Bee bots

Aquestes dues últimes setmanes hem tingut la maleta dels bee bots a l’escola i ens ha servit per treballar l’iniciació a la robòtica i a la programació. Hem muntat diferents racons pels quals hem anat passant i hem hagut d’aconseguir que el bee bot fes el recorregut indicat. També hem treballat als ordinadors algun joc de programació que podeu trobar a la pastanya TAC.

Ha sigut molt divertit i interessant!!

La centena

Ja fa uns dies, vam començar a treballar la centena i per fer-ho vam estar utilitzant els reglets. Per grups havíem de construir una centena. Van sortir diferents representacions que després vam anar explicant a la resta de companys. De cada presentació ens fixàvem en com havíen pensat els companys per fer-ho, si les estratègies havien sigut bones i si s’havíen equivocat on ho havíen fet i perquè.

Ara ja sabem que 1 centena = 100

Algunes representacions que ens han sortit:

Taller “Els nostres residus”

Aquest dimarts, la Montse de la deixalleria mòbil, ens ha vingut a la classe a fer un taller.

Ens ha repartit unes imatges amb molts residus diferents i després un per un hem anat sortint i l’havíem de posar al contenidor que creiem que anava.

Un cop els hem tingut tots posats hem revisat que no ens haguéssim equivocat! N’hi havia algun fora de lloc. Al contenidor de rebuig hi ha d’anar molt poques coses, només els bolquers, el que escombrem,… Totes les altres coses es poden reciclar o als contenidors o a la deixalleria.

Dates de caducitat

Parlant de la conservació dels aliments hem vist que tot producte alimentari porta una data de caducitat, una data a partir de la qual millor no consumir-lo. Hem portat tot d’envasos de casa i per parelles hem buscat si trobàvem les caducitats en els diferents productes.

Hem vist que en alguns es veu molt bé i amb color negre, alguns altres està amb ralleu al plàstic o al cartó i alguns altres està amb una etiqueta.

Per poder llegir bé les dates hem de tenir en compte el producte del qual es tracta. Els productes frescos (iogurts, llet fresca, formatge fresc, coca,…) es fan malbé abans i en les dates de caducitat no hi ha l’any, només el dia i el més. En els productes que no són frescos (pasta, galetes, cereals, xiclets, sucs, aigua,…) i sol haver el més i l’any. Això ho hem de tenir en compte quan mirem la data de caducitat, a part que en molts productes el més l’escriuen amb números de l’1 al 12.

Cal dir que si els productes no es guarden amb unes bones condicions (sobretot els productes frescos a la nevera) pot ser que es facin malbé abans de la data de caducitat.

Treballem l’esquelet

Des de que hem començat el curs els alumnes de 2n hem estat treballant l’esquelet, els músculs i l’alimentació. Els primers dies vam estar parlant que els ossos ens servien per aguantar-nos drets i vam fer una activitat per muntar un esquelet a mida real. Vam resseguir el contorn d’un company i després vam anar posant els ossos que sabíem on anàvem. La clavícula ens va costar una mica, no sabíem on col·locar-la, ara ja sabem que connecta l’húmer amb la columna vertebral.
També hem aprofitat per fer un racó a la classe amb tot de radiografies que hem anat portant i hem parlat de la diferència entre una radiografia i una ecografia.
Vam portar l’esquelet que tenim a l’escola i vam poder veure’n tots els ossos.
Aquí teniu unes quantes fotos d’aquests dies.

INICIEM UN NOU CURS

Benvinguts a segon!!! Un nou curs que de ben segur que ens portarà noves oportunitats d’aprendre, créixer i passar-nos ho bé!!

Molt bon curs per a tothom!

Cadáveres Exquisitos

Desde principio de este curso los niños y niñas de 2º estamos participando en un proyecto telemático con otros centros de Cataluña. Se trata de la creación de un Cadáver Exquisito por parejas… Este proyecto lo hemos hecho a la hora de castellano, nos ha dado para mucho! Además de crear nuestros dibujos, hemos aprendido quiénes eran los surrealistas, ya que los Cadáveres Exquisitos parten de esta corriente artística, y hemos podido ver y comentar algunas obras de los surrealistas como Dalí, ¡algunas son realmente extrañas! También pueden hacerse escritos surrealistas… Nosotros lo hemos hecho, inspirándonos nuestros sueños, ¡que a veces pueden ser muy disparatados!

Podéis visitar la página web de “Projectes Espurna” para conocer más sobre el proyecto; vereis parte del trabajo previo, el proceso y finalmente nuestras creaciones. Han quedado fantásticas!

2ªA: https://sites.google.com/view/cadavers1718-p-grup-b/bages-c?authuser=0

2ºB: https://sites.google.com/view/cadavers1718-p-grup-b/bages-d?authuser=0

Ginmàstica a l’Ateneu de les Bases

Avui dilluns 9 d’abril, hem anat a l’Ateneu a fer una classe de ginmàstica rítmica, aquí teniu un vídeo d’un fragment de la sessió:

La Petita Puça 2018

Els nens i nenes de 2n hem treballat de valent i per fi ha arribat el dia! Malgrat la nevada hem pogut fer la cantata i ho hem fet genial!

Si voleu veure les fotos i els vídeos, cliqueu el dibuix:

COLÒNIES 2017-2018

Ja som a La Carral!!!

Famílies, ens ho estem passant d’allò més bé!  Hem jugat, hem fet activitats molt divertides i ara ja estem dinant, el menjar és boníssim! Comencem els àpats amb molt de ritme!

Si voleu veure més fotos de l’estada cliqueu aquesta foto