Com em veig?

L’activitat que us presento a continuació està pensada per a infants més grans, encara que igualment es pot fer amb infants més petits. Nosaltres la vam fer amb alumnes de P-.5 i la valoració final va ser bona.  

Només remarcaria un aspecte molt important i és que controleu l’autoestima de cada alumne/a. Recomano prudència a l’hora d’introduir l’activitat, penseu-la bé,  no forçar a cap infant, …

                                                             com-em-veig-002.jpgCOM EM VEIG? 

ACTIVITAT: Com em veig?                                   

BLOC TEMÀTIC: Consciència emocional.                                                   

OBJECTIU i/o FINALITAT DE LA SESSIÓ: El tractament dels sentiments a partir del treball del cos. Prendre consciència que som una part biològica i una altra part en la que no hi parem atenció. 

ASSISTENTS:  Tutora  de P-4 amb un grup  de 10 alumnes  i l’assessora psicopedagògica amb un grup de 11 alumnes .

DESENVOLUPAMENT:

Prèviament la tutora i l’assessora preparen la sessió tenint en compte els objectius del treball. A nivell curricular es pretén treballar la descoberta d’un mateix però ampliant els continguts i introduint les emocions i sentiments.

Organitzem dos grups de treball que es situaran en espais diferents. Un a l’aula de P-4 i l’altra a la sala de psicomotricitat. Se’ls explica als infants el desenvolupament de la sessió i els objectius de la mateixa.

La sessió de petit grup desenvoluparà:

  • Tria d’un company que s’estirarà al terra sobre paper mural i la resta amb    colors diferents marcaran la silueta del company.
  • Anàlisi i menció de les diferents parts del cos.
  • Anàlisi de les diferències i igualtats entre iguals a nivell físic.
  • Anàlisi de les emocions del nen dibuixat “om és …. per dins?”
  • Tenim sentiments diferents.
  • Aclariment de conceptes dubtosos o desconeguts.
  • Assignació de colors diferents a sentiments diferents.

Els murals es pengen a la classe i una vegada constatats i analitzat el  i com de cada grup es proposa que un altre dia es continuarà el treball.

  • Observem diferències entre dibuixos però s’anuncia que tots dos són complementaris.
  • Surten qüestions que cal anar aclarint. Una nena pregunta què vol dir ser amable?

El fruit dels dibuixos ha resultat força diferent però complementari.

ACORDS PRESOS, COMPROMISOS ADQUIRITS…  L’activitat es repetirà un altre dia i s’analitzarà un altre dels companys/es.  

RECURSOS I MATERIALS

  • Preparació prèvia dels materials; retoladors, paper mural i suro per enganxar les siluetes.
  • Càmera fotogràfica
  • AVALUACIÓ 

    Els mateixos alumnes de manera conjunta i una vegada finalitzada la sessió fan una avaluació de la sessió i apunten:  

    • Les persones no som iguals.
    •  El dos nens són diferents.
    • Els dos nens tenen semblances.

    La tutora pregunta:

    • Què és el que més us ha agradat?
    • Què és el que menys us ha agradat?

    Valoració que en fem la tutora i jo: Bona activitat. Han après  i conegut alguna característica de les persones en quan a la manera de ser.

    com-em-veig-009.jpg

    M. Teresa Abellan Pérez

    Quant a M. Teresa Abellan Pérez

    Sóc mare, mestra d'educació especial, psicopedagoga i formadora en educació emocional; per mestres, infants i famílies. Des de fa molt de temps m'entusiasma, investigo i aprenc sobre temes socioemocionals. Crec imprescindible treballar l'educació emocional per a formar persones humanes, íntegres i amb habilitats socials suficients per afrontar els reptes socials i viure una vida plena. La meva altra gran afició: córrer i caminar per la muntanya.
    Aquest article ha estat publicat en 3. CICLE INFANTIL, Com em veig?. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

    Deixa un comentari

    L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *