Substantives (data a determinar)
2n Examen. Subordinades Adjectives i Adverbials (data a determinar)
……………………………………………………………
EXAMEN DE RECUPERACIÓ: Setmana d’exàmens finals
EXAMEN EXTRAORDINARI JUNY [Selectivitat de setembre]
………………………………………………………………
PREPARACIÓ SELECTIVITAT / PREPARACIÓ EXÀMENS EXTRAORDINARIS
Repàs dels aspectes treballats al llarg del curs i principalment de les lectures
Revisió dels exàmens de PAU de cursos anteriors.
Posa’t a prova.
……………………………………………………
HORES DE DESDOBLEMENT
TERRA BAIXA (Àngel Guimerà)
MIRALL TRENCAT ( Mercè Rodoreda)
(Contextualització dels autors en relació al seu temps. Treball de vocabulari. Arguments. Anàlisi de personatges … )
- Possible treball complementari a la lectura.
SORTIDA AL TEATRE:
VERSIÓ DE MIRALL TRENCAT ( 31/1/2019 – 9:30h )
SAT TEATRE ( Sant Andreu) – 7.50 EUROS + bitllets metro
CRITERIS D’AVALUACIÓ
El criteri de valoració del curs es farà segons la mitjana ponderada a partir de la taula següent:
1a i 2a av. 3a av.
coneixements demostrats als exàmens 40% 80%
exàmens de les lectures obligatòries 40% —
redaccions i deures 20% 20%
En els exàmens descomptarem -0,1 per cada error d’ortografia, lèxic o sintaxi. En les redaccions fetes a casa descomptarem –0,2 per cada error d’ortografia, lèxic o sintaxi.
……………………………………………………………………….
TOTES LES REDACCIONS I / O TREBALLS QUE S’HAN DE LLIURAR S’HAN DE FER EN FULL BLANC A PODER SER EN ORDINADOR (corrector)
NO S’ADMETRAN FORA DEL TERMINI ESTABLERT.
CAL REALITZAR ELS EXERCICIS PROPOSATS PUNTUALMENT I EN FULLS A BANDA (NO EN EL LLIBRE)
ES REVISARAN TOTS ELS EXERCICIS QUE S’HAGIN DEMANAT
LA NO PRESENTACIÓ SISTEMÀTICA DELS TREBALLS I EXERCICIS PROPOSATS COMPORTARÀ LA PÈRDUA DEL DRET D’AVALUACIÓ CONTINUADA.
……………………………………………………..
CRITERIS DE SUPERACIÓ DE LA MÀTERIA DURANT EL CURS:
–Aprovar les tres avaluacions del curs.
–Aprovar dues avaluacions amb la condició que un dels aprovats sigui l’últim.
L’avaluació és contínua; és a dir a cada avaluació hi ha qüestions de les avaluacions anteriors, encara que s’insisteix més en aquelles explicacions noves.
No hi ha exàmens de recuperació durant el curs. Els alumnes suspesos van a l’examen de recuperació de MAIG i encara l’extraordinari de JUNY, iguals per a tothom, excepte en l’apartat de les lectures.
Pel que fa a les lectures obligatòries, cal recuperar només aquelles que se suspenen.
Recuperació de la matèria pendent del curs anterior
En cas que un alumne/a de 2n de Batxillerat tingui la matèria de Llengua i Literatura catalanes de 1r de Batxillerat suspesa haurà de realitzar un examen, de data fixada pel centre dintre del primer trimestre, per tal de recuperar-lo. Disposarà encara d’una altra oportunitat durant el mes d’abril. La nota serà el resultat de fer la mitjana ponderada: dossier (30%) i examen (70%)
………………………………………………….
L’ASSISTÈNCIA A LES CLASSES ÉS OBLIGATÒRIA.
LA IMPUNTUALITAT REITERADA COMPORTARÀ EL TRACTAMENT DE FALTA D’ASSISTÈNCIA INJUSTIFICADA.
QUALSEVOL FALTA D’ASSISTÈNCIA HA DE SER JUSTIFICADA CONVENIENTMENT ( METGE, TRANSPORTS…)
EN CAS DE FALTA D’ASSISTÈNCIA A EXÀMENS ES PREGA COMUNICACIÓ AMB ANTEL·LACIÓ SEMPRE QUE SIGUI POSSIBLE.
8 FALTES NO JUSTIFICADES EN UN TRIMESTRE COMPORTARAN LA QUALIFICACIÓ D’INSUFICIENT A L’AVALUACIÓ CORRESPONENT