MATEMÀTIQUES AL PARC

Iniciem un projecte de matemàtiques amb els alumnes de 4t d’ESO!

Durant les properes sessions, els alumnes de 4t hauran d’afrontar diferents missions que se’ls  anirà proposant. Al bloc anirem penjant en forma de diari les diferents activitats que anirem realitzant.

Dia 1 : 16/03/2015

Avui dilluns 16 hem començat amb el projecte de «Matemàtiques al parc». Com que ha estat el primer dia, hem començat amb la missió 1. Mesures, escales, angles… i un objecte essencial, el Goniòmetre que hem de fer nosaltres mateixos.

A continuació amb el plànol del parc que ens han proporcionat, hem calculat les mides reals del parc per poder calcular l’error . Però això no s’acaba aquí, encara ens queden molts objectius per complir. Demà més i millor, adéu !

Marc Morales i Estel Agut

DIA 2 i 3: 17/03/2015 – 18/03/2015

Durant el segon i el tercer dia de l’activitat hem anat al parc a prendre les primeres mesures per poder fer els càlculs. Primerament, ens hem reunit tots, un cop hem sigut al parc, per organitzar-nos la feina i així poder treballar molt millor.

Quan ja sabíem la feina que havíem de fer, ens hem separat i cadascú a treballar per la seva banda. Uns han començat a mesurar la zona verda i el parc mentre que uns altres han anat a mesurar el perímetre del llac.

Com durant ell dia anterior ja havíem pogut esbrinar quin era el mètode més eficaç per a cada grup, ens vam posar mans a les obres. Uns mesuraven amb un regle, uns altres amb la mida dels peus, amb els passos, amb la mida de la rajola, etc.

I, finalment, entre tots hem posat en comú les mides que hem pres durant l’hora. Més tard, hem recollit tot bé i hem tornat cap a l’escola.

mates2mates1

Txell Porteros i Andrea Romero

DIA 4 :  19/03/2015
Com que ens tocava matemàtiques a primera hora del matí i feia una mica de fred, vam decidir quedar-nos a classe i així poder ordenar una mica totes les mesures que havíem mesurat els dies anteriors. A més com que el parc és força gran ens hem repartit l’espai a mesurar, per tal que el pròxim dia entre tots puguem fer el perímetre del parc complert.
Cada grup hem començat a sumar els perímetres, a calcular les àrees de les zones dels parc…Per últim hem calculat a través de la següent fórmula l’error comés en les mesures.

Error = | Valor real – Valor experimental | / Valor real
Ens hem quedat ben sorpresos ja que els errors no eren pas una bogeria!

Valor experimental: el perímetre que hem mesurat nosaltres a través del metre, peus, rajoles…
Valor real: el perímetre que hem obtingut a partir de l’escala del mapa real.

Ruth P. Martínez i Maria Aguilar