UN TEXT PER A LES FAMÍLIES

Per a tots els pares i totes les mares amb nens i nenes en edat escolar. Un text per pensar en els més petits i petites de casa nostra davant d’aquesta situació de confinament:

Igual us ha donat per crear un horari estricte per als deures o simplement us esteu atabalant amb les tasques. Teníeu l’esperança de fer tota la feina de l’escola a part d’un munt d’activitats, manualitats i experiments. Els heu tret tota tecnologia fins que completin tot! Però la realitat és aquesta:

Els nostres fills estan igual d’espantats i preocupats que nosaltres. Senten tots els comentaris, veuen les notícies i noten la nostra ansietat.

Mai han viscut res així i la idea de no tenir escola i estar de vacances s’ha convertit en la realitat d’estar atrapats a casa sense poder veure els seus amics.

Segons passin els dies notareu un augment en problemes de comportament. Pot ser ansietat, enuig o ràbia cap al fet de no poder fer les coses normals. Veureu més enrabiades i comportaments negatius. Això és normal i esperat en aquests temps excepcionals.

El que necessiten els nostres fills ara mateix és sentir arropats i estimats. Això pot significar que heu de trencar aquest horari perfecte i donar-los molt afecte. Podeu jugar, pintar, jugar a jocs de taula, veure pel · lícules, fer visites virtuals a museus. Comenceu junts a llegir un llibre o simplement espaxurreu-vos sota les mantes i no feu res!
Cal saber aburrir-se

No us preocupeu que es quedin enrere al cole. Tots els nens estan en la mateixa situació i no passarà res. Quan es torni a l’escola es posaran tots a el dia. No discutiu amb els vostres fills perquè no volen fer la tasca de mates, no els crideu per no voler seguir l’horari.

Si us podeu quedar amb una cosa que sigui això:
Quan acabi aquesta situació, la salut mental dels nostres fills serà més important que les seves capacitats acadèmiques i com s’han sentit durant aquest temps es quedarà amb ells, molt més temps que la memòria dels deures que van fer.

UNA ABRAÇADA