81.- Notícies inicials de la “””CÓ^ÒperIS)))… (3)

I.- Els programes de ràdio

 

 

II.- Les nostres primeres notícies en societat

.

III.- La investigació psicosocial 2011

 

I.- Els programes de ràdio local.-

 

Nota núm.  82.- Ràdio “””CÓ^ÒperIS)))…

http://blocs.xtec.cat/anims

A ràdio Falset i a ràdio Sant Pere i Sant Pau

Continguts: les teves preocupacions

1.- Notícies P.R.I.O.R.E.M., Tarragona, Priorat, Camp

2.- Informacions sobre  “””CÓ^ÒperIS)))… i de la seva Xarxa

3.- Orientacions radiofòniques i digitals en orientació educativa

                     UNA  Opinió +   

                                    Saló de l’Ensenyament de Barcelona

                                 http://phobos.xtec.cat/edubib/intranet/index.php?module=Pages&func=display&pageid=64

                                    Espai de l’Estudiant de Valls

                                     http://www.espaiestudiant.org/espai/index.htm

4.- Serveis de  “””CÓ^ÒperIS)))… d’atenció a la ciutadania. TU PARLES I LA RÀDIO ESCOLTA

5.- Entitats convidades a vitajar en les naus “””Júpiter.SIS)))… i “””SATURN.34)))…

6.- Participació en els prgrames de persones, professionals, entitats i recursos.

Com participar?

PER ANTENA .Amb l’aparell de ràdio connectant a la FM i amb un telèfon a l’hora que s’emet en directe el programa

PER INTERNETA QUALSEVOL PART DEL MÓN. Amb l’ordinador i amb el telèfon . Contactarla web del programa i baixar el dispositiu per a escoltar-lo per internet.

Quan participar?

Tots els dijous lectius de 18 a 19 hores a ràdio Sant Pere i Sant Pau Emissora Municipal.  http://www.radiospsp.com/   977 20 15 00 o O bé visitant els nostres estudis dins del temps del programa en directe Bloc Perú, baixos Sant Pere i Sanp Pau – Tarragona

Tots els tercers dissabtes de cada mes de 16 a 17 hores a ràdio Falset http://www.radiofalset.cat/   – Telèfons: 977830044 – 977831135. O bé visitant en l’horari del programa els nostres estudis. Plaça de la Quartera, 6A – 43730 Falset (Tarragona)

…………………………………………………………….

al voltant de “””CÓ^ÒperIS

II.- Les nostres primeres notícies en

 

 societat

Nota núm. 81.- Novetats mes de març de 2011 d’ANIMS

 

 Més informació bloc en construcció
http://blocs.xtec.cat/cooperis
   2.-  Dia 01 de març presentació a la Junta de l’associació Down de Tarragona, acceptació de col.laborar amb  “””CÓ^ÒperIS)))… , el dia 18 d’abril tenen assemblea d’associats i el dia 15 d’abril inició un taller als associats per a fomentar l’autonomia dels aprenenattges en els seus fills/es (Full de Ruta en Família). També participaran en les jornades R.E.M.E.I.S.  del proper mes d’octubre.

3.- Fem difusió que Fina Masip tindrà un reconeixement a la sala de Plens de l’Ajuntament de Tarragona, en motiu del Dia de la Dona Treballadora, junt amb cinc dones més de la ciutat, serà el dimarts dia 08 de març a les 07 de la tarda. A més de la seva trajectòria professional Fina Masip col.labora també amb  “””CÓ^ÒperIS))…  Fotos de la sessió:

https://picasaweb.google.com/114468378847788442316/08032011
   

4.- Dia 16 de març presentació a ciberaula Joan XXIII de COOPERIS, col.laboració d’APYDA en el projecte i la taula rodona sobre el TDAH amb la participació de l’Hospital Joan XXIII.
FOTOS:

https://picasaweb.google.com/114468378847788442316/Joan23Tdah

III.- La investigació psicosocial 2011

A.- En marxa cinc operacions en la investigació psicosocial que es troben dins del protocol general “””PLUJArrels)))…    :

       GYM.- La gimnàsia cerebral i l’entrenament mental aplicat a la cultura de cada dia. Les persones adultes i en la seva influència a les persones menors d’edat.         

        H2O.- La valoració clínica en l’anàlisi dels comportaments. A l’escola i a l’institut consisteix en l’anàlisi dels comportaments des de la personalitat, des de les intel.ligències i des dels llenguatges (verbal, matemàtic i metacognitiu). Els referents són:

K-BIT, Test breve de inteligencia de Kaufman

WISC-IV, ESCALA DE INTELIGENCIA DE WECHSLER PARA NIÑOS – IV

 Tests i altres eines basats en la teoría de Hans Jurgen Eysenck

Estudi sobre els comportaments lingüístics d’autors/es i del CREDA

De la fase H2O és passa a l’AIGUA (Avaluació Inicial en Gestió Unificada d’Actuacions), tot seguit a NÚVOLS (formar-se, assessorar-se i/o preparar-se en la necessitat d’unificar voluntats davant les situacions d’ensenyament-aprennetatge) , per seguir en PLUJA (Execució de les pautes de millora en l’acció educativa del joc aprenentatge) i l’avaluació dels resultats ARRELS, per això és diu protocol “””PLUJArrels)))…

        LAG. Operació LAGO és el desplegament de la cooperació i/o de l’assessorament psicopedagògic en la millora de la pràctica educativa en organitzacions escolars i de les associacions i altres entitats que volen millorar els seus serveis respecta a la ciutadania. El referent és l’assessorament psicopedagògic i millora de la pràctica educativa de José Ramon Lago i de Javier Onrubia.

       LOG. Operació LOGORAL és el desplegament de l’ús dels llenguatges a l’escola i en altres situacions d’aprenentatges en família com visitem un museu, aprofitem els recursos de la biblioteca, participem en la ràdio local, convivim a casa, participem en converses d’aprennetatge del català en el voluntariat per la llengua, etc.

        KRP. El KARPETAL és l’eina de la memòria i el relat dels aprenentatges de l’alumnat, de la seva organització i la seva comunicació. Amb tasques d’ensenyament a altres.

                 

B.-  Informe activitats al voltant de la tasca EAP, psicopedagogia
En marxa tot considerant les instruccions de la DG EB i BATX sobre la intervenció de l’EAP, posta en marxa de l’operació LAGO, basada en el treball dels autors Lago i Onrubia sobre la incidència de l’assessorament en millora de la pràctica educativa:
         1.- Incidència ús del llenguatge respecte a l’autonomia dels centres i la identificació de necessitats NEE (operació logoral)
         2.- Estudi com el CREDA ús del llenguatge a l’escola amb blocs d’intervenció, estic treballant també sobre la intel.ligència,  la personalitat, la comunicació i la motivació a l’escola i institut també per mitjans d’altres blocs: els blocs per a l’estímul de la intel.ligència i els blocs per a la millora de les relacions a l’aula
         Aquesta experiència serà ponència en les properes jornades R.E.M.E.I.S. de Tarragona
       3.- Difusió en el professorat i a nivell general en lectures d’aprofundiment dels recursos telemàtics, en més concret el curs telemàtic DIEE 2011 i 2012.

      4.- Aplicació de recursos en l’autonomia dels aprenentatges: l´’ús de l’alfabet dactilològic, tot considerant el sistema Sanabria) en aplicació en la lectura i en la conscienciació fonològica:

Val la pena utilitzar com aguia el link següent:

http://philipjfry.cephis.uab.cat/signem/index.php?idioma=cat&unidad=2&leccion=5

Altres per a consultar:

http://sithttp://philipjfry.cephis.uab.cat/signem/index.php?idioma=cat&unidad=2&leccion=5es.google.com/site/llenguasignescatalana/Index/03-DactilologiaLSC

http://immacinfinicial.blogspot.com/2010/03/sou-genials.html

http://clic.xtec.cat/db/act_ca.jsp?id=2142

http://www.deixanssignar.org/index.php?option=com_content&view=article&id=11&Itemid=22&lang=ca

http://www.ub.edu/enllaca/directori.php?branca=400

file:///C:/Documents%20and%20Settings/USUARI/Configuraci%F3n%20local/Archivos%20temporales%20de%20Internet/Content.IE5/GJL0VF40/IESSababdellUALL%5B2%5D.ppt#279,1,L

I també en l’aplicació de l’intercanvi d’imatges per a fomentar la comunicació i l’estructuració del llenguatge:

http://associaciosopuls.blogspot.com/2009/06/serveis-pecs-sistema-comunicacio-per.html

Disseny propi dels materials d’una de les proves de la Guia d’Avaluació del Llenguatge i de la Comunicació.

Foto. https://picasaweb.google.com/moninclos/GALCPropi

One thought on “81.- Notícies inicials de la “””CÓ^ÒperIS)))… (3)

  1. Pingback: COOPERIS . Coordinadora ciutadana per la inclusió social » 10.- Els índexs: el general i l’intern del present bloc “””CÓ^ÒperIS)))… (1)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *