CERVIÀ ANTIC A CICLE SUPERIOR

Benvingudes famílies , us volem informar que la setmana passada vam fer el projecte Cervià Antic a l’escola.

Els alumnes de cicle superior (5è i 6è ), vam estudiar com va ser la vida de les persones en el poble de Cervià antigament: com vivien, quins oficis tenien, les seves costums, quantes persones vivien al poble…

El primer dia vam anar a fer una visita guiada per en Gerard Oliver i tot anant pel poble i ens va explicar moltes coses interessants, una de les coses que ens va explicar va ser que hi havia dos Cervians: el del castell i el del monestir i la frontera era al torrent Anglí (carrer Torrent).
Un altre dia ens van venir a visitar dos persones que en saben molt sobre la història del poble: l’Àngel Turñé i l’Enric Rufí.

Resulta que abans al poble hi havia matalasser, carreter, ferrer, segador de dalla, modista, espardenyer, esclopeter i un munt d’oficis diferents que ara ja gairebé no existeixen. També botigues com ara la merceria on venien una mica de tot a més de les de menjar i pa.
L’escola era al carrer Hospital i hi havia dues classes: nenes i nens. El pati era la plaça i la pilota una mitja plena de parracs.

L’autobús d’anar a Girona funcionava amb vapor. Durant la guerra la gent s’amagava als refugis.
Moltes gràcies per venir, Àngel i Enric!
També vam dibuixar la Torre del Rellotge i l’últim dia vam fer una gimcana per tot el poble.