Seguint amb aquest repte personal de desenvolupar el pensament creatiu dins l’aula, el programa va agafant forma i un dels seus trets principals és programar, aplicar i avaluar un tipus de projectes que els he anomenat:
“PROJECTES D’EMPRENOVACIÓ”
Aquests projectes estan pensats per desenvolupar:
1. el pensament creatiu: “Genero moltes idees per escollir la que té més valor” i
2. l’actitud emprenedora: “Tinc una idea i la porto a la pràctica”.
Es realitzen dins el currículum, parteixen de les competències bàsiques i es concreten els objectius i criteris d’avaluació per cada competència a través de rúbriques. Els alumnes s’organitzen amb grups reduïts i heterogenis per fomentar l’aprenentatge cooperatiu. Són projectes oberts i flexibles per potenciar les diferents intel·ligències i es treballen habilitats de pensament amb les seves rutines corresponents.
La tècnica dels “Sis barrets per pensar” està present en tots els projectes per ordenar i fer visible els procés de pensament.
Us deixo una infografia dels passos que cal seguir per portar a terme els projectes!