I.- Els programes de ràdio
II.- Les nostres primeres notícies en societat
.
III.- La investigació psicosocial 2011
I.- Els programes de ràdio local.-
Nota núm. 82.- Ràdio “””CÓ^ÒperIS)))…
http://blocs.xtec.cat/anims
A ràdio Falset i a ràdio Sant Pere i Sant Pau
Continguts: les teves preocupacions
1.- Notícies P.R.I.O.R.E.M., Tarragona, Priorat, Camp
2.- Informacions sobre “””CÓ^ÒperIS)))… i de la seva Xarxa
3.- Orientacions radiofòniques i digitals en orientació educativa
UNA Opinió +
Saló de l’Ensenyament de Barcelona
http://phobos.xtec.cat/edubib/intranet/index.php?module=Pages&func=display&pageid=64
Espai de l’Estudiant de Valls
http://www.espaiestudiant.org/espai/index.htm
4.- Serveis de “””CÓ^ÒperIS)))… d’atenció a la ciutadania. TU PARLES I LA RÀDIO ESCOLTA
5.- Entitats convidades a vitajar en les naus “””Júpiter.SIS)))… i “””SATURN.34)))…
6.- Participació en els prgrames de persones, professionals, entitats i recursos.
Com participar?
PER ANTENA .Amb l’aparell de ràdio connectant a la FM i amb un telèfon a l’hora que s’emet en directe el programa
PER INTERNETA QUALSEVOL PART DEL MÓN. Amb l’ordinador i amb el telèfon . Contactarla web del programa i baixar el dispositiu per a escoltar-lo per internet.
Quan participar?
Tots els dijous lectius de 18 a 19 hores a ràdio Sant Pere i Sant Pau Emissora Municipal. http://www.radiospsp.com/ 977 20 15 00 o O bé visitant els nostres estudis dins del temps del programa en directe Bloc Perú, baixos Sant Pere i Sanp Pau – Tarragona
Tots els tercers dissabtes de cada mes de 16 a 17 hores a ràdio Falset http://www.radiofalset.cat/ – Telèfons: 977830044 – 977831135. O bé visitant en l’horari del programa els nostres estudis. Plaça de la Quartera, 6A – 43730 Falset (Tarragona)
…………………………………………………………….
al voltant de “””CÓ^ÒperIS
II.- Les nostres primeres notícies en
societat
Nota núm. 81.- Novetats mes de març de 2011 d’ANIMS
1.- Dia 28 de febrer es va constituir de la coordinadora ciutadana per la inclusió social i la convivència.
Més informació bloc en construcció
http://blocs.xtec.cat/cooperis
2.- Dia 01 de març presentació a la Junta de l’associació Down de Tarragona, acceptació de col.laborar amb “””CÓ^ÒperIS)))… , el dia 18 d’abril tenen assemblea d’associats i el dia 15 d’abril inició un taller als associats per a fomentar l’autonomia dels aprenenattges en els seus fills/es (Full de Ruta en Família). També participaran en les jornades R.E.M.E.I.S. del proper mes d’octubre.
3.- Fem difusió que Fina Masip tindrà un reconeixement a la sala de Plens de l’Ajuntament de Tarragona, en motiu del Dia de la Dona Treballadora, junt amb cinc dones més de la ciutat, serà el dimarts dia 08 de març a les 07 de la tarda. A més de la seva trajectòria professional Fina Masip col.labora també amb “””CÓ^ÒperIS))… Fotos de la sessió:
https://picasaweb.google.com/114468378847788442316/08032011
4.- Dia 16 de març presentació a ciberaula Joan XXIII de COOPERIS, col.laboració d’APYDA en el projecte i la taula rodona sobre el TDAH amb la participació de l’Hospital Joan XXIII.
FOTOS:
https://picasaweb.google.com/114468378847788442316/Joan23Tdah
III.- La investigació psicosocial 2011
A.- En marxa cinc operacions en la investigació psicosocial que es troben dins del protocol general “””PLUJArrels)))… :
GYM.- La gimnàsia cerebral i l’entrenament mental aplicat a la cultura de cada dia. Les persones adultes i en la seva influència a les persones menors d’edat.
H2O.- La valoració clínica en l’anàlisi dels comportaments. A l’escola i a l’institut consisteix en l’anàlisi dels comportaments des de la personalitat, des de les intel.ligències i des dels llenguatges (verbal, matemàtic i metacognitiu). Els referents són:
K-BIT, Test breve de inteligencia de Kaufman
WISC-IV, ESCALA DE INTELIGENCIA DE WECHSLER PARA NIÑOS – IV
Tests i altres eines basats en la teoría de Hans Jurgen Eysenck
Estudi sobre els comportaments lingüístics d’autors/es i del CREDA
De la fase H2O és passa a l’AIGUA (Avaluació Inicial en Gestió Unificada d’Actuacions), tot seguit a NÚVOLS (formar-se, assessorar-se i/o preparar-se en la necessitat d’unificar voluntats davant les situacions d’ensenyament-aprennetatge) , per seguir en PLUJA (Execució de les pautes de millora en l’acció educativa del joc aprenentatge) i l’avaluació dels resultats ARRELS, per això és diu protocol “””PLUJArrels)))…
LAG. Operació LAGO és el desplegament de la cooperació i/o de l’assessorament psicopedagògic en la millora de la pràctica educativa en organitzacions escolars i de les associacions i altres entitats que volen millorar els seus serveis respecta a la ciutadania. El referent és l’assessorament psicopedagògic i millora de la pràctica educativa de José Ramon Lago i de Javier Onrubia.
LOG. Operació LOGORAL és el desplegament de l’ús dels llenguatges a l’escola i en altres situacions d’aprenentatges en família com visitem un museu, aprofitem els recursos de la biblioteca, participem en la ràdio local, convivim a casa, participem en converses d’aprennetatge del català en el voluntariat per la llengua, etc.
KRP. El KARPETAL és l’eina de la memòria i el relat dels aprenentatges de l’alumnat, de la seva organització i la seva comunicació. Amb tasques d’ensenyament a altres.
B.- Informe activitats al voltant de la tasca EAP, psicopedagogia
En marxa tot considerant les instruccions de la DG EB i BATX sobre la intervenció de l’EAP, posta en marxa de l’operació LAGO, basada en el treball dels autors Lago i Onrubia sobre la incidència de l’assessorament en millora de la pràctica educativa:
1.- Incidència ús del llenguatge respecte a l’autonomia dels centres i la identificació de necessitats NEE (operació logoral)
2.- Estudi com el CREDA ús del llenguatge a l’escola amb blocs d’intervenció, estic treballant també sobre la intel.ligència, la personalitat, la comunicació i la motivació a l’escola i institut també per mitjans d’altres blocs: els blocs per a l’estímul de la intel.ligència i els blocs per a la millora de les relacions a l’aula
Aquesta experiència serà ponència en les properes jornades R.E.M.E.I.S. de Tarragona
3.- Difusió en el professorat i a nivell general en lectures d’aprofundiment dels recursos telemàtics, en més concret el curs telemàtic DIEE 2011 i 2012.
4.- Aplicació de recursos en l’autonomia dels aprenentatges: l´’ús de l’alfabet dactilològic, tot considerant el sistema Sanabria) en aplicació en la lectura i en la conscienciació fonològica:
Val la pena utilitzar com aguia el link següent:
http://philipjfry.cephis.uab.cat/signem/index.php?idioma=cat&unidad=2&leccion=5
Altres per a consultar:
http://immacinfinicial.blogspot.com/2010/03/sou-genials.html
http://clic.xtec.cat/db/act_ca.jsp?id=2142
http://www.deixanssignar.org/index.php?option=com_content&view=article&id=11&Itemid=22&lang=ca
http://www.ub.edu/enllaca/directori.php?branca=400
I també en l’aplicació de l’intercanvi d’imatges per a fomentar la comunicació i l’estructuració del llenguatge:
http://associaciosopuls.blogspot.com/2009/06/serveis-pecs-sistema-comunicacio-per.html
Disseny propi dels materials d’una de les proves de la Guia d’Avaluació del Llenguatge i de la Comunicació.
Pingback: COOPERIS . Coordinadora ciutadana per la inclusió social » 10.- Els índexs: el general i l’intern del present bloc “””CÓ^ÒperIS)))… (1)