Aula de sisè, classe de català: estem treballant la carta formal i la informal.
Proposo elaborar una carta informal diferent, original i creativa. En principi, sorgeixent poques idees i totes dirigides al contingut de la carta. Enfoquem l’atenció cap al format i posem en pràctica una de les eines més poderoses per generar idees i que he explicat en aquest bloc en el post del desembre: PO de fugida.
1. Anomenem les parts que ha de tenir una carta i detallem com estan distribuides.
– El lloc i la data se sol posar a dalt a la dreta.
– Es comença amb una salutació.
– Es redacta la carta amb paràgrafs ordenats.
– L’acomiadament es fa al final, amb el nom i la firma de la persona que l’ha escrita.
2. Neguem cada una de les coses i utilitzem la paraula PO (provocació) per generar possibilitats.
– No es posarà el lloc i la data a dalt a la dreta.
PO, al mig de la carta.
PO, al final.
PO, amagat.
PO, escrit al revés.
– No es començarà amb una salutació.
PO, la salutació estarà en un raconet del full.
PO, saludarem i ens acomiadarem al mateix temps.
PO, saludarem pel mig de la carta i ho farem amb color.
PO, utilitzem un altra tipus de lletra.
– No es redactarà amb paràgrafs ordenats.
PO, els paràgrafs estaran desordenats, s’haurà d’endevinar l’ordre.
PO, escriurem els paràgrafs seguint dibuixos, tipus cal·ligrama.
PO, cada paràgraf escrit en un tall de paper.
PO, intercalarem dibuixos, fotografies, signes… amb el text.
– No es farà l’acomiadament al final.
PO, amb un enigma s’haurà d’endevinar qui sóc.
PO, al marge del full.
PO, darrera al full.
PO, amagat pel mig del text.
Les possibilitats que es generen amb aquesta eina són múltiples i les cartes resultants són molt originals.
Segurament que als amics els hi agradaria rebre una carta així:
M’ha encantat aquest exercici. És una demostració més de com podem ensenyar no tan sols a reproduir les pautes d’allò que ja existeix sinó a rebelar-nos-hi i fer-ho d’una altra manera. I el millor és que podem fer això amb qualsevol cosa a les nostres vides: programar unes vacances, cuinar un plat, etc. etc.
molt divertit e interesant (ade) !!!! segur que així aprenen bé on han de posar el nom de tant intentar no possar-lo on toca!!jajajajaja