1. La funció de nutrició
La importància de tenir cura del nostre cos
L’Organització Mundial de la Salut (OMS) defineix la salut com l’estat de complet benestar, físic, mental i social, i no només com l’absència de malaltia. Gaudir d’una bona salut depèn de determinades condicions, viure en un ambient sa i disposar d’una assintència sanitària eficaç.
A més hem de dur un estil de vida saludable: seguir una dieta adequada, fer exercici físic, mantenir una bona higiene corporal, vigilar la postura, no consumir substàncies tòxiques, etc.
Recordem quins són els hàbits saludables que hem de seguir:
- Alimentació:
- Una dieta equilibrada ha de tenir tota mena d’aliments i ser adequada a l’edat.
- Esmorzar és bàsic. No pots venir a l’escola solament amb un got de llet.
- Evita tant com puguis la pastisseria industrial.

- Limita el consum de sucre i sal.
- Descans:
- Necessites dormir pel cap baix deu hores cada dia per estar descansat.
- Deixa passar un temps des del sopar abans d’anar a dormir.
- Dormir al sofà no és descansar.
- A l’estiu, si pots, fes la migdiada.
- Higiene:
- La dutxa ha de ser diària.
- El cap s’ha de rentar sovint.
- La roba interior s’ha de canviar cada dia i la roba exterior, quan estigui bruta o suada.
- Ens rentarem les dents almenys com a mínim dos cops al dia.
- Després de fer esport, ens hem de dutxar i canviar de samarreta.
- La roba:
- Ha de ser adequada a l’època de l’any.
- Ha de ser de la teva talla: ni massa estreta ni massa ampla.
- Per fer esport, cal dur roba adequada.
- Quan facis esport, fes servir proteccions específiques: casc, genolleres, etc.
- Substàncies perjudicials:
- No prenguis cap substància de la qual no coneguis la procedència.
- Tampoc no prenguis mai cap medicament que no t’hagi receptat el metge.
- El consum d’alcohol o de tabac, a més d’altres perills, dificultarà el teu creixement.
- Procura evitar prendre productes amb cafeïna perquè destorben el teu descans.
Coneixement del medi (6è) Projecte planeta aigua (BAULA)
PENSEM I VALOREM
Per què és important seguir hàbits saludables? Creus que tens uns hàbits saludables? Anota alguna de les coses poc saludables que fas i escriu com pots fer per corregir-la. Mira aquest vídeo i comenta’l.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=NIVl9fM0ftQ[/youtube]

Estic amb ells perquè crec que sí s’ha de menjar cada matí a casa perquè si has de fer alguna activitat física, doncs, no estaràs cansat. I per això estic amb ells.
Jo estic amb l’Iu, ell té raó però si menges bé però no tens una bona higiene no serveix gairebé per res. Perquè si no et rentessis les dents dos o tres vegades diàries.
Jo crec que seguir hàbits saludables és bo, perquè no caiguis malalt, no t’engreixis molt a base d’alimentar-te de menjar sa i equilibrat i d’una higiene correcta. Jo segueixo lo d’una neteja diària i un menjar saludable, però el que no compleixo gaire es rentar-me les dents tres cops al dia normalment me les raspallo una o dos vegades al dia.
Estic d’acord amb vosaltres s’ha de tenir un higiene saludable i menjar de tot, no solament el que volguem.
Hola, jo crec que hem de menjar saludable, també crec que hem d’esmorzar perquè és bàsic, i el berenar també. Hem de dormir com unes deu hores, i això em costa bastant. Hem de dutxar-nos diàriament, la higiene és fonamental. A mi també em costa rentar-me les dents 3 cops al dia perquè estic acostumada a rentar-me les dents 2 cops al dia, pel matí i per la nit.
Jo crec que l’Ana té raó. Jo casi sempre em rento les dents.
S’ha de menjar de tot, és bo pel cos, cada dia s’ha de dormir 10 hores perquè el cos l’endemà estigui amb prou forces per com fer tot el que vulguis.
Jo crec que és important seguir uns hàbits saludables per a la teva pròpia salut i per al teu rendiment escolar, també és molt important de seguir sempre els mateixos hàbits, com anar a dormir sempre a la mateixa hora, o menjar cada dia alguna cosa diferent. Jo segueixo casi tots els hàbits saludables que hi han aquí menys el de fer la migdiada a l’estiu i la de no prendre productes amb cafeïna. Podria millorar-ho si ho intentés.
Estic d’acord amb tots vosaltres,és molt important fer un menjar saludable i un bon esmorzar sinó, no podríem amb el nostre cos des de les 9:00 del matí fins les 5:00 de la tarda.
Jo estic d’acord de que hem de menjar sa i de que ens hem de rentar les dents com a mínim dos cops al dia.
Jo crec que important seguir uns hàbits saludables també anar a dormir a una hora on puguis dormir les deu hores que corresponen per rendir dia a dia a l’escola. És bo per al nostre cos menjar de tot perquè si per exemple sempre estiguessis menjant pasta o coses amb moltes calories estaríem grassos i això no és bo per a la salut. Per això s’ha de menjar una dieta equilibrada, on hi hagin tota mena de menjars. També és bo rentar-se les dents cada dia, 2 cops mínim i com a màxim 3 cops. També és bo dutxar-se un cop al dia per no tenir problemes d’higiene.
Hem de menjar de tot però sobretot fruites i verdures, la higiene és tan important com la alimentació, si tenim una bona higiene no et poses tant malalt perquè les bactèries es van, així que hem de seguir una dieta saludable i una bona higiene.
Estic d’acord amb rentar-se les dents tres vegades al dia, també estic d’acord amb la higiene, hem de dutxar-nos cada dia per no agafar cap malaltia que ens perjudiqui a nosaltres.
Jo estic d’acord amb els del vídeo perquè s’ha de menjar equilibradament i el més natural possible, no abusar de pastes ni greixos i menjar molt variat.
Tenir hàbits saludables fa que et trobis millor i no hagis d’anar al metge tan sovint. Jo tinc hàbits saludables però podria millorar-los, com per exemple: anar a dormir més d’hora, no menjar tant, comportar-me millor amb els meus pares.
Però no només hem de cuidar la nostra higiene, també, la dels aliments que ingerim.
Com:
-Rentar les fruites i verdures.
-Cuinar correctament seguint les instruccions.
És a dir, la higiene dels nostres aliments depèn de nosaltres.
Estic d’acord, hem de menjar perquè no perdem forces, i també hem de tenir cura de la nostre higiene personal i bucal, no podem menjar moltes llaminadures.
Jo estic d’acord amb el vídeo. S’ha de menjar de tot i menjar poques llaminadures.
Estic d’acord amb d’Ignasi que s’ha de menjar saludable per tenir forces per al col•legi, hem de tenir una higiene, per no tenir malalties sovint i raspallar-nos les dents 3 cops al dia abans de dormir, cosa que amb costa una mica.
Hola, estic d’acord amb tots vosaltres perquè si no mengem saludable estaríem com un sac de patates, i això no estaria bé, també ens hem de rentar les dents cada dia, tres cops, ja que jo només hem rento dos cops al dia.
Jo crec que ens hauríem de rentar les dents cada dia 3 cops per millorar la nostra higiene dental.
Jo crec que és important seguir uns hàbits saludables. Però hi ha coses que costen, com per exemple, passar per una pastisseria i no agafar un croissant. A mi el que més em costa és lo de rentar-se les dents. Jo hi ha cops que nomes ho faig un cop al dia o lo que sempre faig dos cops al dia.
Hola, penso que a més a més d’uns hàbits saludables d’higiene i alimentació, hem de moure el nostre cos cada dia fent esport.
Com diuen el Messi i el Piqué, som el que fem i som el que mengem, i si volem ser com ells hem de tenir una vida sana. Sobretot tenint en compte que tots nosaltres ens fem grans i creixem força, és important que ens cuidem bé.
Jo crec que tenim que seguir hàbits saludables perquè, tal com dieu vosaltres, podem caure amb malalts.
Jo crec que hem de seguir una dieta equilibrada, perquè com diu la Noela ens quedaríem com un sac de patates.
També és important anar-se’n a dormir d’hora per poder rendir al dia següent i estar més actius, també crec que hauríem de fer esport.
A mi el que més hem costa és rentar-me les dents 3 cops al dia i com al migdia se m’oblida només me les rento 2 cops al dia.
Jo crec que hem de seguir una dieta equilibrada perquè sinó el nostre cos no tindria prou forces per seguir dia a dia.
La higiene dental també és important perquè no et surtin caries, i ens hem de dutxar cada dia.
Jo estic d’acord amb tots vosaltres, crec que hem de menjar sa, per no agafar malalties o altres coses perjudicials per a nosaltres.
Crec que hem de tenir una dieta equilibrada per exemple, intentar no menjar pastisseria industrial, no menjar sempre el mateix, és a dir, menjar variat i no prendre ni molt sucre, ni molta sal.
També hem de tenir una bona higiene, és a dir, rentar-nos les dents com a mínim 2 cops al dia, i dutxar-nos cada dia per estar sans.
A mi em costa rentar-me les dents 3 cops al dia, perquè jo sempre me les rento 2 cops.
Crec que és molt important seguir una dieta equilibrada, menjar saludable i no masses porqueries, a veure, una de tant en tant, està bé però no sempre…
Cada dia em de sortir esmorzats de casa i hauríem d’haver dormit 10 hores així pel matí estarem ben descansats i forts per un gran dia d’escola!
Sí, jo també crec que hem de menjar més saludable i no menjar tants dolços perquè sinó tindrem una visita de la caries.
Sí, es veritat has de menjar saludable i no menjar dolços perquè sinó tindrem caries. Cada dia has de menjar de tot.
Jo crec que podem menjar de vegades alguna petita llaminadura però no vol dir que ara podem menjar a totes les hores. Hem de menjar saludable, o sigui, una mica de tot.