Els alumnes s’organitzen en grups de 4, fent prèviament una explicació de la importància del lideratge compartit, repartiment de tasques i responsabilitats i el fet d’arribar a acords en el si del grup. Es reparteixen els diferents rols: secretari, portaveu i to de veu. Cada membre de l’equip ha de realitzar les tasques que aniran fent i fer recerca de la informació trobada però cal que el grup la comparteix finalment i la posi en comú per tal de completar l’aprenentatge i arribar tot l’equip a l’objectiu comú. La feina s’organitzarà en tasques que un cop acabada pel grup donarà possibilitat de realitzar la següent tasca, donant d’aquesta manera certa autonomia i responsabilitat per a que cada grup desen
volupi les seves tasques al seu ritme.
Abans de començar, els-les alumnes, ja agrupats, tenen innumerables interrogants que els servirà a més a més per decorar la porta de la classe.
A la primera sessió i després d’una llarga pluja d’idees ,cada grup farà una llarga llista de preguntes sobre el tema de les imatges, i les organitzaran en un mapa conceptual. S’explica el concepte de mapa conceptual, ja treballat anteriorment en altres ocasions, però ara també cal que hi posin un xic d’imaginació i elaborin els seus mapes representant diverses formes, estructures i representacions.