PER A LA REIVINDICACIÓ INTERNACIONAL DE
FORMACIÓ SISTÈMICA COMPETENCIAL (R.I.F.S.C.)
“Volem formar-nos per a saber fer, per saber ser i per a saber estar, a la fi això és el veritable saber: explicar com ho fem, com som i com estem en el món”.
Consisteix en reivindicar que els temps de formació siguin de qualitat, funcionals i amb mires als resultats.
Rebutgem la pura transmissió del coneixement i de la informació oral
Exigim:
El nostre plantejament COOPERIS de la F.S.C. té els trets de:
1.- Combinar la feina i el voluntariat i/o bé conciliar competencialment treball i família.
2.- En el voluntariat la metodologia central és l’aprenentatge servei, en la feina la Recerca Acció i la Pràctica Reflexiva.
3.- L’avaluació és formativa i per resultats en evidències.
4.- La metodologia FSC COOPERIS consisteix abans de les sessions d’aprenentatge, en facilitar primer de forma digital la màxima informació i documentació com articles, PPT, etc. En segon fomentar el discurs cooperatiu, actiu i interactiu que faciliti la construcció d’esquemes creatius decisoris a nivell tècnic del desenvolupament estratègic docent amb les competències específiques docents i a nivell socioeducatiu el desenvolupament estratègic familiar amb competències específiques educadores familiars. En tercer moment desenvolupar un full de ruta a l’aula i al centre amb un pla pràctic, coherent i útil en la tasca docent de cada dia. A la fi compartir, reflexionar i decisir (C.R.D.).
5.- La base científica es fonamenta en els principis epistemològics, curriculars, psicopedagògics, psicològics i sociològics que denominem PRED i que són els principis d’acció de la F.S.C. . La qual és centra en el projecte per resultats, estimulant les competències bàsiques transversals CERADAI (Comunicació, Estratègies o metodològiques, Relació física amb l’entorn, Adaptació social i cooperació, Desenvolupament Autònom i Iniciativa personal en creativitat). El cervell és un muscle trinitari, és com un “biotriordinador”: hemisferi dret, hemisferic esquerra i l’hipotàlam.