Category Archives: Educació Infantil

TALLERS INTERCICLES DEDICATS A GUINOVART

Aquest primer trimestre als tallers de divendres hem treballat en Josep Guinovart, el qual era un artista que feia de pintor, dibuixant i gravador de diferents obres i escultures.

Ell va néixer a Barcelona l’any 1927 i Agramunt va ser la població on es va inspirar per fer les seves primeres obres. Després va viatjar molt i va realitzar diferents obres de ciutats diverses: Nova York, Madrid, Chile, Venezuela, Palafrugell, Barcelona, Milà… del qual va ser guardonat diverses vegades.

Els tallers realitzats durant aquest trimestre són:

  • El llibre del mar: aquest taller començava mirant un video que es deia “Els viatges d’Ulises i les 3 bessones”. Després vam necessitar un full gran amb un llapis per començar a dibuixar un vaixell i el mar. Quan vam acabar de dibuixar-ho el podíem pintar o ombrejar amb el llapis. Teníem diferents materials i pintures (marró, blau, negre i daurat)per poder-ho fer com en Guinovart. Va ser molt divertit!
  • Quadres moderns: aquest taller primer estava plantejat d’una manera però després va canviar, perquè per als més petits era complicat realitzar-ho, per tant ho vam fer de tal manera que totes les edats ho poguessin fer perfectament. Així que el taller va consistir en fer un quadre abstracte com feia Guinovart amb l’ordenador dintre del programa tux-paint on els nens i nenes podien remenar tots els colors i formes possibles, sense fer res concret i quan acabaven ho imprimíem i s’ho retallaven i ho feien servir per decorar el que volguessin. Quedaven molt guais.
  • Sense títol: era un tipus de quadre diferent amb material divers: plastilina, sorra, cola liquida, un tros de cartró, vernís i color lila o verd. Primer s’ha de tallar un tros de cartró de una mida concreta i et prepares les formes de plastilina, després quan ho tinguessis preparat has de posar la cola liquida i a sobre hi afegíem la sorra i triaves el color verd o lila per dibuixar les línies . Finalment hi posaves les formes de plastilina i ho envernissaves tot. Era un quadre molt curiós.
  • Tela i palla ratada: era un quadre amb cartró i un llençol enganxat. Podies pintar-lo de diferents colors: verd, groc, blau i marró, perquè eren els colors que en Guinovart feia servir per fer els seus quadres. En acabar de pintar-lo li enganxàvem la palla per on volíem i ja estava acabat. Era un quadre original.
  • Agramunt II: El taller d’Agramunt II s’ha fet a la classe de 6è i hem treballat amb paper, cartró, blat i lletres. Es tractava de fer un quadre semblant al quadre d’en Josep Guinovart. I els hem exposat tots al passadís i han quedat xulíssims.
  • Lletres: Aquest taller l’ha fet la Maria, i anava de lletres i formigues. Podies enganxar formigues i lletres o les podies fer manualment. El taller ve d’un quadre d’en Josep Guinovart amb el títol “Lletres” i és un quadre conegut. Havíem de fer servir els colors marró i blanc igual que el pintor. Ens va agradar molt perquè podies fer-lo com volies, dibuixant formigues, arbres, cases…
  • Taller de paraules: Aquest taller no estava relacionat amb Guinovart. Era un taller on es feien paraules amb diferents materials que hi havia a la classe. Tenien una llista de paraules de l’Alegria Julià i cada alumne en triava una. Quan la tenien triada la podien dissenyar com volguessin i així formàvem una paraula de la setmana nova.

Alumnes de 4t

LA CASTANYADA

Hola a tots , el dia 7 de novembre es va celebrar la castanyada i els alumnes de 6è vam anar a buscar els nostres avis castanyers,  perquè així animessin una mica la festa. Ells  van anar a buscar les castanyes a cada classe per poder-les coure i a la tarda donar-les a tota la gent que en volgués.

Després, a les 15:00h,  van anar a buscar les paperines per poder ficar les castanyes a dins. I quan tothom va sortir al pati van ballar amb els alumnes i famílies la cançó Marrameu Torra Castanyes.

Quan es va acabar van repartir les castanyes als alumnes i famílies, també van repartir panellets. Després van jugar amb els nens i van explicar més històries i a les 16:30 van marxar cap a al muntanya .

Alumnes de 6è

PANELLETS I RECITAL DE POEMES I CANÇONS DE TARDOR

Ahir vam celebrar un bonic dia de tardor elaborant panellets i fent un recital de cançons, poemes i rodolins de tardor a Sant Genís.

A continuació podeu veure la recepta que ens han escrit els alumnes de cicle superior, així com les fotografies de les dues activitats que vam fer.

AUDICIONS A CÀRREC DELS ALUMNES DE L’ESCOLA

Durant aquesta setmana, els nens i nenes de l’escola que toquen instruments han realitzat audicions per mostrar als seus companys/es el seu instrument, com sona i com el toquen. Tots ho han fet molt bé, i aquesta activitat ha agradat molt als petits, que han pogut veure i escoltar en directe els instruments musicals. Moltes gràcies a tots els músics!


17/18_Audicions juny

Comiat d’una mestra de petits…

Després d’una etapa professional i personal increïble al vostre costat, me’n vaig de l’Aixart amb el més sincer agraïment cap a tots els que hem compartit  petites històries que fan gran la nostra escola.

Emprenc un nou camí amb la motxilla a vessar de lliçons apreses, d’il·lusions acomplertes, somriures i un munt d’estima compartida.

Moltes gràcies pel respecte que m’heu mostrat al llarg d’aquests nou anys, la confiança i col·laboració en el treball en comú que ens hem proposat pel bé dels petits, per l’amabilitat i l’alegria del dia a dia.

M’acomiado amb un breu article de capçalera de l’enyorat Carles Capdevila  amb el desig de, sigui aquí o a qualsevol altre racó de món, no deixar mai d’aprendre a ser-hi.

Mil gràcies per tant a petits, famílies i companyes.

A reveure!

Anna Soler

Acompanyar, estimar, ser-hi

Em deia la Pilar Ugidos, bona mestra artesana, que el centre i l’essència de l’educació no són ni els mestres ni els alumnes: són les relacions.

Jaume Cela s’agafa a la filosofia de Joan Carles Mèlich per concloure que el verb que conjuga l’educador és ser-hi. Que és molt més que ser: és ser en un lloc i en un moment. I al costat d’algú, esclar. Ser en un context, ser en companyia, ser plegats.

Som més el que fem que el que diem, som més el que decidim que el que pensem, som quan actuem i no quan reflexionem, i som en un context, el de les relacions. Per això és evident que més que persones tòxiques hi ha relacions que fan sortir el pitjor de nosaltres, i més que persones extraordinàries hi ha relacions que ens ajuden a projectar el millor de nosaltres. D’aquí la meva admiració creixent per les vocacions que consisteixen a tenir cura de persones, que donen tot el protagonisme al vincle.

Que siguem les relacions que tenim, com les tenim i amb qui, ens refrega una obvietat que massa sovint oblidem: que hem vingut a aquest món a estimar i ser estimats, a donar i a rebre. Tot és amor o bé la seva negació, que té una gamma que va des de la indiferència fins a l’odi, sempre tan oposat i tan proper a l’amor. O celebrem l’estima o exhibim a crits i a cops la seva absència. Tendresa i violència són expressions pures del mateix desig i necessitat: el d’estar pendent l’un de l’altre, ja sigui per cuidar-nos o fer-nos mal, per salvar-nos o per matar-nos.

I com que hem vingut aquí a relacionar-nos, l’educació és l’art i ofici sublim d’aprendre’n mentre s’ensenya i d’ensenyar-ne mentre s’aprèn. És més verb que substantiu, més exemple que discurs, viu del fet i no de la paraula, imposa la realitat sobre la idealització. Només sent-hi de veritat, de tot cor, sempre, pots aprendre i ensenyar a ser-hi.

CARLES CAPDEVILA 16/07/2016