Respecte per la investigació

“Que inventin els altres”

Durant molts anys la frase del títol definia en bona mesura l’estat de la investigació al nostrelaboratori país. El 2006, Espanya era un dels països més mal classificats dins la Unió Europea quant a recerca, segons l’informe sobre innovació. De fet només se salvava en termes de formació, amb una taxa de població amb educació superior per sobre de la mitjana comunitària. Aquests darrers anys, però, sembla que l’Administració pública i les empreses s’han adonat de la importància d’invertir en innovació i d’obtenir les patents corresponents.

Tot i així, la inversió encara està per sota la mitjana europea. Les despeses en investigació són escasses i això és un llast per a l’esperit emprenedor. Amb tot, s’ha de ser optimista, perquè s’està duent a terme una tasca de potenciació de la recerca, s’intenta que els investigadors no marxin a l’estranger i, fins i tot, han tornat alguns científics que havien anat a treballar fora.

Ara mateix a Barcelona s’ha creat un important parc de recerca biomèdica que s’ha convertit en un dels més importants d’Europa i que fins i tot atreu investigadors forans. Aquest és el camí que s’ha de seguir si es vol que les empreses espanyoles puguin competir amb les d’altres països i no depenguin només del que s’inventa més enllà de les nostres fronteres.

Coneixement del medi (6è) Projecte planeta aigua (BAULA)

PENSEM I VALOREM

Sobre què parla l’informe al que fa referència l’article? Per què creus que és important la investigació científica? Les Administracions públiques han d’ajudar econòmicament a les persones que es vulguin dedicar a investigar? En el vídeo pots veure el treball de recerca d’un alumne de batxillerat, què et sembla el seu treball? I tu, quin tema escolliries per a fer un treball de recerca o d’investigació? Sobre quin tema t’agradaria investigar o saber més coses?

Edu3.cat