Projecte del “carter de nines viatgeres”

Els alumnes de 2n d’ESO del Taller de llengües estan treballant aquest any la història de l’escriptor Franz Kafka el dia que va trobar-se una nena plorant en un parc perquè havia perdut la seva nina. Com relata el mateix escriptor, per tal de consolar la nena, va explicar-li que la nina no s’havia perdut, sinó que se n’havia anat de viatge. A partir de la novel•la de Jordi Sierra i Fabra, que relata la història de Kafka, els alumnes coneixen la vida i l’obra de l’escriptor de Praga i treballen l’expressió escrita a partir de la redacció de cartes.
Per a dur a terme el projecte i convertir-se en autèntics “carters de nines viatgeres”, han demanat la col•laboració dels alumnes de 1r de primària. Els han demanat que demanin als Reis d’Orient un petit ninot que tingui moltes ganes de viatjar, però que els el portin a l’escola. D’aquesta manera, el proper mes de gener, els alumnes de 2n d’ESO aniran a buscar aquests ninots i, a partir d’aquest moment, s’encarregaran de fer arribar les cartes als més menuts.
Ja hem fet un primer contacte amb els nens i nenes de 1r de primària, i us deixem unes quantes fotos…

Creació d’un book-tràiler. Fomentem el gust per la lectura!

Des del departament de llengües hem decidit apostar per les noves tecnologies. Concretament, a llengua catalana, hem iniciat un nou projecte amb els alumnes de 4t d’ESO: «la creació d’un book-tràiler». Aquest projecte consisteix a fer un tràiler de caràcter literari del llibre de lectura que llegeixen. Amb això el que volem és fomentar el gust per la lectura i el treball en equip. A continuació de la imatge podeu veure alguns dels seus book-tràilers.

Links per visualitzar els book-tràilers: