Avui és el dia mundial de la conscienciació sobre l’autisme.
Us deixem un article molt interessant i aquí sota un vídeo “Mi hermanito de la luna” on una nena ens parla de l’autisme del seu germà des de la seva perspectiva.
Mestres de 5è
Mestres de 5è
Benvolgudes famílies,
Seria recomanable poder crear una rutina diària, buscar i donar responsabilitats als nens i nenes durant aquests dies.
Unes de les rutines seria intentar que puguin treballar com fins ara, fent una mica d’horari o organització. Per això, hem creat un espai de treball per tal de poder continuar amb les tasques escolars. El document adjunt us explica com poder accedir.
Molts dels alumnes ja han començat a treballar i a compartir coses. Si entreu al Classroom podeu trobar moltes coses. Us deixem aquí una petita mostra.
El dimarts 10 de març, l’alumnat de 5è vam fer una sortida a Barcelona per visitar el Museu d’Història de Catalunya.
Al Museu, vam fer el taller: Habitatge i vida quotidiana al llarg del temps.
Acompanyats d’unes fantàstiques guies, vam fer un viatge pel temps visitant els habitatges des de la prehistòria fins l’època actual.
Des d’un primer moment, ens vam convertir en els protagonistes de la història. La guia anava donant la vestimenta de cada època a un alumne/a i ens anava explicant tots els detalls: com vivien, què menjaven, com s’organitzaven, de què treballaven, etc.
Va ser una experiència molt divertida que ens va ajudar a posar-nos a la pell dels nostres avantpassats, coneixent una mica més la nostra història.
Quan vam acabar la visita, vam anar dinar per agafar forces i vam fer una petita volta pel Port fins arribar a l’Estàtua de Cristòfor Colom i el Maremàgnum.
Ens ho vam passar d’allò més bé!
FOTOGRAFIES MUSEU HISTÒRIA DE CATALUNYA
Avui, 19 de desembre, han vingut els Mossos d’Esquadra a fer-nos una xerrada anomenada “Internet segura”. Ens han explicat la importància de fer un bon ús d’internet, ja sigui a l’hora de cercar informació, comunicar-nos a través de xarxes socials, jugar a jocs en línia…
És molt important que demanem l’autorització als pares i mares a l’hora d’utilitzar qualsevol eina i contingut, comunicar-nos amb persones que coneguem i sempre fent-ho des del respecte.
Ha estat una xerrada molt interessant que ens ha ajudat a conèixer millor el món digital i tot el que comporta.
El 12 de novembre vam anar d’excursió a la Fageda d’en Jordà i a la zona volcànica de la Garrotxa. Primer de tot, a l’arribar vam esmorzar i després ja vam començar a realitzar les activitats.
La visita a la zona volcànica de la Garrotxa la vam fer en un trenet i ens anava explicant tot allò que veiem: l’entorn del volcà Croscat, el Torn, el Pomareda i el Martinyà. Ens vam aturar al peu del volcà Croscat on el guia ens va explicar la història, la flora i la fauna de la zona.
Va ser molt interessant fer el recorregut i poder observar la zona volcànica avui adormida.
Pel que fa a la Fageda d’en Jordà, ens vam pujar a uns carruatges de cavalls i també vam recórrer el paratge. Tot i que encara no hi havia el color ataronjat o vermellós de l’època de l’any a les fulles, va ser un passeig molt agradable i divertit gràcies a les explicacions del guia. Fins i tot, ens van recitar un poema de Joan Maragall que deia el següent:
Saps on és la fageda d’en Jordà?
Si vas pels vols d’Olot, amunt del pla,
trobaràs un indret verd i profond
com mai cap més n’hagis trobat al món:
un verd com d’aigua endins, profond i clar;
el verd de la fageda d’en Jordà.
El caminant, quan entra en aquest lloc,
comença a caminar-hi a poc a poc;
compta els seus passos en la gran quietud:
s’atura, i no sent res, i està perdut.
Li agafa un dolç oblit de tot lo món
en el silenci d’aquell lloc profond,
i no pensa en sortir, o hi pensa en va:
és pres de la fageda d’en Jordà,
presoner del silenci i la verdor.
Oh companyia! Oh deslliurant presó!
Va ser un dia molt entretingut i ens ho vam passar d’allò més bé!
Aquestes dues últimes setmanes d’octubre ens han portat el kit de robòtica de LEGO. A l’àrea de medi hem dedicat sis sessions a realitzar diferents activitats per tal de treballar què són els engranatges, les politges,… a través de la programació de moviments i accions de les diferents peces o construccions.
Ens va agradar molt perquè ens vam poder iniciar en el món de la robòtica i vam començar a programar.
Esperem tornar a repetir aquesta experiència!
Els alumnes de cicle Superior (5è i 6è) ahir, 28 de març, vam anar al Castell de Cardona i a les mines de Sal.
Vam poder fer una visita per l’imponent castell, on ens van explicar una mica la seva història, qui hi vivia, amb quin objectiu es va construir el castell… Segles i segles s’amaguen dins d’aquesta fortalesa, on hi ha també la col·legiata de Sant Vicenç, una joia del romànic. Els alumnes van poder endinsar-se en la història amb una petita representació. S’ho van passar molt bé!
Després, vam anar cap a les Mines de Sal. Aquestes són un fenomen natural únic al món i encara avui creix a mesura que la pluja l’erosiona. Els seus 120 metres són només la punta d’una enorme muntanya de prop de dos quilòmetres de profunditat. Durant una hora, ens van endinsar fins a 86 mestres i vam poder gaudir de l’espectacle de formes i textures que ens ofereix el massís salí.
Un cop acabades les visites, vam poder gaudir d’una estona de joc i diversió tots plegats!
Avui dia 12 de novembre, ens han visitat els Mossos d’Esquadra. Ens han dit que ells, entre altres feines, també viguilen Internet i ens han donat alguns consells de com actuar.
Diuen que hem d’anar amb molt de compte, no parlar amb gent desconeguda i si tenim algun missatge d’algú que no coneixem que el bloqueguem. En cas de que ens insultin o ens molestin, no ho esborrem o fem una captura de pantalla, així tindrem una prova. Després cal demanar ajuda a pares, família, mestres, amics o els mossos d’esquadra.
Hem de tenir molt RESPECTE amb tothom,
També ens han orientat de com tenir una contrasenya segura, no posem el nom ni 12345. Ha de tenir majúscules, minúscules, números, símbols…
Ens han dit que els policies ajuden, no hem de tenir por encara que portin alguna arma.
A tots ens ha agradat molt la xerrada i tindrem en compte els consells que ens han donat.
Moltes gràcies!
Els alumnes de 5è hem fet tres sessions de robòtica.
La primera sessió vam fer proves i vam aprendre una mica com funcionaven les coses. La segona sessió vam començar a fer servir engranatges, politges i corretges.
Però l’última sessió vam construir un robot que eren uns ocellets que giraven i cantaven. Quan vam acabar vam fer altres robots,com per exemple: un cocodril que obria i tancava la boca,
un mico que picava amb les mans i també d’altres.
Ens va semblar una activitat molt divertida!
Els alumnes de 5è hem començat el curs aprenent i investigant característiques del nostre planeta, la Terra. Com és? De quins elements està formada? Quins moviments fa i quan triga a fer-los? etc.
Hem pogut comprovar que l’univers és immens i que hi ha un nombre incalculable d’astres. Així, donant forma al nostre Sistema solar, hem elaborat un desplegable amb tots els planetes de la Via Làctia.
Ens ho hem passat molt bé!