L’alumnat de cinquè avui hem tingut el privilegi de rebre una visita dels Mossos d’Esquadra. Ens han parlat dels avantatges i dels perills de l’internet. Hem pogut aprendre coses noves i també hem pogut participar i parlar amb els professionals que ens han vingut a fer la xerrada.

Visita dels Mossos d’Esquadra a 5è
Espais d’aprenentatge: D’on ve la nostra roba?
Posem el punt i final al nostre espai d’aprenentatge D’on ve la nostra roba? En aquest espai d’aprenentatge ens vam inspurar en diferents projectes d’investigació per cercar informació d’on venia la nostra roba, entendre el funcionament de les empreses tèxtils actualment i treure les nostres pròpies conculsions sobre el model econòmic d’aquest sector.
Cada grup que ha passat per aquest espai ha realitzat la mateixa investigació però ha canviat la seva forma de comunicar-ho. El primer grup va realitzar un mural on explicava el problema que hi havia amb la indústria tèxtil.
El següent grup va realitzar un vídeo on es van grabar explicant el problema que havien investigat.
21Finalment, els dos darrers grups que van pasar per l’espai, van realitzar conjuntament una investigació i una posada en escena com la que veureu a continuació. Amb la investigació, redaccióp, sonorització i animació completes del vídeo, aquí en teniu el resultat final dels tres grups.
Grup 1
Grup 2
Grup 3
Atrapallibres 2024
Un curs més, l’alumnat de 5è de l’Escola Bages hem participat a l’Atrapallibres. Hem esdevingut jurat literari valorant 3 llibres que hem llegit a l’aula. Els llibres d’aquesta edició han estat un llibre d’acció, El bandit i les bessones Mataquín, d’Oriol Canosa; el llibre de poesia d’en Miquel Desclot, Nas de pallasso; i el còmic Fora de lloc, de l’autoa Lucy Knisley.
Després de llegir-los a classe vam assistir a la trobada de jurats al Conservatori Municipal de música de Manresa on, juntament amb altres escoles, vam conèixer els autors Oriol Canosa i Miquel Desclot i a la traductora Maria Bertran. Els vam poder escoltar i fer preguntes per acabar de decidir cap a on aniria el nostre vot.
Ha estat una experiència literària molt enriquidora i unes lectures interessentíssimes.
Podeu veure’n algunes imatges fent clic aquí.

Sortida Guixot de 8
El passat divendres 8 de març, vam realitzar una sortida molt lúdica i interessant a Taradell, al museu-taller anomenat Guixot de 8. En una antiga fàbrica, s’hi ha ubicat un gran espai ple de jocs i escultures fetes amb bicicletes, estris de cuina, aparells de gimnàstica, … i un munt d’estris a qui l’autor, ha donat un segona vida reconvertint-los enginyosament en jocs d’habilitat.
Vam conèixer el seu autor, qui ens va presentar una sèrie de jocs i després vam poder jugar i provar-los entre tots lliurement. Vam tenir l’oportunitat de fer de creadors i de fabricar els nostres jocs amb tot de material reciclat per a l’ocasió.
Va ser una visita única i molt interessant per descobrir un món d’il·lusió i creativitat.
Pàgina web: Guixot de 8

Robòtica
Un any més, hem introduit els robots a les nostres aules per, durant tot un dia, iniciar-nos en la programació de robots LEGO. Mitjançant unes pràctiques hem anat entenent com funcionen els entorns de programació. Al final, hem pogut construir els nostres propis robots seguint instruccions i donar-los moviment.
Si cliqueu aquí, veureu imatges i vídeos de les nostres creacions.
Entrevistes esportives
Aquí teniu el resultat del treball de tota la setmana, les entrevistes esportives que vam preparar per als nostres mestres. Ha estat un treball que ha posat a prova totes les nostres habilitats com a comunicadors. Volem agrair a tots i totes les mestres que van col·laborar i es van explicar tot sobre els esports que practiquen, sense ells i elles això no hagués estat possible, aquí en teniu el resultat, esperem que el gaudiu tant com nosaltres!
9
Participem als Projectes Compartits de Residus
Un any més, l’alumnat de 5è de l’Escola Bages participem al Projecte Compartit de Residus organitzat pel Camp d’Aprenentatge del Bages. Dins de les activitats que realitzem hi ha dos tallers que hem dut a terme a l’escola : Les propietats dels materials i Fem sabó.
Al taller Les propietats dels materials vam aprendre de forma pràctica una propietat nova per a nosaltres, la densitat. També vam poder descobrir moltes propietats d’un material molt abundant i en el nostre dia a dia, el plàstic. A les imatges podreu veure com vam experimentar per aprendre el màxim de coses.
El taller Fem sabó es va dur a terme durant les tardes del dilluns i dimarts 5 i 6 de febrer. L’alumnat de 5è A i 5è B vam elaborar el nostre propi sabó a partir d’oli de cuina usat. Vam seguir les indiccacions dels mestres del camp d’aprenentatge que ens van ensenyar pas a pas com elaborar el sabó i ens van explicar les normes de seguretat.
Han estat dos tallers molt interessants que ens han apropat més encara a conèixer com és el món que ens envolta i ens ha conscienciat sobre quins son els seus usos i el seu reaprofitament.
CANTÀNIA 2024 ‘Naufragi’
CANTÀNIA 2024 ‘Naufragi’
Un grup d’alumnes es disposa a fer el viatge de final de curs en un enorme creuer. Es tracta d’un vaixell de luxe colossal que contamina molt i és un exemple clar de mitjà de transport poc sostenible.
Els dos protagonistes de l’obra, en Biel i la Martina tenen visions oposades sobre la manera de viatjar: ell opina que allò és un dispendi de recursos i una màquina de contaminar, però la Martina, creu que són joves i han de viure el present!
Sortida a Cardona
El dimarts, 7 de novembre els nens i nenes de cinquè de l’escola Bages vam anar a Cardona. En arribar vam esmorzar i després vam visitar el castell de Cardona i la seva església.
També vam anar a la mina de sal. Ens van explicar que la muntanya de sal de Cardona es va formar gràcies a què les plaques tectòniques van xocar. Em va cridar l’atenció el ratpenat enganxat a la sal, que no s’havia podrit perquè la sal actua com una nevera.
Ens van dir que una empresa d’explosius va aprofitar que hi havia potassi per cavar i guanyar diners. Però hi havia un problema, cada cop havien de cavar més profund per aconseguir més potassi, això feia que s’escalfés més, per això van haver de deixar-ho.
Finalment vam dinar i vam jugar una estona abans de tornar cap a l’escola.
Em va agradar molt la sortida. (Hanyan Li)
Espai: programació amb l’ordinador
Els alumnes de 5è han començat a fer programació amb l’ordinador.
Aquesta tasca de setmanes finalment ha tingut el seu resultat. Aquí podeu veure alguns dels seus treballs.



