Hola nois i noies de 2n,
De nou comença una altra setmana i ja tenim a punt les activitats per fer des de casa. Esperem que us agradin, les trobeu interessants i fins i tot algunes divertides, perquè us facin passar una bona estona.
La setmana passada vam fer les videotrucades de les classes i ens va agradar molt veure-us. A més a més, hi éreu gairebé tots, les mestres estem molt contentes, perquè teniem moltes ganes de parlar amb vosaltres i de saber si estàveu tots bé.
Com a la videotrucada, alguns teníeu molt interès per aprendre les taules de multiplicar, us hem posat una cançó per aprendre-les amb música a l’ÀREA de Matemàtiques que hi ha a la pestanya de dalt del blog.
També us volem felicitar pels treballs i vídeos que feu i ens envieu al correu, n’hi ha alguns que estan molt i molt elaborats, altres són molt divertits i alguns, fins i tot, ens fan somriure quan els mirem.
Agraïm la tasca dels pares, mares, germans i germanes,… pel suport en totes aquestes feines que posem, ja que, de ben segur, sempre estan al vostre costat per si necessiteu ajuda.
Durant la setmana passada vam anar rebent les vostres pinces decorades del repte de l’escola, n’hi ha de ben boniques!
Recordeu que cada setmana en posem un de repte, i us animem a que hi seguiu participant com fins ara.
Com que ja hem vist alguns fulls dels vostres diaris des del confinament, aprofitem per fer-vos un recordatori, heu de pensar a anar enregistrant allà totes les coses importants, divertides, les anècdotes o vivències (ara que ja podeu sortir a passejar) que us passin en el dia a dia. Ho podeu dibuixar i explicar-ho.
També us volem recordar que heu d’anar fent el seguiment de les vostres plantes i del seu creixement, i apuntar-ho al diari (també és la vostra llibreta de camp). Si voleu, ho podeu complementar amb fotografies per veure la seva evolució i els canvis que van fent a mida que van passant els dies…
Ja aneu enregistrant les dades del temps a la graella? Segons els homes i dones del temps, que s’anomenen meteoròlegs, aquesta setmana hi haurà canvis considerables… es veu que baixaran força les temperatures… haurem de tornar a treure la jaqueta gruixuda?? Us animem a que continueu fent el registre a la graella i recordeu que les dades s’han d’agafar cada dia més o menys a la mateixa hora.
I com que ara ja en sabeu molt de meteorologia… aquesta setmana sereu weather reporters.
ACTIVITAT D’ANGLÈS: Proposta Weather Reporters
Grabeu un vídeo cada dia explicant, en anglès, quin dia és, el temps que fa i si fa fred o calor.
Aneu a la pestanya d’anglès per saber com fer-ho i veure un vídeo d’exemple.
Per acabar, aquí teniu la planificació d’activitats avaluables per aquesta setmana, recordeu també l’activitat Weather Reporters per anar parlant una estona en anglès cada dia de la setmana:
Avui és dilluns, 11 de maig. Volem celebrar que dissabte va ser el dia mundial de les aus migratòries!, sabeu que?, aquesta celebració es fa dues vegades, en dos dies diferents de tot l’any, per tal de conscienciar-nos a tots de la importància de cuidar i de protegir aquestes aus. A continuació trobareu més informació sobre aquest dia per poder llegir amb els pares.
Avui volem fixar-nos en els ocells, recordar què sabem i descobrir alguna dada més., mireu aquest vídeo:A més a més, us escribim els següents enllaços on també podreu trobar informació interessant:
Amb tota aquesta informació i altra que busqueu o que pugueu recollir en llibres a casa vostra, tindreu un gran ventall de coneixements sobre els ocells:
Escolliu el tema dels ocells que us interessi (un dels que citem o un altre que penseu vosaltres)ACTIVITAT DE MEDI:Ara us heu d’imaginar que sou periodistes de televisió, podeu treballar a la redacció o fer de reporters al carrer, heu de fer un article explicant què sabeu sobre l’aspecte escollit.
Ens agradaria poder fer un documental sobre els ocells amb tots els vostres treballs que envieu al correu del curs!!!ACTIVITAT DE MATEMÀTIQUES:AcTRIvitat 4: Estris ben classificats (1): Plantegem i comencem a pensar!Bmath (15 minuts diaris)Activitat optativa: 4a setmana concurs matemàtiques (Si voleu participar aneu ala pestanya superior ÀREES – Matemàtiques) |
Avui és dimarts 12 de maig. A tot el món, el 12 de maig se celebra l’aniversari del naixement de Florence Nightingale. Qui va ser Florence Nightingale? A continuació ho podreu descobrir:1a ACTIVITAT LLENGUA-MEDI:A continuació trobareu 2 activitats de comprensió lectora i de relacionar:2a ACTIVITAT: Relacionada amb el repte d’escola d’aquesta setmanaAprofitant que avui és el Dia internacional de la Infermeria, els hi volem fer un petit homenatge a la seva tasca diària. Per això necessitem que ens feu arribar la vostra petita aportació (individual o familiar). Quan tinguem les vostres aportacions farem un recull i els hi enviarem per donar-los ànims i les gràcies per tot el que fan.Us proposem algunes idees:-Us podeu disfressar d’infermer/a, metge/ssa…-Podeu enviar un missatge d’agraïment, escrit (en foto) o explicat (vídeo)-Fer un dibuix-Explicar alguna experiència personal relacionada amb infermeria. |
Avui dimecres, 13 de maig. Us volem proposar una concurs de postres! escolliu la recepta que vulgueu.ACTIVITAT:Expliqueu-nos aquesta recepta, els ingredients, la quantitat que es requereix de cada ingredient, el temps que es necessita, etc.Ens podeu fer arribar el vostre postre mitjançant fotos o videos. |
Avui dijous 14 de maig. Us proposarem dues activitats per treballar els articles i els plurals a la pàgina liveworksheets.Recordeu d’enviar les vostres respostes al correu de 2n com fins ara.ACTIVITAT DE CATALÀ:
ACTIVITAT DE MATEMÀTIQUES:Bmath (15 minuts diaris)Activitat optativa: Bmatheroes. Episodi 7: La força de les bombolles.Com cada setmana, el Bernat i el Jordi ens portaran un nou experiment per aprendre i divertir-nos!Enllaç al directe a les 18 h: https://www.youtube.com/watch?v=uDFBB2edj8s Material que necessitarem: https://drive.google.com/file/d/1MxKTa15HdklpUcJeQlECWpO9VfD0UiRF/view |
Hoy es viernes, 15 de mayo. Os proponemos la actividad de describir vuestra habitación!ACTIVIDAD DE LENGUA CASTELLANA:Para hacerlo, primero la tenéis que observar bien, mirar las partes más importantes y redactarlo de manera clara y coherente. Con un vocabulario comprensible y preciso.Os pongo un ejemplo para que veais cómo hacerlo.Esta vez nos gustaría que nos enviaseis vosotros un audio con la descripción.
|
