7a setmana del 3r trimestre

 Bon dia  nenes i nens,

Com esteu? Esperem que tots bé. Ja comencem la darrera setmana del mes de maig!

Hem vist a la videotrucada que feu bona cara. També ens hem adonat que us agraden molt les endevinalles! Recordeu que demà dimarts, dia 26, en farem una altra i ens agradaria molt que hi fóssiu tots. Penseu a mirar l’horari de connexió perquè és diferent del de la setmana passada, aquest cop ens veurem al matí.

Avui trobareu un experiment per fer i us volíem comentar que la setmana vinent us en proposarem un altre, per divendres, 5 de juny convindria que tinguéssiu colorant alimentari líquid a casa de colors: blau, vermell i groc (en podeu trobar a la zona on hi ha els productes per fer pastissos dels supermercats).

I ja per acabar, dir-vos que estem en un moment de canvi de fase de la pandèmia del coronavirus, encara no sabem quines seran les noves directrius de cara al mes de juny. Quan tinguem més informació us la farem arribar el més aviat possible.

A continuació trobareu la planificació d’activitats avaluables per aquesta setmana que hem preparat les i els mestres de cicle inicial. Recordeu que teniu altres propostes de treball a la pestanya superior del blog, on diu ÀREES, allà podeu fer més feina de diferents matèries, també podeu seguir programes de televisió, ràdio, fer feines que trobeu per internet, i, on podeu trobar moltes propostes de fitxes per treballar des de casa (podeu escollir i fer la que us sembli més adient) és a la pàgina de livewoorksheets.com.

 Planificació d’activitats avaluables per aquesta setmana:

DILLUNS, 25 

ACTIVITAT DE CONEIXEMENT DEL MEDI-EXPERIMENTACIÓ: Serps negres

Avui és dilluns, 25 de maig. Per començar la setmana us proposem fer un experiment on farem ous i quan hi posem foc, observarem com d’aquests ous en neixen serps negres.

Consell: Per fer aquesta experiència és millor que busqueu un lloc ventilat i que el voltant estigui buit. Haureu d’encendre els ous, per acostar el llumí, l’encenedor o una espelma als ous és millor que demaneu ajuda a un adult (o germà/na gran).

Per aquest experiment necessitarem:

– 4 cullerades de sucre                       – un recipient petit 

– 1 cullerada de bicarbonat               – un plat de vidre o ceràmica

– alcohol                                                – la part superior d’una ampolla

– sorra/graveta                                     – una cullera.

– escuradents                                       – un encenedor o llumí, espelma

Procés:

  1. Posem la sorra al plat i la deixem a una banda

  2. Posem el sucre i el bicarbonat dins el recipient i barregem bé.

  3. Un cop barrejat, agafem la part superior de l’ampolla, hi posem la barreja, afegim alcohol, ho remenem amb un escuradents i ho presionem perquè quedi més compacte.

  4. Agafem el plat amb la sorra, el ruixem tot amb alcohol perquè tingui més facilitat per cremar.

  5. Agafem la barreja, dins la part superior de l’ampolla, destapem i fem caure l’ou sobre la terra.

  6. Si voleu, amb la barreja que ens ha sobrat, podeu fer més ous de serp.

  7. Anem a un lloc on no hi hagi perill. Mullem amb una mica més d’alcohol i ja es pot acostar el foc als ous.

Moments de màgia: Ja podeu gaudir de l’espectacle, heu de tenir paciència i esperar que acabi la combustió; les serps negres sortiran de l’ou…

Quan hagi acabat, esperem una mica a tocar-ho, que ja estigui fred. Com noteu la textura de la cobra?

Activitat per entregar:

  • Explica què ha passat, t’ha sortit?, com és la textura de la cobra quan s’ha refredat, a què s’assembla? què t’ha sorprès? t’ha agradat?. Envia’ns el teu escrit al correu de l’escola.

  • Si vols, pots enviar-nos també alguna imatge.

ACTIVITATS DE MATEMÀTIQUES:

AcTRIvitat 6. QUELIs: prismes i nombres(1) Plantegem i comencem a pensar!

Clica per saber què has de fer

Bmath (15 minuts diaris)

Activitat optativa: 6a setmana concurs matemàtiques (Informació a l’àrea de Matemàtiques)

DIMARTS, 26

ACTIVITAT DE VALORS I LLENGUA: 

Avui és dimarts, 26 de maig. Parlarem d’una emoció: la por. La por és un sentiment natural que tots coneixem, tots en tenim de por. Per poder parlar bé sobre la por, volem que gaudiu d’aquest conte amb molta atenció:

Conte: El Petit Koala es Queda Sol.

Podeu escollir qualsevol dels dos formats per conèixer el conte:

Per saber moltes més coses sobre la por, us recomanem el següent vídeo de l’ INFOK, Quina és la teva por?  

https://www.ccma.cat/tv3/alacarta/programa/infok-19052020/video/6043630/

Treball per entregar:

Envia’ns un text on ens expliquis:

  •  les situacions on sents por,

  • què fas quan tens por?

  • com la pots combatre? Quins recursos es poden utilitzar per calmar-se quan se sent por?

Bmath (15 minuts diaris)

DIMECRES, 27

ACTIVITAT D’ANGLÈS

 Invent your Pokemon! Entreu a la pestanya d’anglès si voleu saber com inventar-vos un Pokemon 🙂

ACTIVITATS DE MATEMÀTIQUES:

AcTRIvitat 6. QUELIs: prismes i nombres(2) Comprovem i seguim pensant!

Bmath (15 minuts diaris)

DIJOUS, 28

Avui és dijous, 28 de maig. Dia Nacional de la Nutrició. Aquest any s’ha escollit el lema “Llegeix les etiquetes dels aliment: Alimenta la teva informació” amb la finalitat que seleccionem millor els productes alimentaris que comprem per aconseguir una alimentació més saludable. Sempre que mengeu un aliment, busqueu si porta etiqueta i quins són els ingredients, de què està fet… us sorprendreu!

ACTIVITAT DE MÚSICA I LLENGUA: Cantem aquesta cançó sobre els aliments.

Qui vulgui ens pot ensenyar com canta aquesta cançó: La masovera (The Penguin)s:

ACTIVITAT: Podeu escollir una de les dues fitxes o fer-les totes dues:

  1. més fàcil: https://es.liveworksheets.com/tk627956my

  2. més difícil: https://es.liveworksheets.com/qm627505gn

ACTIVITAT DE MATEMÀTIQUES:

Bmath (15 minuts diaris)

Activitat optativa: Bmatheroes: Com cada setmana, a les 6 de la tarda, el Bernat i el Jordi ens portaran un nou experiment per aprendre i divertir-nos!

Material que necessiteu i enllaç a l’experiment 9:

https://drive.google.com/file/d/1QxXTd0V0x1AqZfcO–OGhnHKx3JOhiMK/view

DIVENDRES, 29

ACTIVIDAD DE CASTELLANO:

Canción de los días de la semana en castellano:

Y ahora practica con los días de la semana (recuerda que miércoles y sábado se  escriben con acento).

Los meses del año que sabéis en catalán, se escriben de forma parecida en castellano, fíjate bien para no cometer errores:

enero, febrero, marzo, abril, mayo, junio, julio, agosto, septiembre, octubre, noviembre, diciembre.

En este enlace encontraréis la ficha que debéis hacer:

 https://es.liveworksheets.com/yc206523xe

ACTIVITATS DE MATEMÀTIQUES:

AcTRIvitat 6. QUELIs: prismes i nombres(3). Reflexionem i anem més enllà! 

Bmath (15 minuts diaris)

Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.