Manipulem les màquines de manera responsable

Quan es treballa amb una màquina és molt important manipular-la de manera responsable i seguir una sèrie de normes de seguretat.

Llegeix amb atenció les següents: caprisc

• Els obrers han d’utilitzar ulleres de seguretat contra impactes, sobretot quan es treballa amb metalls durs, fràgils o trencadissos. Si, malgrat tot, se’ls introdueix alguna vegada un cos estany a l’ull, han d’anar immediatament al metge.
  • Els encenalls produïts durant el treball mai no s’han de retirar amb la mà, ja que es poden produir talls i burxades. Els encenalls secs s’han de treure amb un raspall o una brotxa adequats un cop s’haurà aturat la màquina.
  • S’ha de dur la roba de treball ben ajustada. Les mànigues han d’estar cenyides al canell.
  • S’ha d’usar calçat de seguretat que protegeixi contra talls, burxades i caigudes de peces pesades.
  • Es molt perillós treballar amb anells, rellotges, polseres, cadenes en el coll, bufandes, corbates o qualsevol peça que pengi. Tampoc és recomanable dur solts els cabells llargs; cal recollir-los sota un capell, un casc o una peça semblant.

Coneixement del medi (6è) Projecte planeta aigua (BAULA)

PENSEM I VALOREM

Per què es recomana l’ús d’ulleres protectores? Quin sentit té que la roba de treball sigui ajustada? Després de veure el primer vídeo, quins creus que són els perills que, com a nois i noies de dotze anys, podem trobar-nos a casa? Quines mesures preventives hem de tenir present per a evitar possibles accidents a casa?

1r vídeo (Llar, dolça llar): Enllaç a la pàgina de Edu3.cat: http://www.edu3.cat/Edu3tv/Fitxa?p_id=580&p_ex=Conviure%20amb%20el%20risc%20

I en l’escola, quins són els riscos amb el quals ens podem trobar? Identifica alguns dels perills que hi ha a l’escola i proposa mesures de seguretat que hauríem de prendre.

2n vídeo (Calma, és una emergència):