Hola nois i noiesss de 2n, bona entrada al mes de juny!
Aquesta setmana passem a la fase 2 del desconfinament, ja comença a fer caloreta, podrem estar més estona al carrer, retrobar-nos amb alguns companys i amics que potser feia temps que no veiem, però, com ja sabeu, sempre respectant les mesures de seguretat!
Aquests dies els/les mestres de l’escola hem estat elaborant la Xarranca del confinament, quan la pengem a la pàgina de l’escola mireu-la perquè hi sortiu tots! A més a més, està quedant molt xula… Quan la publiquin ja us ho farem saber.
Resultat de l’experiment de dilluns passat i conclusions:
ACTIVITATS AVALUABLES per aquesta setmana:
Per aquells alumnes que imparteixen l’assignatura de religió, l’Ana ens ha fet arribar aquesta activitat, es diu “el bon samarità”. Si algú que no fa religió, té ganes de fer aquesta feina, també pot fer-la.
Primer veieu el següent vídeo i després trobareu una activitat per treballar la història.
Activitat:
Heu de fer un dibuix de l’escena que més us hagi agradat.
Sota del dibuix feu les respostes a les següents preguntes:
Quin dels tres homes és una bona persona?
Com ajudes tu?
Quines coses fas per ajudar a la teva família?
Avui és dilluns, 1 de juny. Ja hem acabat el mes de maig i és per això que anem a revisar la graella de control del temps on vau recollir les dades durant el mes passat.
Ja us vam dir que els científics que estudien les dades del temps es diuen meteoròlegs, ells, a més de predir el temps que farà, estudien les dades que recullen, reflexionen sobre elles i treuen conclusions que els ajuden a aprendre per millorar les seves prediccions.
Doncs recuperem la graella, si algú no ha pogut fer-la pot consultar les dades en una pàgina web.
Observa, investiga i respon:
Quin és el dia que vas enregistrar la temperatura més alta?
Quin és el dia que vas enregistrar la temperatura més baixa?
Diuen que “al maig cada dia un raig” perquè és un mes molt plujós. Compta quants dies vas enregistrar pluja durant el mes de maig.
Quin és el dia amb l’interval més gran entre maxima i mínima del mes?
Quin és el dia amb l’interval més petit?
Quina diferència de temperatura es va produir durant el mes de maig? (resta la temperatura màxima de la mínima). (Si vas anotar les màximes i les mínimes, hauries de fer 2 restes, una entre les màximes més extremes i una altra entre les mínimes)
Si t’atreveixes pots fer un diagrama de barres, a l’eix horitzontal inferior es posen els números corresponents als dies del mes. A l’eix vertical es posen els números corresponents a les temperatures.
Sobre cada número aixeques una línea tan alta com la temperatura que va fer aquell dia. (Aquest dibuix pot ajudar-te)
Si vas recollir màximes i mínimes pots escollir entre representar només les màximes o bé sobre cada número fer una barra de color vermell per les màximes i una altra de diferent color per a les mínimes.
Envia’ns la foto de les teves graelles amb el recull de dades.
ACTIVITATS DE MATEMÀTIQUES:
AcTRIvitat 7.Els cucs de Fibonacci (1) Plantegem i comencem a pensar!
Avui és dimarts, 2 de juny. Us presentem una activitat de castellà, per començar avui (tres etapes) i continuar dijous (dues etapes): l’aventura pirata!
ACTIVITAT DE CASTELLA: L’aventura pirata (Primera part)
Per tal de completar l’aventura i trobar el tresor, haurem d’anar seguint pas a pas tots els reptes que es trobaran els pirates. Ens podeu fer arribar les respostes en un full. Endavant!
Activitat optativa: Bmatheroes, 10a i última sessió: Com cada setmana, però aquest cop a les 7 de la tarda, el Bernat i el Jordi ens portaran un nou experiment per aprendre i divertir-nos! i, aquesta setmana, per ser la darrera, l’experiència serà impressionant…
Al següent enllaç hi trobareu el material necessari per a fer l’experiment i podreu accedir al directe:
Avui és divendres, 5 de juny. Per acabar la setmana farem un experiment!!! La semana passada vam fer una experiència amb foc, aquesta setmana ho farem amb aigua.
ACTIVITAT DE CONEIXEMENT DEL MEDI-EXPERIMENTACIÓ: Aigua de colors viatgera.
Per fer aquest experiment necessitarem:
7 recipients transparents (Gots de vidre o plàstic, pots)
6 talls de paper de cuina
colorant alimentari de colors: groc, vermell i blau
aigua
Procés: Consell previ, posar els gots afilerats en un lloc que no molestin per poder-los deixar unes quantes hores sense que facin nosa.
Primer de tot posem aigua als gots dels extrems (1r i 7è) després al got 3r i 5è, de manera que ens quedaran alternats els gots amb aigua i sense aigua. (gots senars amb aigua, gots parells sense aigua.
Posem 6 gotes de colorant vermell als gots dels extrems
Posem 6 gotes de colorant groc al got 3r.
Posem 4 gotes de colorant blau al got 5è.
Amb cadascun dels talls de paper de cuina fem un xurro, les dobleguem pel mig i posem un extrem del paper en un got amb aigua i l’altre extrem en el got del costat sense aigua, introduïm les tires de paper fins al fons.
Deixem els gots i esperem, anem observant, l’experiment necessita unes 12 hores.
Objectiu:
Observar la barreja de colors.
Adonar-nos que el paper de cuina és un material que ens serveix per traspassar líquids.
Activitat per entregar:
Envian’s, al correu del curs, les teves respostes a les preguntes següents:
Què ha passat?
Com han quedat els talls de paper de cuina?
De quin color és l’aigua dels gots parells: 2n, 4t i 6è?
Què t’ha semblat aquest experiment?
Pots escollir respondre per escrit, amb un àudio o un vídeo. També ens pots enviar una foto de com ha acabat el teu experiment.
ACTIVITATS DE MATEMÀTIQUES:
AcTRIvitat 7. Els cucs de Fibonacci (3). Reflexionem i anem més enllà!
Bmath (15 minuts diaris)
Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.
Hola!!!
La viodeotrucada ha sigut molt divertida com sempre!!
Fins aviat!!
Lucas Alonso Solano
Me n’alegro Lucas, i espero que la darrera sigui la millor de totes.
Records a tots!!!
Alba