Category Archives: Cicle Inicial

CERVIÀ ANTIC A CICLE INICIAL

La setmana del 26 al 30 de novembre les nenes i nens de cicle inicial hem treballat el castell. Hem après com es construïen, qui els construïa tot mirant el PowerPoint dels castells de l’edat mitjana. Com no, hem volgut posar-nos a la pell dels cavallers i les princeses dels castells i per això hem preparat les disfresses, tot pintant escuts, retallant corones, retallant els cascs … Per semblar-nos en cavallers i princeses de veritat hem visitat el Castell de Cervià ben disfressats. Quin goig tots junts ! Des del castell de Cervià hem contemplat les vistes, hem recorregut els espais, ens hem ficat tots junts dins la torre de l’homenatge i finalment hem escoltat la llegenda del monestir de Santa Maria.

Hem preparat la visita del castell de Montsoriu tot mirant  la maqueta del castell, estudiant el recorregut per arribar-hi des de Cervià… Ja a la sortida vam caminar una bona estona abans d’arribar al castell  però va valer la pena. La Sandra i la Berta ens vam fer de guies pels diferents espais del castell (muralla, sala de cavallers, cisterna, pati d’armes, torre de l’homenatge, menjador …). Ens van impressionar les vistes que ens oferia del mar i del Montseny. Vam acabar amb les llegendes, una d’elles la de la dama roja. Hem escrit un petit diari de la sortida per no oblidar-nos del formidable castell de Montsoriu . Per acabar hem conegut a través de les tres bessones un dels reis més coneguts del món medieval el del rei Artur i els seus cavallers de la taula rodona.

TALLERS INTERCICLES DEDICATS A GUINOVART

Aquest primer trimestre als tallers de divendres hem treballat en Josep Guinovart, el qual era un artista que feia de pintor, dibuixant i gravador de diferents obres i escultures.

Ell va néixer a Barcelona l’any 1927 i Agramunt va ser la població on es va inspirar per fer les seves primeres obres. Després va viatjar molt i va realitzar diferents obres de ciutats diverses: Nova York, Madrid, Chile, Venezuela, Palafrugell, Barcelona, Milà… del qual va ser guardonat diverses vegades.

Els tallers realitzats durant aquest trimestre són:

• El llibre del mar: aquest taller començava mirant un video que es deia “Els viatges d’Ulises i les 3 bessones”. Després vam necessitar un full gran amb un llapis per començar a dibuixar un vaixell i el mar. Quan vam acabar de dibuixar-ho el podíem pintar o ombrejar amb el llapis. Teníem diferents materials i pintures (marró, blau, negre i daurat)per poder-ho fer com en Guinovart. Va ser molt divertit!
  • Quadres moderns: aquest taller primer estava plantejat d’una manera però després va canviar, perquè per als més petits era complicat realitzar-ho, per tant ho vam fer de tal manera que totes les edats ho poguessin fer perfectament. Així que el taller va consistir en fer un quadre abstracte com feia Guinovart amb l’ordenador dintre del programa tux-paint on els nens i nenes podien remenar tots els colors i formes possibles, sense fer res concret i quan acabaven ho imprimíem i s’ho retallaven i ho feien servir per decorar el que volguessin. Quedaven molt guais.
  • Sense títol: era un tipus de quadre diferent amb material divers: plastilina, sorra, cola liquida, un tros de cartró, vernís i color lila o verd. Primer s’ha de tallar un tros de cartró de una mida concreta i et prepares les formes de plastilina, després quan ho tinguessis preparat has de posar la cola liquida i a sobre hi afegíem la sorra i triaves el color verd o lila per dibuixar les línies . Finalment hi posaves les formes de plastilina i ho envernissaves tot. Era un quadre molt curiós.
  • Tela i palla ratada: era un quadre amb cartró i un llençol enganxat. Podies pintar-lo de diferents colors: verd, groc, blau i marró, perquè eren els colors que en Guinovart feia servir per fer els seus quadres. En acabar de pintar-lo li enganxàvem la palla per on volíem i ja estava acabat. Era un quadre original.
  • Agramunt II: El taller d’Agramunt II s’ha fet a la classe de 6è i hem treballat amb paper, cartró, blat i lletres. Es tractava de fer un quadre semblant al quadre d’en Josep Guinovart. I els hem exposat tots al passadís i han quedat xulíssims.
  • Lletres: Aquest taller l’ha fet la Maria, i anava de lletres i formigues. Podies enganxar formigues i lletres o les podies fer manualment. El taller ve d’un quadre d’en Josep Guinovart amb el títol “Lletres” i és un quadre conegut. Havíem de fer servir els colors marró i blanc igual que el pintor. Ens va agradar molt perquè podies fer-lo com volies, dibuixant formigues, arbres, cases…
  • Taller de paraules: Aquest taller no estava relacionat amb Guinovart. Era un taller on es feien paraules amb diferents materials que hi havia a la classe. Tenien una llista de paraules de l’Alegria Julià i cada alumne en triava una. Quan la tenien triada la podien dissenyar com volguessin i així formàvem una paraula de la setmana nova.

Alumnes de 4t

LA CASTANYADA

Hola a tots , el dia 7 de novembre es va celebrar la castanyada i els alumnes de 6è vam anar a buscar els nostres avis castanyers,  perquè així animessin una mica la festa. Ells  van anar a buscar les castanyes a cada classe per poder-les coure i a la tarda donar-les a tota la gent que en volgués.

Després, a les 15:00h,  van anar a buscar les paperines per poder ficar les castanyes a dins. I quan tothom va sortir al pati van ballar amb els alumnes i famílies la cançó Marrameu Torra Castanyes.

Quan es va acabar van repartir les castanyes als alumnes i famílies, també van repartir panellets. Després van jugar amb els nens i van explicar més històries i a les 16:30 van marxar cap a al muntanya .

Alumnes de 6è

PANELLETS I RECITAL DE POEMES I CANÇONS DE TARDOR

Ahir vam celebrar un bonic dia de tardor elaborant panellets i fent un recital de cançons, poemes i rodolins de tardor a Sant Genís.

A continuació podeu veure la recepta que ens han escrit els alumnes de cicle superior, així com les fotografies de les dues activitats que vam fer.

SORTIDA AL MUSEU D’ART PER VEURE LES OBRES DE GUINOVART

El passat dijous, dia 27 de setembre, vam anar d’excursió al Museu d’Art tots els nens i nenes de primària. A primera hora ens van venir a recollir dos autobusos: un per primer, segon i tercer i un altre per quart, cinquè i sisè. Ens van deixar a Girona, al barri vell, molt a prop de la Catedral.

Quan vam arribar ens vam agrupar; alguns van anar a esmorzar i d’altres a veure l’exposició. Ens vam agrupar per cicles (1r i 2n, 3r i 4t i 5è i 6è) i vam anar esmorzant i veient l’exposició per grups. 5è i 6è vam anar a esmorzar als jardins de la Catedral; 3r i 4t van esmorzar a la Plaça dels Apòstols; i 1r i 2n van esmorzar a la Plaça dels Jurats. Quan vam acabar d’esmorzar, vam anar caminant fins el Museu d’Art.

Dins del Museu d’Art vam anar a veure l’exposició temporal d’en Josep Guinovart, que és l’artista que estem treballant als tallers de plàstica. El que més ens va agradar de l’exposició va ser un quadre fet amb blat que no se sabia si el blat estava a sobre del paper o el paper a sobre del blat, els quadres més grans, el quadre amb el que Guinovart va fer un homenatge a Gaudí i li va posar un plat i un porró, la pintura on havia dibuixat un amic seu pintor que sortia tot blanc menys les pintures, el barret i la barba. El que menys ens va agradar va ser l’autoretrat que en Guinovart es va fer amb una porta, el retrat d’una noia amb tons vermells i grisos, i els quadres on havíem d’endevinar quin era el d’en Guinovart.